Hoi, Ons ventje is net 6 maanden en is ook net over op de opvolgmelk. Dit doet hij hartstikke goed en heeft ook [eindelijk ] een fles laten vallen. Maar nu krijgt hij natuurlijk ook minder vocht binnen... Ik ben erg benieuwd wat andere mamma's de kleine van ongeveer dezelfde leeftijd naast de gebruikelijke [pap]flessen nog te eten en te drinken geven en hoeveel. Ik ben dus niet op zoek naar een schema, want dit zit wel goed. Mannetje krijgt nu: 1 x papfles van 190 ml + 6 schepjes + pap [nutrix] 2 x fles van 180 ml + 6 schepjes 1 x papfles van 160 ml + 5 schepjes + pap [nutrix] 100 gr. fruit en 100 gr. groente Moet ik nu ook nog iets van een sapje geven? Of......? Wat en hoeveel geven jullie zoal op een dag?
Je kunt tussendoor extra vocht geven maar jay heeft het niet echt nodig hoor. Hij krijgt genoeg vocht binnen met de flessen en groente en fruit.
Ik geef nog 4 flessen van 200 ml, alleen 's ochtends met een beetje pap en door. Ze eet ongeveer een half potje groente en driekwart fruit. Dus ik vind het nog wel voldoende wat ze binnen krijgt. Soms geef ik wat diksap, bijvoorbeeld als we in deze kou naar buiten zijn geweest geef ik haar (als het nog geen tijd is voor haar flesje) wat lauwe diksap om weer een beetje warm te worden. Maar echt structureel doe ik dat niet. Vind nu al dat ik continu bezig ben met haar voeding (flesje, fruithapje, brood, flesje, nog een flesje, groente en laatste flesje en af en toe tussendoor nog een liga of soepstengel), dus laat staan als ik ook nog wat te drinken tussen door moet geven.
Dat laatste vind ik dus ook wel. De tijd dat de kleine wakker is, ben je continu bezig met eten en drinken geven inderdaad. Maargoed, ik was bang dat hij dan te weinig vocht binnen zou krijgen Dank je wel voor je berichtje...
Er komt natuurlijk wel wat vocht uit fruit en groente, maar ik was bang dat dat alsnog te weinig zou zijn.... Je laat toch ineens zo'n 180ml aan water staan, wanneer er een fles wegvalt. Maar dat valt dus wel mee... Dat is alleen maar beter. Bedankt voor je berichtje.