Hallo dames, Mijn hoop is verdwenen.... plof weg... We zijn nu 2 jaar bezig om zwanger te raken en lopen sinds 5 maanden bij de gyn.Gster Hsgfoto gehad en daarmee eigenlijk wel alle onderzoeken gehad, alles blijkt in orde te zijn.... fijn, maar waarom lukt het dan niet!? Ik denk dat wij binnenkort hulp gaan krijgen en waarschijnlijk met IUI gaan beginnen. ( over 2 weken heb ik gesprek ) Nou hoop ik eigenlijk op positieve ervaringen bij stellen waarbij ze ook niks konden vinden en het niet lukte maar met hulp toch zwanger zijn geworden? Of als er iemand weet waar je potjes hoop kunt kopen mag je het ook laten weten Sorry voor mijn depressieve verhaal maar na 2 jaar ga je toch bang worden dat het nooit zal lukken....
Ik ben nu na de hsg (twee maanden geleden) zwanger geworden. Bij mij zag de foto en de doorgankelijkheid er ook goed uit. Toch denk ik dat er iets zat wat ze niet konden zien en dan kan zomaar lukken! Ik wens je veel sterkte en succes!
Echt waar!? wouw gefeliciteerd zeg!! Dat is goed nieuws!! geeft de burger weer een beetje moed! dank je wel en jij heerlijk genieten!!
Meid wat akelig!! Ik heb een paar collega's bij wie het héél lang duurde om zwanger te raken, bij een collega maar liefst vier jaar!! Toch is het daarna spontaan gelukt..! Ook ken ik een meisje bij ons in de kerk, die na 9 jaar proberen spontaan zwanger is geworden..! Het kan echt meid.. En bedenk ook, dat bij ICSI héél veel mensen bij wie het niet spontaan lukt heel gauw zwanger worden! Succes!!
Bij ons was ook alles goed! Ik heb wel een succesverhaal, maar het was toch best wel even een traject! Ik heb 8 rondes iui gehad, waarbij 6 goede inseminaties, niet zwanger. Toen IVF 13 eicellen, goed zaad, geen bevruchtingen. Nu met ICSI 6 eicellen, 1e tp zwanger! En nog 4 cryo's over! Bij ons bleek het een probleem met de bevruchting te zijn. De zaadjes hechten niet aan de eitjes, waardoor we dus nooit een kans hadden! Nu met ICSI wel! Ik hoop voor je dat voor jullie iui het middel gaat zijn of beter nog idd de HSG, maar mocht dit niet O zijn is er nog hoop! Succes!
Door de HSG heb je tijdelijk wat extra kans..misschien geeft de IUI jullie ook net dat extra zetje! Soms lijkt het zo hopeloos maar zolang je arts er nog vertrouwen in heeft moet je dat zelf ook proberen! Als het geen kans had zou je geen behandeling krijgen. Maar wat ik ook zeg...niets kan dit nare gevoel weghalen..behalve die gewilde 2e streep..*knuffel*
Hoi Wolkje, Wij zitten in precies hetzelfde schuitje, deze maand ook precies 2 jaar bezig. Hoop heb ik met vallen en opstaan. Afgelopen maandag een grote inzinking, maar nu gaat het gelukkig weer goed. Ook met ons is er niets aan de hand, maar na 2 jaar ga je idd toch denken: hebben de artsen niks gemist? Ik kan alleen maar zeggen: blijf hoop houden, ooit komt het met jullie goed! Misschien is een gesprek met een maatschappelijk werkster oid een idee? Worden wij binnenkort ook naar doorverwezen.. Hoe kijkt je man/vriend er tegenaan? Veel liefs!!
Bedankt voor jullie lieve woorden!! Dat doet me weer een beetje goed!! Wat fijn om te horen dat het bij veel stellen toch nog goed komt. Het maakt me ook niet uit hoe lang het duurt als het maar een keer goed komt. Mijn hoop komt weer een beetje terug mede dankzij jullie dus bedankt. Bij ons weet behalve mijn vader niemand het, dus dan is het fijn als je er is met iemand over kan praten en zeker met mensen die weten wat je door maakt! Mijn vriend staat er hetzelfde in als mij, vraagt zich op het moment heel erg af of het op de natuurlijke weg nog wel gaat lukken, maar ja mannen zijn daar toch een stukje nuchterder in als vrouwen he, je kunt er wel over piekeren maar het veranderd niks haha Ik hoop echt een keer op goed nieuws dan zal ik het hier melden hoor! En doortje81 gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu? voel je je goed? ppfff wat hebben jullie veel meegemaakt dan zeg.... dan val ik nog mee met me 2 jaar ...
Hoi Wolkje, Heb je ook de samenlevingstest moeten doen? Mij is opgevallen dat niet alle ziekenhuizen dat meteen inzetten. Bij mij was dat de reden dat ik niet zwanger werd, cervixfactor. Maar zie mijn handtekening voor wat betreft IUI. En, 2 goede vriendinnen van mij zijn allebei onbegrepen verminderd vruchtbaar (vreselijke diagnose!!) en de één is na drie jaar, tijdens vakantie, toch spontaan zwanger geworden en de andere 2x met behulp van IUI. Blijf hopen, meis! Groetjes Patricia
ja samenlevingstest hebben we ook al gehad die was ook goed. Dank je wel! ik heb ook wel weer hoop hoor, vanmorgen zat ik er even door heen hihi maar komt vast een keer goed toch!!??
Ik ben ook 3 maanden na de hsg zwanger geraakt. Al is 3 maanden bij mij 2,5 want heb erg korte cyclus. Mijn gyn zei dat je na een hsg extra vruchtbaar bent omdat je baarmoeder schoongespoeld is. Hopelijk helpt de hsg bij jou ook!!!
Hier heeft het ook heeeeeel lang geduurd mede omdat we de diagnose onbegrepen infertiliteit 'meekregen'. Heel wat IUI's verder kregen we te horen dat mijn baarmoederslijmvlies steeds niet dik genoeg was (fijn dat ze hier na zoveel 'hoop' pas achterkwamen) en een kindje van onszelf er niet in zou zitten. Na even verdrietig te zijn geweest kwam de positiviteit en vechtlust bij mij terug en ik wist zeker dat we een kindje van onszelf zouden moeten kunnen krijgen, hoe dan ook! Maar eerst even een jaartje rust... Dat jaartje rust besloten we vorig jaar januari en eind februari hield ik een positieve test in de handen. Zeg maar wat het uiteindelijk is geweest waardoor ik zwanger ben geraakt, misschien wel de eerste echt maand dat ik er niet mee bezig was of iets anders... Houd moed en heel veel succes in de door jullie te bewandelen weg. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag houden.