Maar het is toch niet van jou? Het is pas van jou als je afgerekend hebt. Dan is het toch super aso om een verpakking open te trekken? Ga je ook aan een pak melk lurken en dan de lege verpakking op de band leggen? Of je kaas schaven voor op je boterham en daarna afrekenen? Ik vind het echt de omgekeerde wereld en ik hoop dat mensen die dit doen wél aangesproken worden op onbehoorlijk gedrag.
Je flesje water is eenmalig, je had een hoestbui. Als je om een glaasje water had gevraagd in elke andere winkel had je dat ook heus gekregen. Maar vaker iets aan je kinderen geven is gewoon asociaal gedrag, waarom neem je het niet mee van huis als je verwacht dat je kind een driftbui krijgt? Waarom niet standaard iets in je tas?
Mijn dochter is inmiddels 17 jaar dus geen last meer van driftbuien in de supermarkt. Wees maar blij dat je geen ervaring heb met dit soort driftbuien. Laten we het erop houden dat je driftbuien heb en echte driftbuien. Ze hadden me in Corona tijd zien aankomen om voor een glaasje water te vragen. Het idee alleen al
Ze heeft het betaald dus wat boeit dat nu? Hier ligt er altijd gratis fruit voor de kinderen klaar in de supermarkt, dus zo erg vinden ze het vast niet als een kind een stuk fruit eet waar je ook nog gewoon voor betaald.
Dan nog, wat let je om iets mee te nemen voordat je boodschappen gaat doen. Ik hoor geen enkel argument waarom dat niet kan/kon ipv iets pakken wat niet van jou is.
Nee, je consumeert het al voordat het is betaald. In de winkel is het al stelen. Niet als je het vergeet. Maar goed, dat zal wel een normen en waarden dingetje zijn.
Dit is het precies. En dan eigenlijk nog niet eens want wat mij betreft gaat het verder dan dat. Omdat het een supermarkt is denkt men dat je dit blijkbaar mag doen. Doen mensen dit ook in andere winkels?
Wat een flauwekul. Zelf nooit gedaan en houd me aan alle regeltjes, maar wat kan het nu in hemelsnaam voor kwaad om een banaan te eten die je daarna afrekent. Wie wordt daar minder van? Supermarkt niet, want of je het nu voor of na de kassa eet, die banaan kost hetzelfde.
Maar het is toch heel simpel op te lossen? Je pakt een kaasstengel, loopt naar de zelfscan, rekent hem af, bonnetje in je broekzak. Kind kan kaasstengel eten en jij kan rustig je boodschappen doen. Zo doe ik het al jaren
En dan verpest jij het weer met zo'n ongelooflijk kinderachtige opmerking. Moet je altijd het laatste woord hebben ofzo?
Nee het is niet van mij maar betaal het gewoon, nogmaals maakt me niet zoveel uit wat een ander ervan vind (behalve de medewerkers van mijn supermarkt). Maak ook geen verpakking open maar pak een kaasstengel bij de verse brood afdeling zonder verpakking.
Ik heb niet standaard vers gebakken kaasstengels in huis. En gelukkig gaat mijn dochter erg weinig mee boodschappen doen want dat doe ik als ze op school is. Die paar keer per jaar ben ik dan maar de aso, helemaal prima.