We hebben een zaterdag kraamvisite gehad met 2 kids erbij. Nu belde ze vanmorgen dat de outste de waterpokken heeft. Nu vraag ik me af is de kans er dat Daan nu ook de waterpokken krijgt of is zijn afweersysteempje er wel zo op dat ie het nog niet krijgt. Wie o wie kan me uit deze onzekerheid helpen?
Volgens mij heeft je beeb nog afweerstoffen van jou (als je zelf waterpokken hebt gehad). Maar ik heb gehoord dat ze het wel kunnen krijgen. Lynn is in aanraking gekomen met waterpokken op het KDV toen ze 3 maanden was, maar ze heeft ze niet gekregen. Terwijl 3 kindjes op de groep het hadden. Je kan voor de zekerheid even de HA bellen.
Waterpokken is twee weken voordat je het krijgt al besmettelijk totdat de pokken dicht zijn. In principe krijgt iedereen een keer waterpokken, ik weet niet hoe het met zo'n kleintje zit maar het is beter om het jong te krijgen. Als je baby besmet is kan je er toch niks meer aan doen hoor! Bel anders even je ha.
Wij zouden oud en nieuw vieren oa samen met de nichtjes van Isabelle.. één van de 2 had de waterpokken, nog niet ingedroogd, de andere nog niet, maar zij had ze verder ook nog nooit gehad. Ik heb contact opgenomen met de huisarts wat te doen, hij zei dat ze waarschijnlijk allebei nog besmettelijk zouden zijn, en dat de kans groot was dat Isabelle het ook zou krijgen. Toen had ik zo iets van 'Nou, dan is ze er mooi vanaf, en die kleintjes worden minder ziek', maar de huisarts vertelde mij dat als een kindje voor het eerste jaar de waterpokken krijgt, ze meestal niet genoeg antistoffen aanmaken, en dat ze het daarna nog een keertje kunnen krijgen.. Ik heb Isabelle maar bij mijn ouders in bed gelegd dus.. Volgens mij is er dus een kans dat Daan ziek wordt, maar helaas ook dat hij het daarna nog een keer kan krijgen
Ligt het er ook niet aan of je borstvoeding geeft? Ik dacht dat je kindje het dan niet kon krijgen door de afweerstoffen uit jouw moedermelk, maar ik kan het mishebben. En ja, als hij toch besmet is, doe je er niks aan. Je kunt het niet tegenhouden. x Linda
het neefje van desmond had een aantal weken geleden ook waterpokken en is ook in aanraking met desmond geweest hij heeft het zelf niet gekregen maar toch geinformeerd bij de dokter of het erg was etc. de dokter vertelde mij toen dat mocht ie nou wel de waterpokken krijgen dat dit helemaal niet erg is ze krijgen het allemaal een keer en of dat nou nu is of pas over een paar jaar maakt geen verschil.
Waterpokken horen erbij, maar als een beeb jonger dan een jaar ze krijgt, dan is de kans aanwezig dat ze nog een keer kunnen opduiken. Groet van Kiki