Hoe bevalt het om de combi mama, gezin, baan te combineren met een deeltijdstudie? Wat doe je en hoeveel uren ben je daar in totaal mee bezig? Tips en tricks? Ik overweeg om een Masteropleiding te gaan doen. Die duurt 2,5 jaar en is een keer per twee weken een dag naar school. Daarnaast zou ik dan 18-20 uur werken. En ik heb een gezin met drie kids. Papa en opa's en oma's vangen de kids dan veel op. De studiebelasting is inclusief de dag school 20 uur per week. Het is een opleiding die verdieping geeft in mijn huidige baan. Die niet totaal nieuwe onderwerpen en zo. Wat denken juillie? Haalbaar? Doen?
Ik heb een vierjarige opleiding gegaan. Toen ik begon was had ik alleen mijn dochter. Tijdens het derde jaar kreeg ik mijn zoontje. Ik moest 1 middag en avond naar school en daarbuiten 4 en halve dag werken. Tja tips..... discipline. En wat voor mij goed werkte was afspraken maken met mijzelf: het mag niet ten koste gaan van tijd voor mijn kinderen dus de weekenden zijn voor hun en de avonden om te leren. Als dat betekende dat ik dan maar een 6 haalde was dat ook prima. Het was een zware opleiding kan ik je vertellen en door de combinatie met een gezin nog zwaarder maar ik wilde het graag en het is me gelukt.
Dank voor je reactie. Echt petje af voor je hoor. Een opleiding van vier jaar en tussendoor ook nog zwanger zijn en bevallen. Knap gedaan. Het kost idd discipline. Dat weet ik en die heb ik wel. Ook ben ik goed in plannen, regelen en organiseren. Alles bekeken gaat het lukken. Maar definitief er voor gaan is best een grote stap merk ik. 😁☺️😝
Ik heb twee kinderen en ik ben bezig met het afronden van mijn master Nederlands. Ik vind het erg pittig en ben erg blij dat ik er bijna ben. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken nu aan een nieuwe studie te beginnen. Wellicht dat het met 1 kind veel beter te doen is. Maar... waar een wil is, is een weg! Succes!