Hier vanaf 1,5 een rietjesbeker en die heeft ze nog steeds. Gelukkig wordt ze vrijwel nooit 's nachts wakker om te plassen. Roepen om onzindingen leer ik haar zsm af, ik heb zelf een goede nachtrust nodig. Ook al slaapt zij daarna wel weer snel in; ik dus niet! Ik heb het afgelopen jaar iedere keer dat probleempjes de kop op staken, heel snel met een beloningskalender er weer voor gezorgd dat ze lekker ging doorslapen. Tussen 20-half 8 blijf je op je kamer en je mag me alleen roepen als er echt wat is. Gelukkig werkt dat dus super goed bij haar nu, want hier ook 2 jaar slaapdrama's gehad.
Ze hebben hier allebei zo'n drinkflesje met zo'n uittrekdop, maar die laat Lisa dus gerust liggen zodat het water eruit loopt. Een antilek tuitbeker heb ik niet. Maar goed, het is nu ook haast niet meer nodig. En toen het nog wel nodig was vond ik het helemaal niet erg om eruit te gaan.
@Snoopy: Eva krijgt een antilekbeker naast haar bed want bekers gaan inderdaad om en ze slaapt soms wel soms niet overdag maar er zit tot nu toe niet veel verschil in met 's nachts slapen. Misschien moet ik dat beter in de gaten gaan houden idd. Bedankt voor de tip! @Arevinol: een beloningskalender werkt bij Eva niet goed voor 's nachts vermoed ik omdat ze niet express wakker wordt. Ze heeft dorst of haar knuffel kwijt ofzo. Mocht het wel een probleem gaan worden om aandacht oid dan hou ik dit zeker in gedachten!
Tja, dorst of een knuffel kwijt, vind ik over t algemeen 'onzin'.. Zeker als t dagelijks voorkomt, dan wordt t (bij mijn dochter iig) snel ook gewenning. Ik kijk altijd nog even voor ik slapen ga, leg dr knuffels weer terug en vul dr beker als t nodig is. En als er dan sporadisch nog iets is, ok. Maar zodra het 2-3x achter elkaar gebeurt, dan haal ik er dus direct een beloningssysteem bij Maar goed, ieder kind is anders, ik besef ook wel dat ik redelijk geluk heb dat dat tot nu toe zo goed werkt.
Ik ben het op zich wel met je eens, als ik het idee heb dat ze het express doet. Dan zeg ik dat ook tegen haar, dat ik dat niet leuk vind en daar boos van wordt (oid) en dan is dat over. Maar ze doet het halfslapend meestal. Dus bijna onbewust zeg maar. En daar kan ik moeilijk boos over worden vind ik.