ik heb eens een paar dagen bijgehouden hoeveel mijn zoontje nou precies drinkt om een dag omdat hij heel onrustig drinkt en niet alle flessen gaan leeg. 7 oktober heeft hij totaal 815 cc gedronken. 8 oktober 690 cc totaal. 9 oktober 725 cc totaal 10 oktober 585 cc totaal. is dit te weinig? ook drinkt hij erg onrustig, eerst dronk hij heel goed en rustig alle flessen leeg.
Hoe zwaar is je kindje? Hou de stelregel 150 - 180ml per kg lichaamsgewicht aan en dat is 'ongeveer'... je kunt het er tenslotte niet in proppen. En een baby is net een mens () de ene dag hebben ze meer trek dan de andere!
de laatste keer op het cb was hij 6720 gram. dat is logisch dat hij de andere dag meer honger heeft als de andere, maar dit is begonnen toen hij verkouden was. daarvoor dronk hij 5 flessen van 180+6 en sliep s'nachts door, nu komt hij s'nachts voor een fles, en soms nog wel een nachtje doorslapen hoor. hij is ook nog klein dus hij sliep opzich vrij snel door. maar het onrustige drinken viel mij gewon op en dat niet alle flessen opgaan.
Het kan gewoon een periode zijn hoor, dat hij gewoon even wat minder zin heeft. Mijn zoontje heeft nooit gedronken volgens het boekje, hij dronk altijd "te weinig", en toch is hij inmiddels ruim 10 kilo.
hij groeit ook wel goed alleen in het begin toen hij net geboren was had hij zoveel honger, is 4 weken te vroeg geboren en heeft daarna echt even wat in gehaald. nu dus minder drinken, maar hij is wel tevreden gelukkig. het viel me alleen zo op.