Hey! Ik plaats dit onderwerp gewoon uit nieuwsgierigheid omdat ik weet dat de meeste ooievaarsbeetjes zelf verdwijnen of in ieder geval lichter worden en je je er geen zorgen over hoeft te maken. Mijn dochtertje heeft een ooievaarsbeet in haar nekje en een licht roze vlekje op beide oogleden. Die vlekjes op haar oogleden (engeltjeskus worden die genoemd) worden iets meer zichtbaar als ze heeft gehuild. Ze staan eigenlijk ook wel schattig, alleen lijkt het vaak of ze verdrietig kijkt terwijl ze dat niet is Ze zijn al iets lichter dan toen ze net geboren was, behalve die in haar nekje die is nog best donker. Hebben jullie een kind/kinderen die dit ook hebben of hadden? En wanneer zijn ze helemaal verdwenen? Groetjes!
Mijn dochter heeft diverse ooievaarsbeten. Net als jouw dochter op beide oogleden (deze zijn inmiddels bijna weg) en diverse vlekken in haar nek (deze zitten er nog steeds maar zijn door het groeien van haar haar inmiddels minder zichtbaar. Daarnaast heeft ze een aardbeienvlek op haar onderarm. Deze wordt nog steeds dikker, maar ook lichter.
Oudste had een ooievaarsbeet in haar nek en die is nu nog zichtbaar. Wel een heel stuk minder als voorheen trouwens. Jongste had rode vlekjes op haar oogleden en een plek op haar voorhoofd, allen alleen nog zichtbaar bij erg overstuur zijn (boos danwel verdrietig).
Mijn dochtertje heeft een rood vlekje op haar ene ooglid en een paar lichtere vlekjes op haar voorhoofd. En in haar nekje zitten vrij donkere vlekjes. De vlekjes op haar ooglid en voorhoofd zie je nu bijna niet meer. In het begin werden ze duidelijker wanneer ze erg huilde/gehuild had. Die in haar nekje zie je nog wel vrij duidelijk, maar waarschijnlijk groeit daar straks toch haar overheen (zit echt meer op haar achterhoofd dan in haar nek). Ik heb gelezen dat het wel een jaar kan duren voor het helemaal wegtrekt. Het stoort mij totaal niet, maar toch vind ik het wel prettig dat de vlekjes op haar ooglid en voorhoofd al bijna weggetrokken zijn.
Hier heeft ze er 2 op haar achterhoofd, welke inmiddels bedekt zijn door haar. En eentje op haar voorhoofd. Die is al lichter, maar nog wel te zien. Als ze boos is of verdrietig zie je hem het best.
Mij stoort het ook totaal niet hoor. Mijn man zegt wel eens voor de grap 'ze hoeft nooit oogschaduw op te doen want dat heeft ze al..' Maar waarschijnlijk is het al wel weg voordat ze aan oogschaduw toekomt haha Het staat eigenlijk wel lief vind ik, dat lichtroze. Maar die in haar nekje is wel anders.. er zitten soms velletjes op en het is ook wel eens wat dikker. Ik smeer er af en toe wat zalf op.
Mijn dochter (7 maanden) heeft een ooievaarsbeet tussen haar ogen. Het trekt nog niet echt weg, maar het valt eigenlijk alleen flink op als ze huilt. Nog even geduld dus voor het echt gaat wegtrekken.
Hier ooievaarsbeet tussen de oogjes en in zijn nek. In zijn nek zijn se plekjes nog duidelijk zichtbaar. Denk ook niet dat die weggaan. Heb ze zelf namelijk ook nog in mijn nek . Tussen zijn ogen wordt het wel minder. Ene dag zie je het meer dan andere. We wachten rustig af.
Aardbeienvlek kan lang duren. Mijn nichtje heeft er een op haar gezicht. Ze is nu 3,5 en begint flink minder te worden. Hij trekt van binnenuit weg.
Mijne heeft een vlekje op haar ooglid, is al minder maar als ze boos/verdrietig is, zie je het duidelijk.
Hier een ooievaarsbeet tussen der ogen, net boven der neusje zeg maar. Word wel lichter, maar is nog lang niet helemaal weg
mijn meisje is al vier jaar, maar nog steeds zijn de vlekjes zichtbaar. vooral ook als ze moe, verdrietig of ziek is! Ons valt het al niet meer op!
mijn dochtertje flink te pakken genomen door de ooievaar... ze heeft er 1 in haar nek, op haar achterhoofd, op haar voorhoofd, tussen haar ogen, op haar neus en op beide oogleden. die op haar achterhoofd zie je niet meer door het haar, op haar gezicht zijn ze ook al heel licht geworden, alleen die in haar nek is nog duidelijk zichtbaar.... maak er ook niet druk om, ik had ook een hele grote op mijn voorhoofd en daar zie je ook niks meer van!
D is van maart en heeft zijn vlekjes nogsteeds. Die op zijn achterhoofd/nek is nog heel duidelijk. Degene die tussen zijn ogen/wenkbrauwen zit zie je alleen nog als hij boos, heel moe of overstuur is.
Dat hoor ik heel vaak dat die in de nek of op achterhoofd blijven en die op het gezicht trekken weg.. Maar we wachten het wel af
mijn beide meiden hebben een ooievaarsbeet, de oudste heeft hem op haar voorhoofd en in haar nek gehad. De jongste had hem ook op haar voorhoofd en in haar nek en een "engelenkusje" op haar ooglid. Wat klinkt dat trouwens lief, een engelenkustje!
Kevin heeft ook een beet tussen zijn oogjes (beetje een driehoek naar beneden). Had ik ook toen ik baby was en soms zie je het nog wel als ik erg moe of overstuur ben. Verder heeft Kevin er nog eentje op zijn achterhoofdje. Achjaah daar groeit straks toch haar overheen...