neenee gelukkig niet haahahaha ik zie mezelf al staan! nee ik moet soms zeg maar achter zo n machine staan en dan kletteren er schroefjes in een bak op elkaar, dat maakt natuurlijk herrie en over die herrie maakte ik me zorgen, het is absoluut geen bass geluid ofzo, meer een hoger geluid denk ik zelf. ik heb wel altijd oordopjes in vandaar dat ik bang was dat mn kindje er wat van zou krijgen maar het is zeker ook niet elke dag. hoop toch dat k snel verlof heb.
lekker hoor! Ik ben nu nog thuis voor de kinderen als de jongste kan lopen dan wil ik ook weer gaan werken! En ga je hierna partime werken?
Ik heb bij de eerste continue in een verbouwing gezeten. Wij gingen huis zelf afbouwen. De kleine heeft er niets aan over gehouden hoor. Ze hoort zelfs de kleinste en zachtste geluidjes. Zelfs als papa stiekem in de keuken staat te snoepen
ja ik ga parttime werken na mijn bevalling, tenminste ik hoop dat ik gewoon terug kan komen bij het bedrijf.(even offtopic, weet iemand of je trouwens gewoon recht hebt op zwangerschapsuitkering ook als je niet terug mag komen daarna bij t bedrijf?)
Ja! Ze mogen je 1 niet ontslaan en 2 als je in de ziektewet zit krijg je sowieso 100% je hele zwangerschapsverlof...daarna is het het een ander verhaal als je nog ziek bent dan moet je weer op gesprekken komen en gaan ze je beoordelen en als je niet ziek meer bent maar geen baan hebt kom je tijdelijk in de WW en heb je sollicitatieplicht, maar krijg je wel geld Ik zit dus nog steeds in de ziektewet om echte reden hoor dus heb alle ervaring met in de ziektewet zitten.
jadore, ze mogen me miss niet ontslaan maar kunnen ze wel als k straks met verlof ga(oproepcontract, kan er zo worden uitgezet) maar k vroeg me af of je dan nog steeds t recht hebt op zwangerschapsuitkering
Uhmmm met oproepkracht is het wel anders denk...dat weet ik dan niet...bel gewoon het uwv hoe het zit dat is wel makkelijk! Ik had een jaar contract nl.
Als je verlof hebt mag je niet worden ontslagen, evenals wanneer je in de ziektewet zit. MITS je contract niet gewoon afloopt in die periode. Je krijgt een uitkering voor het aantal uren dat je gemiddeld de laatste 3 maanden voorafgaand aan je verlof of ziekte hebt gewerkt. Kijk eens op deze site voor meer info Artikel: Oproepcontract en uw recht op loon
ons kleintje: ik kan wel gewoon ontslagen worden als k met verlof ga, ik heb een oproepcontract en totaal geen rechten. dus ik vroeg me af mocht ik niet meer terug hoeven te komen na mijn verlof of ik dan wel gewoon recht had op zwangerschapsuitkering, zal morgen het uwv anders ook eventjes bellen
ik lees overal als ik voor mijn verlof ontslag NEEM dat ik dan wel recht heb op zwangerschapsuitkering maar lees nergens hoe het dan zit met als je ontslagen WORDT. haha vaaaag
Ja hoor. Waren hele dag aan boren en hakken en schuren. Ik merkte het aan de baby. Als ze schrok bij erg harde geluiden dan begon ze ineens hard te schoppen. Ik begon al bij voorbaat op mijn buik te wrijven om te laten weten dat het goed was.
carmen, dat stelt me wel wat gerust! want dat is toch ook echt best een lawaai meer dan 80 decibell denk ik zo