Mijn zoontje is 10 maanden oud en weegt ongeveer 10,5kg en is 77cm lang. Hij heeft vanaf dat hij 2 maanden oud was al oorontstekingen en de teller staat inmiddels op 7 antibiotica kuren voor dubbele oorontstekingen. Na lang doorzeuren bij de huisarts hebben we een doorverwijzing gekregen naar de KNO-arts en morgen hebben we daar de eerste afspraak. Nou ben ik héél erg bang dat we straks weer met "lege" handen naar huis moeten. Dus dat ze hem nog niet willen helpen.. En persoonlijk zou ik dat echt niet meer trekken, nog 3 maanden lang steeds huilen en weten dat mijn kereltje pijn heeft. Wie heeft er ervaring met kindjes onder de 1 jaar die al wel geholpen werden door de KNO-arts? Of kent iemand die een kindje heeft die al geholpen was voor 1 jaar?
Bij het zoontje van mijn collega zijn met 11 maanden de neusamandelen verwijderd. Dit ivm constant dubbele oorontstekingen en tig ab-kuurtjes. KNO-arts deed helemaal niet moeilijk maar had er wel heel duidelijk bij gezegd dat de kans heel groot is dat de neusamandelen tot 2 jaar nog aan kunnen groeien. Dat risico hebben ze dan ook genomen. De operatie stelt niets voor. Een paar uur later kroop hij weer rond alsof er niets was. Nu is hij 14 maanden en heeft sindsdien nooit meer last gehad van oorontstekingen. Mijn collega zei al zouden ze weer aangroeien ze er geen moeite zou hebben om ze nog een keer te laten verwijderen omdat de operatie zo ontzettend meegevallen is. Het schijnt echt 5 min werk te zijn. Ik ken niemand met buisjes, dus die ervaring kan ik niet delen. Ik geloof wel dat ze buisjes minder snel plaatsen dan neusamandelen verwijderen. Succes met de kno-arts!
Hier zijn ook onder het jaar de buisjes geplaatst. En de KNO deed helemaal niet moeilijk daar over. Ze was ook lichter toen dan jou zoontje is. Wij zaten binnen 4mnd op 16 oorontstekingen. Ze waren gemengd, dan 1 oor en dan beide tegelijk. Ik kan alleen zeggen dat het qua pijn heel goed helpt. Ze schreeuwt het nu niet meer van de pijn, maar helaas hebben we na het plaatsen van de buisjes (nu 2,5 mnd geleden) al weer 2 looporen gehad. Ik kan alleen maar zeggen, probeer je KNO te overtuigen dat dit echt niet gaat zo. En het lijkt heel heftig, maar het valt heel erg mee. Het is niet makkelijk om je kleintje op de OK. achter te laten, maar het is echt binnen 5 min. klaar. Succes en ik hoop dat ze hem snel helpen!
@me24, maar een loopoor is niet supererg toch met buisjes? Dat betekent toch dat het vuil er dus goed uit kan lopen? Geloof alleen dat een loopoor maar max 2 dagen mag duren.. Hoe oud was jou dochtertje toen de buisjes geplaatst werden?
Hoi Mijn zoontje is met 14 maanden geopereerd.Net boven het jaar.Hij heeft voor zijn eerste zijn neusamandelen eruit gekregen maar dat heeft niet geholpen omdat hij na die tijd weer 2x oorontstekingen heeft gehad. Hier staat de teller op 11x een oorontsteking. Maar nadat er buisjes zijn geplaatst gaat het heel goed.Hij heeft 1x een loopoor gehad maar dat was waarschijnlijk doordat er nog bacterieen in zijn oor zat op het moment van opereren.Maar nu gaat het helemaal super.
mijn dochtertje werd helaas pas met een jaar door gestuurd naar de kno, was dit maar eerder gebeurd!! ze hebben toen besloten om buisjes te plaatsen en neus amandelen verweideren. dit s dus gebeurd een week na haar eerste verjaardag! en wat een verademing!!! zee heeft geen verhogingen meer en heeft zichbaar geen pijn in dr oren, de KNO arts vertelde als we eerder langs waren gekomen haar ook eerder geholpen was, maar de huisarts stuurde ons niet door jammer genoeg.....ik zou het gewoon doen...ze knappen er echt van op!
Ons zoontje had zijn buisjes al met 9 maanden. (Dit had ook te maken met dat hij meningitis gehad heeft en om die reden een hele serie gehoortesten moest krijgen: zonder de buisjes mislukten de gehoortesten telkens door de oorontstekingen - uiteindelijk bleek hij GELUKKIG prima te kunnen horen) De buisjes hebben er maanden in gezeten en hielpen goed. Wel heeft hij helaas nog tig keer oorontstekingen gehad, ook MET de buisjes, alleen scheelde het veel in de pijn. Wel nog vele antibioticakuren nodig gehad (in het 1e jaar ontelbaar vaak, ik zou niet durven zeggen hoe vaak). Het ene buisje hebben we nooit meer terug gezien, de andere is er pas na bijna een jaar (!!) uit gekomen. Overigens is hij inmiddels (nu 2 jaar) helemaal van de oorontstekingen enz af *even afkloppen*. Succes!
We zijn net terug van het zkh.. Hij moet buisjes en zijn neusamandel moet eruit. Was hele aardige KNO-arts, gelijk alles goed uitgelegd en samen doorgenomen.. Moest gelijk naar de anestesist voor door te geven of hij allergieën heeft ofzo voor de narcose straks. Nu wachten op een telefoontje van het zkh wanneer hij precies geholpen gaat worden!
Gelukkig stond je niet met lege handen en gaan ze hem helpen. Veel succes met de operatie en echt waar ze knappen er van op.
Ik hoop t.. want soms lees je nog al eens wat horrorverhalen en dan begin je weer te twijfelen of dit wel verstandig is. Maarja aan de andere kant, zo doorgaan is ook geen optie, voor ons niet en voor Mike zelf ook niet.
Dat is goed nieuws! En die horrorverhalen moet je ook niet lezen maakt je allen maar onzeker. Succes, ik hoop dat hij snel aan de beurt is.