aantal vraagjes omtrend bijvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mystery, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hallo dames

zoals de titel al zegt heb ik wat vragen
    ik wil dadelijk bryan gaan bijvoeden , met fruithapje , groentehapje en rijstebloem ,
    maar hoe moet ik die groente en fruit gaan invoeren ,
    heb begrepen dat je 1 smaak een paar dagen moet proberen , maar doe je dat dan uit 1 potje , of steeds een nieuw potje ? en wat doen jullie met het restant ?
    ook begreep ik dat je beter met groente kan beginnen , maar rond welke tijd kan ik dat dan beter doen ? want na mijn idee is groente in de ochtend niet zo lekker als fruit in de ochtend ?
    ook over de rijstebloem , kan ik dat in alle flessen mengen , of is t beter om alleen de avond fles te doen , en met hoeveel begin je dan ? ook wilde ik weten of je er dan ook nog nutriton in mag/kan doen .... tegen het spugen ?

nou het zijn een aantal vragen , wie helpt bij deze duidelijk te maken ?

2. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ow ja , de tijden nu zijn

06.00
    10.00
    14.00
    18.00
    22.00

ik weet natuurlijk niet of het zo blijft ..
    ook even als aanvulling bryan krijgt nu friso extra
    180 cc per keer

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach Bryan (leuke naam trouwens) is nog maar 9 weken. Je hebt dus nog 17 weken de tijd om je goed in te lezen en informeren over de bijvoeding.
    Die tijden die hij nu heeft zullen zich in die tijd vast nog een paar keer wijzigen hoor!
    Nutriton kun je altijd in flessen doen, en ook later door ander drinken en ook door groente of fruithap, als dat nodig is voor het spugen.
    Nutrix wordt onder invloed van speeksel al weer vloeibaar, dus dat helpt niet tegen spugen.

Ik heb nooit potjes gebruikt (nou ja, in het begin even geprobeerd), maar dat vonden ze geen van beiden lekker. Ze kregen bij ons gewoon stukken in de hand die ze zelf naar de mond konden brengen en afsabbelen.
    Als je toch potjes gebruikt: een potje dat niet is opgewarmd kan open 24 uur in de koelkast bewaard worden. Je kunt dus een beetje uit een potje halen, wat opwarmen en geven en dan de volgende dag weer een beetje geven. De rest eet je gewoon zelf op.
    Toen ze 6 maanden waren (eerder bijvoeden is niet nodig en wordt ook afgeraden) begonnen we met groente, omdat dat voedzamer is, en minder kans op reacties geeft. Steeds 1 groente geven, 3 dagen lang, even een pauze en dan iets nieuws proberen. Toen 4 groentes goed gingen zijn we met fruit begonnen.
    Pap (nutrix) heb ik zelden gedaan, ben gewoon meteen met een maand of 7,5 brood gaan geven.

Nieuwe bijvoeding kun je het beste in de ochtend geven. Lekker maakt niet uit voor een baby, die heeft geen flauw idee van hoe grote mensen over avondeten denken. Voordeel van in de ochtend geven is dat je dan de hele dag je kind in de gaten kunt houden om te zien hoe het valt. En vooral: als het niet goed valt zit je niet de hele nacht met een huilend kind.

4. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nou t bijvoeden hier begint dus over 6 weken , vandaar nu mijn vraag hier over , maar bedankt voor je info , ik ben benieuw wat de rest nog zegt

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik ga je niet vertellen hoe je het het beste kunt doen, ik kan wel vertellen hoe ik het gedaan heb…

Ik ben bij de andere 2 kids en ook met Zoë begonnen met een paar hapjes fruit (uit potje) tussen de fles van 14 en 18.00 uur in, omdat het qua wakker zijn goed uitkwam, en omdat ze om 18.00 altijd wel honger had, dus vandaar dat ik om dat tijdstip ben begonnenn….

Groente ben ik nooit mee begonnen, dat is een afweging die je zelf zal moeten maken, men zeggen dat ze dan soms niks anders meer willen als je met fruit bent begonnen, maar daar heb ik zelf niets van gemerkt moet ik zeggen…

Wel heb ik eerst 1 smaak gedaan voor ik “over” ging op wat anders, en dan niet 3 dgn, maar gewoon een paar potjes van hetzelfde…Zoë eet 1/3 van een potje op, en of ik geef haar 2x op een dag wat fruit, of 1x maar het potje gaat op of niet de dag erna wel de kliko in, je kunt ze 48 uur bewaren in de koelkast maar zodra ik een potje heb opengemaakt (zoals gisteren) gaat vandaag er nog wat uit en de rest eet mama op of gaat weg…

Wbt rijstebloem heb ik alleen maar gebruikt in de laatste avondfles, maar gebruik ik nu al ff niet meer, misschien straks later weer….

Nutriton kun je bijna overal bij doen om de voedingen in te dikken zodat ze minder spugen…

Gr.smoekie

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben begonne met een paar hapjes wortel en met een potje van 4 maanden deed ik 2 dagen en gaf dan bijvoorbeeld een heel week worteltjes te eten. Toen ik merkte dat dit goed ging (ben trouwens imet 3,5 maand begonne) ben ik een heel week bloemkool gaan geven en ook weer half potje per dag. Ik merkte dat alicia nergens last van had en sindsdien krijgt ze gevarieerd eten dus elke dag wat anders en met 5 maanden ging er een heel potje van 6 maanden in :).

Pas toen ze de groente goed at ben ik ook fruit erbij gaan geven en toen was ze iets van 4,5 maand.

ze kreeg vanaf dat ze volledige fruit en groente krijgt er 4 flesjes van 180+6 bij en soms die van de ochtend 210+7 als ze echt lang heeft doorgeslapen

o en groentje niet zo lekker als fruit in de ochtend :) wat een kind niet kent kan hij ook niet vergelijken toch ;) . ik ben begonne dus met groente en dat om 5 a 6 uur savonds. ze lust nu de groente liever dan fruit maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk
    Ik zou trouwens niet beginen met rijstbloem en fruit/groente want dan weet je niet waar de eventueele buikpijn van komt. Alicia heeft ook rijstebloem gehad maar toen was ze al wat ouder en na 2 wk ofzo liet ik het al uit der flesje was niet veel bijzonders en ze at ook der flesje ineens niet leeg :) en dat vind ik toch wel belangrijk.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, liever 1 nieuw ding tegelijk, anders is het zo'n gepuzzel als ze ergens last van hebben (let wel op: in aardig wat potjes zit een beetje rijstebloem en/of appelsap, dus als ze ergens op reageren kan het ook op zoiets zijn).

8. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    dank jullie voor je info :)
    ik denk dat ik langzaam begin met de nutrix in de laatste fles , en daar na met fruit en groente begin ..... dank jullie wel

nog even vraagje over de nutrix , kan ik ook deze aanmaken in een bordje , en dan langzaam aan de lepel laten wennen ? en zo ja , doe ik dit dan ook gewoon met de fles voeding ,......

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tuurlijk kan dat. Is zelfs beter omdat je dan 2 vliegen in een klap slaat.

10. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    harstikke goed dan doe ik een beetje met lepel en de rest me de fles tot t lepele goed gaat :)

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja hoor, hier deden we tussendoor vaak genoeg voor we aan fruit begonnen af en toe een paar lepeltjes..(30 cc maken en dan een schepje nutrix)...

zo sla je idd 2 vliegen in 1 klap...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina