Beste lactatiekundigen, Twee weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon. De borstvoeding kwam na een laar dagen goed op gang en bij laatste weging afgelopen maandag was hij weer een ons boven zijn geboorte gewicht. Nu merk ik dat met het warme weer hij soms wel na heel snel weer aan de borst wil. Vandaag had ik bijvoorbeeld om 17.00 gegeven, en wilde hij om 17 30, 18.00 en 18.45 weer. Hij gaat dan voor even slapen en word dan weer smakkend en happend wakker. Nu had ik voor vandaag een flesje gekolfde melk mee omdat we op verjaardag waren en ik van plan was om een wijntje te nemen. Dit uiteraard niet gedaan omdat ik merkte dat hij erg dorstig was. Ik heb hem wel het flesje van 100 cc gegeven en dat ging binnen een kwartier op. Toen pas was hij verzadigd en sliep hij lekker. Wat kan ik met deze warme dagen het best doen? Wat water bij geven of een dosis kunstvoeding achter de hand houden? Ik heb het gevoel dat mijn borsten zijn vraag niet goed kunnen bolwerken... Bedankt alvast! Groetjes
hoi het zou heel goed kunnen dat je regeldagen hebt. Dat betekent niet dat je te weinig hebt maar dat vraag en aanbod op elkaar afgestemd moeten worden. Geef eraan toe en leg Cas heel vaak aan de borst. Je hoeft geen water of kunstvoeding bij te geven. Als je kunstvoeding gaat geven komt dat je productie niet ten goede. Houd wel zijn plas en poepluiers en groei in de gaten. Als je echt denkt dat je productie te laag is kun je een lactatiekundige in consult vragen, die maakt een plan op maat voor jou. Mirjam