Hoelang flesjes en speentjes "ongebruikt" bewaren?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hanneke, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Is er toevallig een van de mama`s hier die voor ons weet of wij deze flesjes nog kunnen gebruiken of dat we beter even wat nieuwe flesjes kunnen halen.

Wij hebben tot januari/begin februari regelmatig flesjes gebruikt. Daarna eigenlijk niet meer. Ik heb ze schoongemaakt, afgedroogd en weggezet. Maar nu over 1 week moeten we weer flesjes gaan gebruiken omdat ik weer ga werken. Maar is het niet zo dat flesjes om de zoveel tijd vervangen moeten worden ofzo? De speentjes heb ik overigens wel steeds na een week of 3-4 vervangen.

Alvast bedankt.

Edit moderator: Verplaatst naar flesvoeding.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou gewoon het speentje vervangen maar de fles gewoon een keer schoonmaken met een sopje en gebruiken.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ze raden aan om je speentje elke 6 weken te vervangen. Ik moet zeggen dat ik dit niet doe, ik controleer regelmatig op scheurtjes of beschadigingen en vervang pas als het echt nodig is.
    Als je de flessen voor lange tijd hebt laten staan, dan zou ik gewoon even weer alles uitkoken. Misschien dat je een andere speen kunt halen, het kan zijn dat ze nu een maatje groter kunnen gebruiken, maar het flesje kan je nog wel gebruiken.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, bedankt!
    Die flesjes kan ik dus gewoon gebruiken, na ze weer even schoon te maken en uit te koken nauurlijk. Vervangen van de speentjes doe ik dus eigenlijk wel erg vaak zie ik nu :oops: . Speentjes heb ik nog nieuwe liggen, dus die oude gooien we wel weg. Wat betreft dat maatje groter, bedankt voor de tip. Maar er gaat gekolfde melk in het flesje, dan is het het beste om zo lang mogelijk het kleinste speentje te gebruiken.

En nog even een vraagje mbt de flessen, na hoelang gebruik moet je de flessen wel vervangen? Of kan je ze gewoon blijven gebruiken tot je kindje geen flesjes meer gebruikt?
    (sorry, maar van die flesjes heb ik geen 'koek' gegeten ;) )

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik gebruik ed flessen nog steeds en dat al vaanf dat ik afgekolfde melk geef dus vanaf week 5 ongeveer tot nu. ik ga de flessen gewoon gebruiken tot ik ze lelijk vind worden en dan pas koop ik nieuwe. ze ijn best duur in aanschaf en heb er 3 in gebruik (difrax flessen) zodat ze goed worden afgewisseld :). ik doe er om de 8 wk nieuwe spenen op of ze moeten stuk zijn maar dat is hier nog niet gebeurt.

ze krijgt nu trouwens flesvoeding maar wel uit de kleinste speen. doordat ze borstvoeding geeft gehad zuigt ze erg hard en als ik een grotere speen pak verslikt ze zich en is de fles binnen 2 minuten leeg :) dus heb maar weer een maatje S erop zitten. Ik zou het dus gewoon houden op de kleine speen zodat ze net als bij de borst gewoon hard moet zuigen :) en moeite moet doen want anders kan het zomaar gebueren dat ze straks de borst niet meer iwl omdat de fles zoveel makkelijker gaat

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow, oke. Je kan die flessen gewoon blijven gebruiken. Wij hebben ook difrax flessen, die smalle lange, en er nu 2 in gebruik. 1 voor ieder, en werden slechts af en toe gebruikt. Nu dan straks wat vaker omdat ik ga werken.

Idd, die kleinste maat houden we omdat ze de rest van de dagen aan de borst drinken. En daar wil ik ze het liefst nog even 'aan' houden ;) .

bij jou zou ik idd ook de kleinste nemen omdat ze zich anders verslikt.

7. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ik heb gebruikte flesjes van een familielid gekregen. Die gebruik ik ook gewoon. En ik kook de flessen nog na elk gebruik uit. Nieuwe flessen kopen omdat ze lelijk worden vind ik echt zonde. Zo lang ik de maatverdeling nog kan lezen vind ik het goed.
    Mijn zoontje heeft ook nog de 1 speen (avent) omdat hij eerst bv kreeg en er anders een draaikolk in de fles komt :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als die speentjes maar 3 weken gebruikt zijn en goed gesteriliseerd droog opgeruimd zijn dan kun je ze nog goed gebruiken hoor.

Die 6 weken is een soort minimumtijd bij intensief gebruik. Ze gaan echt wel langer mee.

Ik zou wel gewoon newbornspenen blijven gebruiken is beter in combi met bv. Of de melk in een beker laten geven, dat kan ook goed op deze leeftijd.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bolbuikje: Ik weet niet of je die S flessen gebruikt met dat ventiel op de bodem, maar die zou ik dan voor de zekerheid ook even vervangen. Dat is ook van hetzelfde spul gemaakt als de spenen en het lijkt me gewoon frisser.. ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke je kan flesjes dus gewoon 'een flessentijdperk leven lang' blijven gebruiken. Speentjes hoeven niet elke 3-4 weken vervangen te worden die snapte ik.

@ Bluesky, idd die s-flessen van difrax, waar kan je die onderkant ventieltjes kopen? Heb ze nog nooit ergens gezien, maar ze zien er eigenlijk ook nog prima uit hoor. Ik heb ze afgewassen, uitgekookt en afgedroogd weggelegt.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb ze ook nog nergens zien liggen die ventielen,maar o.a. op de site van Difrax kun je ze bestellen!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Lucia, bedankt, ik zal eens gaan kijken kan ze maar in huis hebben, een keer zullen we ze toch ook moeten vervangen.

Edit moderator: Verplaatst naar flesvoeding.
    Over gehad per pb, laten hem toch hier staan ontdanks dat het eigenlijk over borstvoeding gaat ;).
    Ik denk ik meld het even ook hier, omdat het anders straks weer terug verplaatst word oid.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij heb ik ze wel eens gezien bij de Etos, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb de S flessen niet lang gebruikt... Ging veel te snel voor Jelle.. :)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Gaat niet over borstvoeding, maar over moedermelk. En als je die in een fles geeft is het flesvoeding!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo kan je het ook zien, maar wanneer ik het over flesvoeding heb heb ik het over kunstvoeding en niet over borstvoeding ;) Maar wat maakt mij het uit, ik heb mn antwoorden, das het belangrijkst :D !

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat geldt voor de meeste mensen, maar het is zo'n onduidelijke naam, omdat er natuurlijk ook moeders zijn die kolven. En die geven wel een fles, maar daar zit geen kunstvoeding in.

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina