wil heel graag stoppen!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door hihi, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo,
    Ik heb tot nu toe al zoveel problemen gehad met de borstvoeding...:(
    Eerst wilde hij niet pakken, dus steeds gekolfd.
    Na een week ging het ineens super! Daarna pakte hij mijn rechterborst niet meer, dus die steeds gekolfd. Toen spoot de melk eruit en verslikte mijn mannetje zich steeds... Er zitten dagen tussen dat hij helemaal niet goed wil happen, veel frustraties dus. En nu doet mijn rechterborst heel erg pijn na de voeding en het kolfen. Eigenlijk ben ik het zo zat, dat ik direct wil stoppen! Kan dat? En zo ja, hoe doe ik dat dan?
    xxxxx

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend voor jullie allemaal.
    Direct stoppen kan niet.
    Afbouwen kan wel.
    Je laat dan voeding voor voeding vallen en vervangt die dan door kunstvoeding.
    Je laat je borsten stuwen waardoor je lichaam het signaal krijgt minder melk aan te moeten maken.
    Belangrijk is dat je borsten geen pijn gaan doen en dat je geen bobbels/schijven krijgt. Zo wel, dan gelijk melk eruit halen.

Verder kun je saliethee gaan drinken, dit remt ook de melkproductie.
    Wel belangrijk dat je niet zwanger bent bij het drinken van de saliethee. (alhoewel dit niet het geval zal zijn, maar toch)

Denk je dat je hier iets mee kunt?

Groeten Rieneke

3. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Bedankt voor je informatie, ik kan er zeker wat mee.
    Wat ik me wel afvroeg....
    Wij hebben gister nutrilon gekocht en daar gaan ze uit van 5 voedingen per dag. Ons mannetje is tussen de 5 en 6 kg en dat zou betekenen dat hij 5 x 200 ml flesvoeding zou krijgen per dag (1000 ml).
    Maar onze kleine man drinkt gemiddeld 7 keer per dag.
    Moet hij dan (100:7=ongeveer 140 ml) 140 ml per keer hebben als we afbouwen? En kun je zelf kiezen op welke tijden je hem de fles geeft?
    Echte regelmaat in uren heeft hij nog niet, het scheelt soms wel een uur met de vorige dag (ene keer 17.00 uur en andere keer 18.00).
    Liefs Hihi

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo Hihi,

Je kunt de fles ook op verzoek geven, net als de borst.
    Je zult waarschijnlijk merken dat je zoontje voller zit van de fles dan van de borst. Hij zal dus naar alle waarschijnlijkheid langer wegblijven voor een volgende voeding.
    Zo worden het waarschijnlijk vanzelf minder voedingen.
    Belangrijk is dat je niet meer kunstvoeding geeft dan mag. Dit is duidelijk op het pak te lezen.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina