originele manier vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kannietwachten, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Wij zijn nog maar net zwanger en hebben het nog niemand verteld. Daar willen we nog een paar weekjes mee wachten, maar ik ben al wel volop aan het brainstormen hoe we het willen vertellen :D

Hoe hebben jullie het gedaan? Gewoon gezegd of met een kadootje of iets anders leuks bedacht? Ik ben heel erg benieuwd en wil graag ideeën opdoen!

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb kleine biedermeier boeketjes laten maken met lichtblauwe, lichtpaarse en witte bloemetjes(allemaal kleine boemetjes, heel schattig) en daar aan een zelfgemaakt hangertje.

Het hangertje heb ik gemaakt met lichtblauwe, lichtrose en witte lintjes(in de vorm van het pink ribbon lintje bij elkaar gedaan), daar doorheen een grote veiligheidsspeld met daaraan de babyvariant van een gelukspoppetje (een lichtrose en een lichtblauwe), van die kleine speentjes(een lichtrose en een lichtblauwe) en een klein kaartje met daar op Gefeliciteerd! Jullie worden opa en oma/ oom en tante/ overgrootouders(wat van toepassing was). Op de achterkant van het kaartje had mijn zoontje mooie tekeningentjes gemaakt.

Ze waren er helemaal weg van, de hangertjes hebben bij iedereen een plekje gekregen in de woonkamer..:D

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik heb mijn zus (die toen ook zwanger was en bijna op het laatst liep) een rompertje gegeven met de tekst: mag ik straks met mijn grote neef spelen ?? :p

Mijn ouders, schoonouders + broer waren daar ook bij! ;)

Heb je al een idee wanneer je het gaat vertellen ? Wij hebben het rond 10 weken verteld!

Veel plezier!

4. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben een koffertje gekocht en daarin een luier, flesje en een slabbetje gedaan.
    Binnenin de tekst gemaakt met EHBO (Eerste Hulp Bij Oppassen)
    Dit was voor onze ouders en voor mijn zwager en schoonzus hadden we een kaart met een foto erin van de zwangerschapstest en de tekst
    " Beelden zeggen meer dan woorden"
    Was heel duidelijk :D:D

Succes en geniet van je zwangerschap

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben het deze keer heeeeel laat verteld, was al dik 15 weken. Maar dat kwam omdat mijn moeder 60 werd en ik ben uitgerekend op mn vaders verjaardag. Daarbij werd in diezelfde week mn schoonmoeder 75 (daarom zoooo laat)

Bij mijn ouders hebben we mn moeder een boekje gegeven met babybreipatroontjes en mn vader kreeg een kaart waarop stond dat hij een vervroegd verjaardagscadeau kreeg (lijstje met echofoto) Daarbij droeg dochterlief een shirt dat ze een broertje of zusje zou krijgen met daarbij de datum.
    Mn zusje en dr vriend kwamen pas rond avondeten, dus weer dochterlief shirt aangetrokken..... mn zusje helemaal over de rooie dat ze weer tante ging worden.

Paar dagen later hadden we van de schoonfamilie een familieweekend ter ere van sm's 75e verjaardag. Daar hebben we M een shirt aangetrokken met de tekst "Beppe..., nummer 16 is onderweg" en de datum erbij. Schoonmoeder las het maar half en ging over tot de orde van de dag :D totdat mn schoonzusje mij eens aankeek en vroeg ".... is 't echt waar?" Op mn knikken stoot ze schoonmoeder nog eens aan en zegt... lees die tekst nu nog eens goed ;) Toen viel het spreekwoordelijke kwartje.

6. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben nu 4w1d zwanger en zondag gaan we t mijn schoonouders vertellen (mijn moeder leeft helaas niet meer, anders had ze het allang geweten!).

We gaan zelf een taart maken met daarop 'gefeliciteerd'

daar vertellen we bij waar we ze mee feliciteren...

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik heb zelf een doosje gevouwen en deze leuk ingepakt met inpak papier. Onderin het doosje een briefje geplakt met hallo opa en oma en daarin de test. Strikje eromheen en het laten uitpakken;)
    Mijn ouders en schoonouders vonden dit erg leuk!

8. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Wat een geweldige ideeën! Vooral het EHBO koffertje spreekt me erg aan, hoewel die babybrei patronen ook heel leuk zijn!

Ik had zelf gedacht het rond 7 a 8 weken te vertellen, maar papa in spe wil graag pas na de 10 wkn echo vertellen. Omdat we dan weten dat alles goed zit. Maar mocht het niet goed zitten wil ik er toch met mijn ouders over kunnen praten. Het liefste vertel ik ze het nu meteen ;)

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik ben nog niet zwanger maar ik heb al wel ideen hoe we het gaan vertellen! Ik heb een supercute koffertje gezien die ik wil gaan maken voor mn schoonouders met daarin een logeer-survivel-pakket (zullen oppas opa en oma worden). Mijn moeder en haar man hebben een zeilboot en daar willen we een baby reddingsvest voor kopen. Mijn zusje naait graag haar eigen kleding dus die gaan we een boekje met patronen voor babykleding geven. Mijn schoonzus is onderwijzeres en die geven we een leuk voorleesboek. Alleen voor mijn vader en zn vriendin heb ik echt nog geen idee...

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden twee fototaarten laten maken bij de Hema, met een foto van onze zwangerschapstest. Bij ouders en schoonouders langsgegaan op de koffie en de taart (in plastic zak) gegeven. M'n schoonmoeder bleef er bijna in toen ze de taart goed bekeen :D

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mijn moeder had, stom toevallig, gedroomd dat ik zwanger was. Toen dat na een tijdje ook écht zo bleek te zijn vonden we het speciaal genoeg om het daar nog maar eens over te hebben ;)

M'n schoonvader en z'n vriendin hebben we een knuffeltje gegeven met daar een kaartje aan vast. Op het kaartje hebben we geschreven: willen jullie tot ik er ben op deze knuffel passen? ***

12. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    bij de zwangerschap van de jongste hadden we een shirtje voor de oudste laten maken. zwart met voorop rode letters STOER en achterop met witte letters: IK WORD GROTE BROER

afgelopen keer wilde ik mokken met pake en beppe erop geven met daarin frieze babysokjes..

de laatste keer heb ik getest zonder dat mijn man erbij was.. en heb hem toen een gedichtje gegeven waar de eerste letters vertelde dat hij papa werd en daarna de test leuk ingepakt..

zo'n gedicht is er ook voor kleinkind op komst..

13. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het boek 'Mam, je wordt oma' gegeven met voorin de eerste echofoto. Ook opa's kunnen dit boek prima lezen.

14. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Wij hebben opa en oma chocolaatjes gegeven met roze en blauwe muisjes erop, en de broers en zussen kregen een kaartje thuis met daarop een vliegende ooievaar en daarop de tekst verwachte landingsdatum, 2 mei 2011 en dan achterop dropzone en dan onze adresgegevens.... werd erg gewaardeerd ;)

15. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Wij hadden een boekje van nijntje gegeven met de titel opa en oma pluis.
    Nu zijn we weer zwanger en heb een tweeling en probeer daarvoor iets leuks te bedenken. ik zat te denken aan een
    t-shirt voor allebei 1 met daarop een tekst, maar weet nog niet precies wat. (ben niet zo'n moeder die mijn tweeling dochters precies hetzelfde aan wilt doen, ze lijken ook voor geen meter op elkaar!!) Iemand een tip voor een leuke tekst voor beide van mijn dochters??
    Voor mijn broers en zussen wil ik een foto van mijn dochters maken (met het t-shirt aan) en die aan ze geven.

16. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Kan je niet de ene een blauw shirt en de ander een roze shirt aantrekken met daarop bij allebei "GROTE zus" of een plaatje zoals bijvoorbeeld het zwitsal babyhoofdje ofzo...

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Iets met een tekst die op het ene shirt begint en op het andere verder gaat?
    Ik hoorde een tijd terug van een t-shirt met op de voorkant: sssssttt, ik heb een geheimpje. En dan op de achterkant: Nee, niet op mijn rug, maar in mama's buik!!!
    Die vond ik zelf wel erg leuk :)

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

Idd erg leuk idee! Leuk om te onthouden voor de volgende keer :p

19. whitequeen

9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Omdat bijna al onze familie in het buitenland of ver woont, hebben we het eerst aan onze beste vrienden verteld.

Voor mijn beste vriendin had ik plaatjes van een ooievaar uitgeprint en er een halve sateprikker doorheen gestoken. Deze toen op een taartje gezet. Ogen dicht, alles neergezet en.. kijk maar! Bij haar viel het kwartje meteen. Mooi moment!

Bij vrienden van ons (twee mannen) hadden we hetzelfde gedaan, maar bij hen duurde het wel wat langer voor ze t doorhadden. Die begonnen al aan hun taartje en pas toen wij veelbetekenend bleven drammen... ja maar wat voor vogel is dat nou? ging er langzaam een lichtje branden.

Mannen zijn misschien sowieso wat minder snel met dit soort hints... voor mijn vader had ik een boekje gekocht "100 knutseltips voor OPA". Hij pakte het uit en lachte, "Nou leuk hoor! Maarre... nu nog een tijdje niet zeker he?" "Ehmm pa... "
    Terwijl mijn zusje ernaast zat en het meteen door had :)

En voor mijn moeder had ik koekjes gemaakt, en op elk koekje een opschrift of tekeningetje gemaakt, o.a. "voor oma", de uitgerekende datum, kleine sperma/eicelletjes, XY?, XX?
    En ook zij zag het meteen.

20. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Wat een super gaaf idee!! Ik ga even kijken of ik dan voor de ander een andere leuk tekst kan vinden!!!

Deel Deze Pagina