Heel pril ben ik zwanger van ons 2e kindje, we willen graag een naam die bijbels is of afgeleid is hiervan of een hebreeuwse naam omdat onze zoon ook een Bijbelse/Joodse naam heeft. Zijn naam is M.i.c.h.a Heel veel " standaard" namen kennen we al maar we zoeken juist iets anders, wel goed uit te spreken namen. Ik houd erg van dubbele klinkers of 2 verschillende klinkers! voorbeelden maar afgewezen door wederhelft: Jefta, Sion, Yaron etc. Meisjesnamen veel moeilijker! Wie heeft er leuke suggesties ?zowel jongens en meisjesnamen! Bedankt ! ps: We hebben al 2 favorieten maar die wil ik eventueel alleen in een pb delen.
Boaz Joas Matthias Simeon Balthazar Melchior Simon Manoah Judah Joah Jonah Jonas Abel Adam Elijah Efraïm Chaim Ezra Ruben Seth Rhodé Thirza Maria Sifra Salomé Esther Lilith Loïs Dea Magdalena Thaleia Thalia Naomi Ruth Sarah Ariëlle Lea / Leah Eva Elia (wordt ook wel gegeven aan jongens) Elianne Delilah Ben benieuwd naar je favorieten en of je hiertussen nog wat moois ziet
Mijn kinderen hebben ook Hebreeuwse namen. Z.iva en A.aron Wat ik ook nog op Mn lijstje had staan: Thirza Rivka Samuel Noam Ezra Nathan Succes, Hebreeuwse namen zijn vaak erg mooi!
Op ons of eigenlijk mijn lijstje staan Saul Kaleb Joab (kwam ik laatst ergens tegen, echt super leuk) Voor meiden heb ik veel niet bijbelse namen voor jongens ook nog wel een paar.
Ha meiden Wat een hoop suggesties, veel mooie maar ook al heel erg veel vergeven in onze kringen( christelijke wereldje en familie) Er zitten weinig namen tussen ik nog niet ken, wie weet zijn die er nog wel maar ik heb zoveel gezien! Ik houd van Sifra, Loïs en Ziva maar 2 al vergeven en 1 heeft man afgewezen(al bij onze zwschap en nog) Manoah, Ethan en Joah houd ik ook van maar ook al afgewezen... Onze nr 1 jongensnaam staat tussen jullie suggesties, meisjesnaam niet.
Phebe Rachel Elianne Rivka Chaya Jannah Ameera Eliora Yaira Aleah Jesca Naemi Ilenia Maliah Darius Jael Ilyas Django Eliah Ilai Josia Shia Makai Mathia
Elias voor een jongen, Febe voor een meisje Zion voor een jongen vind ik ook echt tof, maar mijn man vind dat echt niks helaas...
Ookal je minder bekende namen zoekt. Toch wou ik even zeggen dat ik Lucas heel leuk bij de naam van jouw zoon vind passen.
Levi Boaz Nathan Jace Seth Joas Matz Kenan Caleb Tobin Jaysen Simeon Ilan Django Amos Joaz Jaydan Elyas Eliam Noach Gerson Matej Ilija Cain Jayvon Levey Joram Danko Jadon Matei Jorim Jachin Liron Jotham Allon Itai Gidon Phineas Ronen Shia Auron Tobia Efron Cephas Javen Jabin Meisjesnamen Sarah Anouk Suze Lize Thirza Lizz Ela Aylin Ayla Annika Mirre Jada Sharon Elianne Jesslyn Liya Elza Zarah Amana Talia Dalia Izzie Aliza Chaya Meriam Tabitha Jessa Sannah Michaela Bracha Nyssa Saffira Ameera Eliora Sarai Gilana Marah Meira Matthea Seraphina Saira Aleeza Eleana Libby Aeryn Channah Hilly Sephora Nira Aviva Hava Jamina Kezia Marlise
Mijn zoon heet ook M.icha, erg mooie naam dus! Verder staat bij ons op het lijstje voor de volgende: Ilan Nathan Amos Chaim Ethan/Eitan Gideon Ezra Elias Noam Alon Nachson Asher Elia Ido Yair/Jair Samuel Nachum Itay Lior Yael/Jael Batya Sievan Miriam Meirav Galit Dalia/Talia Dina(h) Esti Edna