Hoi, Ik heb misschien een domme vraag, maar hoe voelen harde buiken precies? Ik werd vannacht om 4.00 wakker met stekende pijn in mijn buik, hele buik van boven tot schaambot, trok door tot zijkant rug. Als ik op mijn buik drukte, was het heel hard en erg pijnlijk. Weer in slaap gevallen, om 7.00 weer wakker, nu nog erger. Kon niet eens rechtop lopen en nauwelijks bewegen. Weer gaan liggen, toen toch weer even in slaap gevallen. 8.30 wakker, was iets minder. Eruit gegaan, gegeten, toen werd het weer erger. Als ik rustig zit, gaat het redelijk. Dit is mijn eerste kindje, dus ik heb geen idee hoe het allemaal moet voelen en wat normaal is en wat niet.. Iemand ideeen?
het woord zegt het al, bij een harde buik wordt je buik hard en voelt vervelend aan. maar mag niet pijn doen. 't kan zijn dat je last van je banden hebt, maar als je zoveel last hebt zou ik gewoon even bellen met de verloskundige om te overleggen
Bij mij voelt het net alsof er een baksteen in zit, echt keihard! T voelt ook heel trekkerig en best wel pijnlijk aan! Ik blijf dan meestal rustig liggen, concentreer me op mn ademhaling en dan zakt het zelf weer weg. Ik heb er vooral last van als ik me geestelijk of lichaamelijk te druk heb gemaakt.
Wiet niet zeker hoe jij het omschrijft, dat ik zou zeggen dat is een harde buik. in ieder geval mag hij niet zo veel pijn doen dat je amper kunt zitten of staan. Her voelt een harde buik niet comfortabel en prettig, ook kan ik niet echt lekker liggen of zitten, maar niet zo erg dat het niet gaat. De buik voelt helemaal hard en kan wat samentrekken, echt een pijnsteek kan ik het niet noemen, vannacht werd ik een aantal keren wakker en voelde dat ik echt een harde buik had. Zou misschien even de vlos bellen en haar voor de zekerheid vragen, zeker omdat het ook boven in je buik was.