Louise heeft dunne poep, het is meestal niet echt diaree, en ze heeft ook niet continu poepluiers. Maar als ze poept (1 a 2x per dag) dan loopt het wel uit haar pijpen en kan ze onder de douche. Ze is ook al 2 weken met een erg moeilijk doorkomende kies bezig, dus ik heb zelf het idee dat het daarvan komt, maar hoelang mag je dat aanzien? Of zijn die poepbroeken niet erg zolang ze vrolijk is en genoeg eet en drinkt? Weet niet zo goed of en wanneer ik hiermee naar de dokter zou moeten...
Hoe oud is ze? (met doorkomende kiezen toch wel een dreumes lijkt me). Hier ook altijd dunnig, niet echt diarree, maar ook geen schoon kontje Het loopt alleen niet de pijpen uit hoor hier. MAar het lijkt wel een beetje op continue tandenluiers eigenlijk, al een hele tijd (maanden). Nu zijn er ook net 4 tandjes door, dus ik sta er niet zo van de te kijken. Ze heeft er verder geen last van, ook geen gerommel in haar buik, en ze eet prima. Ze eet wel vrij vaak havermout, is ze dol op, dus dat kan ook bijdragen aan een snellere "doorloop" denk ik. Als ze verder dus ok is lijkt me er niet zoveel aan de hand, dan denk ik maar: beter zo, dan helemaal niet. Misschien wat vaker een banaantje geven (niet te rijp dan, want dan loopt het weer makkelijk door )?
HIer ook een meisje die 5 maanden lang waterdunne poepbroeken heeft gehad. (totdat ze bijvoeding kreeg) Volgens de HA is er een verschil tussen waterdunne poep en diarree. Van diarree kan je kindje nl. uitdrogen (en gedraagt zich vaak ook zwak en ziek)
Louise is bijna 16 maanden en eet dus al geruime tijd bijvoeding. Hier wat ze krijgt van 's ochtends tot 's avonds. pap opvolgmelk bruin broodje sinaasappelsap (heb ik nu vervangen door water met een beetje limo) banaan (iets anders eet ze niet qua fruit) avondeten borstvoeding Denk zelf ook wel dat het van die kies komt, maar het duurt al zo lang... en vraag me af of en wanneer ik naar de HA zou moeten.
Naar de HA? Als je het niet vertrouwt/ ongerust bent. Ik denk dat een forum als deze je heel wat handige info kan geven, maar echt uitsluitsel krijg je alleen van een gediplomeerde arts.
Natuurlijk, maar ik maak me eigenlijk zelf niet echt zorgen, maar m'n moeder heeft zoiets van zou je er niet mee langs de HA gaan. Maar ja, ik heb geen idee wat die er dan mee moeten zouden doen.
Ja, kan nu niet, kan alleen 's ochtends. Ja, wel als het haast heeft natuurlijk, maar dat heeft het niet.
Er 'hangt' ook iets hoor... Zolang je kindje verder fit en vrolijk is, genoeg plasluiers heeft en genoeg drinkt, hoef je er in principe niet mee naar de huisarts. Toevallig zijn wij afgelopen maandag geweest, omdat m'n dochter toen ook voor de 2e dag 40 graden koorts er bij kreeg (na dus al ruim 2 weken diarree-achtige drap luiers). Maar die heeft haar onderzocht, geconcludeerd dat er qua keel, oortjes etc, niets aan de hand is. De diarree was niet zo erg, zolang ze genoeg plasluiers had en goed eet en drinkt. Ik zat overigens ook aan kiesjes te denken hoor.. Daar hebben ze simpelweg de leeftijd voor. Maar ik mag hier echt niet kijken. Tandenpoetsen is ook (altijd al) een drama. Dus afwachten maar. Maar ik maakte me een beetje zorgen, omdat ik me juist géén zorgen maakte , alsof je te laks zou zijn. Maar ik wist hier dus al van het kindje op het kdv, met precies het zelfde + ze was vrolijk, eet goed, drinkt goed.. en ja.. poept euh.... goed?!
Het leek hier of de kies EINDELJIK door was, voelde een heel klein puntje, maar het was te donker om goed te kijken en ze was te moe (en dat wordt ze mopperig). Morgenochtend maar even kijken en hopen dat ze dan beter slaapt en die poepluiers normaler worden. We zijn nu ook met die sinaasappelsap even gestopt, dus wellicht dat dat het ook wel was. Even afwachten maar...
Poept ERG goed, haha. Ze rent hier de hele dag door het huis in de rondte, en af en toe heeft ze overdag plasluiers alsof ze die luier een nacht lang aan heeft gehad, dus daar hoef ik me voor zeker geen zorgen over te maken.