Mijn zoontje krijgt nog 3 flessen op een dag, maar drinkt die tegenwoordig heel slecht. In elke fles laat hij wel een 50 cc zitten. Weet iemand hoeveel opvolgmelk ze op deze leeftijd binnen moeten krijgen? Ik ben vandaag met bambipap begonnen. Deze papfles geef ik 's ochtends. Mag ik dan 's avonds ook nog wel nutrix in de fles doen en af en toe pyjamapapje? Of mogen ze maar 1 papfles? Wat is/was jullie schema bij 7 maanden?
Mollige kindjes noemen ze ook wel eens papkindjes. Een kindje wat gemiddeld groeit, heeft voldoende aan 1 papvoeding per dag. Mijn zoontje zit op de -1 lijn en krijgt hierdoor 2 papflessen per dag, om dus extra te groeien. Volgens mij mag een kindje van 7 maanden nog 600 a 700 ml opvolgmelk per dag krijgen, maar is 500 ml toch wel het minimum.
Tja, aan die 500 cc komt hij op deze manier niet eens. Misschien dat hij zat begint te worden van de flessen? Verder eet hij zijn fruit en groente prima. Ook krijgt hij nog 100 cc toetje (yoghurt of danoontje). Ik kan het er ook echt niet in krijgen. Als hij niet meer wil laat hij dat duidelijk merken! Iemand met hetzelfde probleem? Hij slaapt verder ook prima door 's nachts (al vanaf 4 weken oud).
Met 7 maanden moet hij op ongeveer 450cc zuivel zitten. Dat is dus inclusief yoghurt en kwark. Met 2 flessen erbij kom je daar toch al aan. Als hij yoghurt lekker vindt, dan kun je dat ook vaker op een dag geven. Als je minder dan 300cc opvolgmelk op een dag geeft moet je wel vitamine D druppels bijgeven. Als hij al zo slecht melk neemt dan zou ik er geen pap van maken, want dan zit hij sneller vol en drinkt hij nog minder.
Oh ok! Bedankt voor je antwoord. Dan geef ik hem 's ochtends maar weer een gewone fles. Ik ben in ieder geval weer gerust, dacht echt dat ie te weing kreeg.
Ik zit hier met hetzelfde "probleem" Tijn krijgt 's ochtends een papfles 's middags drinkt hij zo'n 100cc 's avonds drinkt hij zo'n 100 cc Hij drinkt dus maar zo'n 400cc per dag Verder eet hij wel fruit en een heel potje groente. Tussedoor krijgt hij een soepstengel. Volgens het CB was dat genoeg. Moet ik er wel bij zeggen dat Tijn een stevige baby is en het dus niet super erg is als hij iets minder binnen krijgt.
Het CB hier adviseerde om 400-500 ml opvolgmelk en daarnaast nog wat yoghurt. C krijgt 's ochtends 200 ml met bambix, bij zijn brood 100/130 ml gewone opvolgmelk. En 's avonds voor het slapengaan nog 200 met rijstebloem (houden we mee op als de verpakking leeg is) Maar daar blijft ook weleens een bodempje staan..
Mijn cb zei vanaf 8 maanden tot ong 1 jaar moeten ze min 300 cc opvolgmelk binnenkrijgen. Rest aanvullen met ander vocht (water etc)
Nou, aan die 300 cc komt hij gelukkig wel! Ik heb echt het idee dat hij er een beetje zat van is of gewoon minder behoefte eraan heeft. Gister heeft hij 's ochtends 160 cc opgedronken. 's Middags ineens weer de hele fles 200cc en 's avonds...ik maak altijd 210/7 met 3 scheppen rijstebloem (of pyjamapapje) en hij heeft exact 100 cc gedronken! Maar goed, hij heeft er de hele nacht wel op doorgeslapen dus hij zal er wel minder behoefte aan hebben. Verder eet hij heel goed...2 stuks fruit en 200 gram warme hap. Ik ga me er maar niet meer druk om maken, want hij doet het goed en daar gaat het om! Iedereen bedankt voor de reacties!
Nou gelukkig..zou me er ook niet druk om maken. Mijn dochter ging ook 1000 ml op een dag in 2 weken terug naar 500 ml...ze wil het gewoon niet meer. Nu sochtends een fles, smiddags en een kleintje na het eten of evt later op de avond. Ik zou gewoon al kleinere flesjes maken van bijv 180+6 anders is het ook zonde. En bij fruithap/tussendoortje/warm eten altijd drinken geven.