Is dit stelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Isadepisa, 28 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Je vriendin zou natuurlijk kunnen zeggen dat ze dacht dat het zo hoorde dat er nog iets in zat. Als ze dat echt dacht, is het denk ik geen stelen. Dan is het een kwestie van bewijzen of ze dat dacht of niet.

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Precies!
    Zo doe ik het ook en wordt ook zo raar aangekeken als ik terugga om nog iets af te rekenen. Ik snap gewoon niet wat er omgaat in mensen die dit soort dingen doen.

Saartje33 en WWJD vinden dit leuk.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    #23 Splitijsje, 28 jul 2023
    Laatst bewerkt: 28 jul 2023
    Los van christelijke overtuigingen: het ministerie van J&V is mijn opdrachtgever, dus ik heb een VOG nodig waarbij gekeken wordt naar strafbare feiten. Ik geef te veel geld terug en als de caissière iets zou vergeten aan te slaan, zou ik daar zeker iets van zeggen. Ik wil dus vanuit persoonlijke overtuigingen en zakelijke belangen geen enkel risico nemen.

Art. 310 is nogal duidelijk en ja, dit valt onder stelen. Ik had dit mijn collega ook duidelijk gemaakt (als dit mijn collega was geweest, hadden we een probleem gehad vanwege ons werk).

WWJD, Lies1611 en Oilell vinden dit leuk.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ja dit is stelen. Zeker als je bewust de andere koffer meeneemt, in de hoop iets extra's aan te treffen. Uiteraard had de medewerker het ook moeten checken, op deze manier proberen veel mensen nog wel eens wat meer mee te nemen. Maar dat maakt de actie niet minder bewust.

Als het perongeluk zou gebeuren zou ik gekeken hebben of er een prijskaartje aan de tassen zou hangen. Zeker bij dure tassen zou ik de winkel gebeld hebben over hoe dit op te lossen. Gaat het om minder 2 tientjes zou ik het wellicht laten zitten, maar zou me er zelf al snel ongemakkelijk bij voelen.

Spectre en WWJD vinden dit leuk.
  5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113

6. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Dit is zeker stelen.
    Ik moet ook eigenlijk zeggen dat ik teveel wisselgeld ook terug geef. De cassierre wordt aangekeken op kasverschil en ik word niet gelukkig van die paar extra euro. Laatst werd ik heel verbaasd aangekeken. Ik liep volledig in gedachten bij de wibra met zo'n badcape voor mijn dochter naar buiten. In de blokker bedacht ik me opeens wat heb ik toch steeds vast? Ging meteen terug om alsnog af te rekenen bij de wibra. Het ding kostte 8 euries. Word ik niet gelukkig van en het meisje zit op het einde van de dag met een te lege kassa te kijken

WWJD vindt dit leuk.
  7. Novi

Novi Niet meer actief

Niet iets om trots op te zijn en met iedereen te delen. Maar zeker ook geen diefstal. Ze heeft het niet bewust meegenomen en de verkoopster had de koffer moeten openen om te checken. Dus eerder "een gelukje".

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik vind het wel stelen en ik zou er ook zeker mee terug gaan, maar zij wist dus al dat er wat in zou zitten omdat hij zwaarder aanvoelde.

Ik heb bij de action een keer een scherm beschermer vergeten te betalen. Ik kwam daar achter toen ik de andere spullen in de auto legde. Ik had mijn oudste dochter bij mij en ben terug de winkel in gegaan om alsnog te betalen (ook al was het maar 2 euro).
    Bij de babydump zijn ze een keer vergeten een koeka ledikantdeken af te rekenen. Ik vond het bedrag al tamelijk laag, dus bij de auto besloot ik eens op de bon te kijken en toen zag ik dat die deken niet gescand was. Ook toen ben ik terug de winkel ingegaan.
    En toen had ik geen kinderen bij me. Ging om 67 euro en ik zou me er totaal niet prettig bij voelen als ik die deken niet had betaald.
    En bij de kik had mijn dochter een haarbeugel uitgekozen en ik had verder niks leuks gevonden, dus we lopen naar buiten. Zegt mijn dochter ‘mama, we moeten hier nog betalen’, dus ik zeg dat we niks hebben gekocht. Laat ze me die haarbeugel zien, dus hup weer terug naar binnen. Was maar 1 euro, maar toch.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Stelen vind ik een groot woord maar ik vind het vooral een beetje kinderachtig.
    sws vind ik het al raar dat je een koffer koopt zonder hem te openen.
    Je wil toch weten of de rits/ sluiting goed werkt, hoe die er van binnen uit ziet.
    ah joh als zij er blij van wordt dan maar lekker laten ;)

Chayammy, Zwaangerevrouw en TotalBella vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Ja dat is stelen
    Je hebt iets meegenomen uit een winkel zonder te betalen

En ze heeft het heel bewust gedaan dus 100% stelen ze had ook kunnen zeggen goh ik hoor wat in de koffer en ga even kijken of nog terug gaan maar dat heeft ze beide niet gedaan

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Ze wist dat er wat inzat wat ze meenam zonder te betalen
    Om daarna vol trots te zeggen dat het 2 tassen waren
    Dat is echt geen geluk maar gewoon jatten

Gewooniemand, Zuul en suus1983 vinden dit leuk.
  12. Novi

Novi Niet meer actief

Nee hoor dat is geen jatten. Ze heeft het niet weggemoffeld. Ze heeft te maken gehad met een domme/luie verkoopster die niet de moeite nam haar werk hoed te doen.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ja dit vind ik wel diefstal. En ik vind het lastig te geloven dat ze niet gegluurd heeft om te zien waarom deze koffer zwaarder was.

14. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Dom en lui? Je bent wel lekker op dreef zeg.

Gewooniemand, Zuul, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Een gelukje? Gewoon gejat, al dan niet bewust. Ging het per ongeluk, dan kleine moeite om even terug te gaan. Niet per ongeluk? Dan is het gewoon stelen.

Gewooniemand, Zuul, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Natuurlijk is dat stelen. Op het moment dat ze denkt dat er wat in zit had ze moeten kijken. En anders bij thuiskomst zien wat er in zit en het dan terugbrengen.

bijzonder ook dat het zogenaamd de eigen schuld van de verkoopster is. Ik neem aan dat er geen tassen in een koffer horen te zitten (zou me niet eens verbazen als ze die er zelf in heeft gedaan). Dat een verkoopster het al moet checken is erg genoeg.

Bah.

Zwaangerevrouw, Gewooniemand en cosdy vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

hier ben ik het mee eens! Ik vergeet wel een een kaasstengel af te rekenen als ik met dochter boodschappen doe en die al aan haar geef maar besef het me altijd daarna en meld het de keer erop wel even dat ik dat gedaan heb en nog af wil rekenen. In dat opzicht heb ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

18. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Persoonlijk geloof ik niet dat ze niet gekeken heeft of en wat er in de koffer zat, want mij dunkt dat je ook het inwendige van een koffer wilt zien voordat je die koopt. Dus, ik vraag me dan af of ze de tassen er niet zelf in gestopt heeft... maar misschien ben ik dan te slecht van vertrouwen?
    Het is in elk geval stelen. Je eigent je iets toe waar je niet eerlijk aan gekomen bent

GossipGirlxoxo, tuc en mamabri vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    #39 Neuzeke, 28 jul 2023
    Laatst bewerkt: 28 jul 2023
    Dit had ik ook getypt maar niet verzonden blijkbaar.
    Ik geloof er niets van dat ze niet keek.
    Ik zou net kijken of de koffer niet vol met rommel zit ( dozen, papier).

Maar eender wat, het is en blijft stelen. Ze nam bewust een bepaalde koffer omdat er wat in zat .

GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden

Petra82 en Marihi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina