Is dit stelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Isadepisa, 28 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Is dit geen truc van winkeldieven?

Eerst prepareren ze een koffer door er spullen in te doen.

En dan komen ze later op de dag terug om de koffer, met extra inhoud, op te halen.

Worden ze betrapt bij de kassa, wisten ze zogenaamd van niks. Op iedere camera is dan ook te zien dat ze het net niet zelf gedaan hadden. Dan zeggen ze sorry en dat is het dan.

Worden ze niet betrapt, nemen ze de koffer mee naar huis, halen de tassen eruit en brengen vervolgens de koffer terug om dat geld terug te krijgen.

In het geval van je collega, ze heeft niet alleen gestolen, maar ze heeft ook nog eens verzuimd een hardwerkende middenstander te waarschuwen voor deze praktijk in zijn winkel. Als dit een voorbereide diefstal was, dan zullen de dieven dit echt vaker proberen. Dan zou het heel goed zijn dat de mensen achter de kassa zich hier bewust van zijn.

Gewooniemand, Lynx, Zuul en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Inderdaad. En als het echt onwetendheid was en perongeluk meegenomen...dan nog is het diefstal op het moment dat ze besluit het te houden en niet terug te brengen.

En dat een verkoopster het had moeten checken en het haar schuld zou zijn...lariekoek.

Marihi vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Of het stelen is weet ik niet. Maar het is op alle vlakken zo fout.

Als iemand me dit zou vertellen zou ik simpel reageren met. Ik weet niet wat ik hierop moet reageren. En dat ze me niet moet lastigvallen met dit soort shit

4. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Nou, dit ja... Ik heb in mijn jonge jaren in een bouwmarkt gewerkt. Daar werd zo veel gestolen door producten in andere dozen erbij te proppen. Zo is er op mijn allereerste werkdag daar 2000 (!!!) euro gestolen bij mijn kassa. Kwam een klant langs met een grote doos (volgens mij van een toilet oid) en achteraf bleek die doos vol te zitten met dure machines. De wcpot zelf was ergens in een hoekje achtergelaten in de winkel...

Na dat incident moesten we regelmatig steekproeven doen en dozen openmaken. En vervolgens weer dicht gaan plakken. Maar ja, klanten worden daar bloed chagrijnig van, want het kost tijd. Zeker op een drukke zaterdag wanneer iedereen midden in de zomer barbecues kwam kopen. Moet je al die dozen open gaan maken en krijg je ook nog dat gezeur van die klanten over je heen...

En met steekproefsgewijs controleren mis je natuurlijk alsnog sommige diefstallen.
    Dus ik vind het erg ver gaan om te zeggen dat de verkoopster maar "lui" of "dom" was. Het probleem ligt puur bij die asociale mensen die stelen en dit soort acties flikken.

chrystel73, Juul75, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ze gaf toch al op voorhand aan dat er iets rammelt? Dan weet je dat er iets in de koffer zit. Eerlijkheid is toch netter. Zelf zou ik zeggen dat de koffer rammelt, maar hé dat ben ik. Ik houd niet van dit soort types. Het is nogal achterbaks. Ik zou zelf zeggen dat ik het als stelen zie. Weten en zwijgen. Je weet dat er iets inzit en je houd je van de domme.

Nlemsnd is Roomser dan de Paus, maar dit is niet netjes.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Ze heeft bewust die koffer gekozen
    Iedereen maakt weleens fouten op het werk of vergeet iets betekent dat dan dat een ander daar misbruik van mag maken ?
    Dom en lui :|
    Iets wat niet van jou is of waar je niet voor betaalt heb blijf je toch gewoon met je handen van af
    Asociaal gedrag

7. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ook dit vind ik onder stelen vallen trouwens. Heb ik altijd een hekel aan gehad toen ik bij de AH werkte. Kreeg ook regelmatig half afgekauwde dingen op mijn kassa. Goor.
    Daarom hier altijd, éérst langs de kassa voordat je wat in je bakkes steekt.
    (Was daar trouwens elke zaterdag een groep bejaarden die afspraken bij het koffiezetapparaat en die dan regelmatig een pak koekjes open trokken en wegmoffelden. Ook te triest voor woorden)

In geval van ts. Ja, vind ik zeker stelen. Bewust iets meenemen waarvan je denkt dat t niet alleen is dat op t prijskaartje staat en er niet mee teruggaan. Ja, gewoon jatten.

Juul75, Gewooniemand, Mammavantwee en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik snap dat eten in de supermarkt ook niet.

Enige x dat ik wat openmaakte voor de kassa was een doos tissues omdat dochter een bloedneus kreeg en ik niks bij had. Maar dat vind ik anders dan een kind eten geven wat betaald moet worden

Vergeten, WWJD, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ts, ik vind het ook onder stelen vallen en betwijfel of ze het echt niet wist. Ritsen etc controleer je toch?

10. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Ik snap dat ook echt niet. Zeker niet met al die zelfscan kassa’s van tegenwoordig. Je kunt zo afrekenen en verder winkelen. Je hoeft de winkel niet eens meer uit. Hier is de regel ook echt dat je eerst betaald voordat je iets in je mond stopt. Vind dat ook niet meer dan normaal.

Gewooniemand, Marti, Sylver en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zo heb ik mijn kinderen ook opgevoed: zolang het niet betaald is is het niet van jou. Dus eerst langs de kassa en dan pas in je mond.

voorbeeld met de koffer: absoluut stelen!

Sylver, Zuul, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Idd, een kind heeft ook echt niet plotseling ineens zoveel honger dat t niet even kan wachten. Anders had je voor vertrek nog wat moeten eten. Wel makkelijk om jankende kinderen stil te houden.

13. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ja, zo'n uitzondering had ik ook absoluut niet erg gevonden.

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als ze op de band zouden liggen dan vergat ik het niet. Normaal zeg ik dat ze het in haar hand heeft maar ik vergeet dat ook wel regelmatig. Om het de keer erop alsnog af te rekenen. Op het moment dat ik het vergeet is het inderdaad technisch stelen. Gelukkig maak ik dat achteraf altijd goed.

15. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik vind het wel heel makkelijk gezegd dat je het dan achteraf wel goed maakt...

Ik vind het al niet oke om een kind eten te geven in de supermarkt voor het betaald is, en het dan vervolgens ook nog eens vergeten te betalen...:o:
    Als je weet dat dat kan gebeuren, dan geef je toch uit voorzorg al je kind helemaal niks meer.

Kijk, als je een krijsend peutertje hebt die je misschien stil krijgt door even iets eten geven (om overlast voor de andere klanten te voorkomen), is nog tot daar aan toe. Maar jouw dochter is toch ook al een jaar of 7 a 8? Die kan toch helemaal prima wachten.

Juul75, Gewooniemand, Mammavantwee en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Oh ik ben het zo met je eens qua eten geven in een supermarkt. Neem dan iets mee van thuis als je iets aan je kind wil geven. Maar ga niet zo respectloos alvast een verpakking open trekken.

Sylver en kadootje vinden dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Maar waarom zou je je kind een kaasstengel geven in de supermarkt :rolleyes: dat is toch raar? Neem er dan een mee van thuis als je dat blijkbaar wel eens vaker doet.

Nellie4, Sylver, Olympia en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gewoonte, en maakt me ook niet zoveel uit wat anderen er van vinden. In de winkel nog nooit aangesproken. Doen ze dat wel dan stop ik uiteraard ermee.

Forumnaam, Jo79 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb zelf weleens een flesje water opengemaakt in de supermarkt. Kreeg een enorme hoestaanval tijdens de corona periode en de mondkapjes. Er schoot denk een pluisje in mijn keel. Tranen over mijn wangen en hoesten hoesten. Halve liter weggedronken en netjes afgerekend. Mijn kinderen heb ik toen ze klein waren ook weleens een banaan gegeven en de schil in mijn tas gedaan en afgerekend want van tevoren al mijn gescande streepjescode. Oudste dochter had nog weleens driftbuien en dan moet je weleens iets verzinnen. Is ook geen misdaad en ik schaam me daar ook niet voor. Dan maar die banaan ipv krijsend op de vloer en enkel verwerpelijke blikken en commentaar van betweters. Iets waar je dan echt niet op zit te wachten.

bababoe en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee dit is wettelijk geen diefstal, maar verduistering. Het oogmerk ontbreekt.

Sylver vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina