Krijgt hij wel genoeg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lemi, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hallo,

Vorige week zijn we met Milan naar het cb geweest en toen bleek dat zijn curve nog steeds af blijft buigen. Onder mn banner is zijn gewicht te zien. Hij is in 4 maanden tijd dus maar net ietsje meer dan een kg aangekomen. Hij zit nu op de onderste lijn in de curve. De verpleegkundige van het cb zei dat als hij verder gewoon tevreden is dat het misschien wel bij hem hoort. Toen ik thuis kwam begon ik me toch wel zorgen te maken. Overdag redde hij het eerst makkelijk 5-6uur tussen de voedingen en nu soms met moeite 4uur. We hebben hem eergisteren na zijn avondvoeding gelijk nog bv uit de vriezer gegeven en toen dronk hij nog 140cc op en gisteren 180cc. Ik weet niet of dit echt wat zegt, maar het lijkt er dus wel op dat hij nog trek had. Ik zit nu de hele tijd te twijfelen of ik dan de bv maar af moet gaan bouwen. Ik weet zelf niet zo goed wat nu verstandig is. Hopelijk heeft u tips of ideeën.

Bedankt alvast,

groetjes Lotte

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Misschien kun je nog een tijdje en-en doen? Borstvoeding geven aan de borst en een aantal keren op de dag een flesje toe? Dan hou je wel het gezellige borstvoedingmoment, maar krijgt hij sowieso genoeg.

Een ander optie is een oppepweekend voor je productie. Een weekend waarin je even heel vaak aanlegt/kolft. Dus echt 2 of 3 keer zo veel stimulatie-momenten als normaal. Dit zou ervoor moeten zorgen dat je borstvoeding weer op peil komt Je kunt dan ook voelen aan je borsten dat je weer meer melk hebt.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina