Multiculti of engels gedicht gezocht ;)

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door Janneke21, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik ben erg moeilijk denk ik, maar ik zoek nog naar het perfecte gedicht voor op ons kaartje...

Tot nu toe hebben we deze:

Mijn papa is in de zon geboren,
    mijn mama in de regen.

Dat we zo verschillend zijn,
    hield mijn papa en mama niet tegen.

En als u mij ziet zult u zeggen:
    Dit kind verdient alle zegen!

Maar het voelt nog niet helemaal perfect aan.
    Eigenlijk zou ik zoiets in het engels willen...
    Maar ook iets anders is nog welkom, ik kom alleen maar de standaard gedichten steeds tegen en dat wil ik eigenlijk niet.
    Even om een idee te krijgen wat ik er belangrijk in vindt...

Ik wil dat het duidelijk over ONS als ouders gaat en niet IK... Mijn ouders hebben nog wat moeite met mijn vriend en zien ons liever uit elkaar gaan. Dus dat wil ik er wel in hebben zeg maar... Ook dat we allebei heel anders zijn vind ik leuk om er in verwerkt te hebben maar hoeft niet.
    Wat mij ook aantrekt is gedichtjes die al een beetje laten doorschemeren dat we alles voor hem over hebben en er altijd voor hem zullen zijn, maar ik heb ook 'los wil laten' zoals deze:

je hebt 2 kleine handjes,
    geef ons er elk één.
    Dan leiden we je rond todat je zegt:
    "ik kan het wel alleen"

Maar ook die vind ik niet perfect, hij mag best iets langer en dan liever engels. Ook weer niet te lang, hooguit 8-10 zinnen ofzo.

Het was overigens ook een onverwachtste zwangerschap, maar ik vind het maar beetje raar om dat er overduidelijk in te hebben, maar we kunnen er dus ook niet iets in hebben van 'lang gewacht' ofzo :)

Een mooi gedeelte van een songtekst is ook welkom, we zijn altijd erg met muziek bezig en dan allerlei uitlopende genres. Behalve NL-talig ;)
    Ik zou heel graag een stukje van Jack Johnson willen gebruiken, maar ik kan tussen zijn teksten nét niet echt iets vinden.

Dus eigenlijk allerlei opties, maar ik probeer gewoon iets te vinden dat helemaal goed bij ons past. Vooral omdat ik het idee af en toe heb dat mensen er weinig vertrouwen in hebben in dat we het goed gaan doen en dan een verkeerde tekst.. tsja ik word daar beetje onzeker van momenteel :) En voor de beeb voor later vind ik het belangrijk dat hij ziet dat we daar echt de moeite voor hebben genomen.

Nou wat hulp/tips zijn welkom :) thnx

2. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hoi,

Misschien dat dit je op ideeen brengt.

Jouw wereld
    en onze open grenzen
    Van land naar land
    Van hart naar hart
    Herboren worden wij
    in een nieuwe wereld
    Een wereld van grenzeloze liefde
    -----------------------------------------

Ieder mens heeft zijn eigen taal
    zijn eigen kleur, zijn eigen ritme
    maar de stem van ‘t hart
    klinkt voor iedereen gelijk
    ----------------------------------------

Liefde zonder grenzen......
    ---------------------------------------

Wij zaten met hetzelfde probleem, wilden ook graag een gedichtje waarin duidelijk on ze twee werelden naar voren kwamen. Uiteindelijk hebben we voor een engelstalige citaat gekozen, meer een boodschap dat we het aan ons kindje mee wilden geven.
    Waar ik toen ook nog aan heb zitten denken was dit:

Werelds!

Met 1 woord was alles gezegd, probleem was alleen dat wanneer we het vertaalden naar mijn mans taal het nergens meer op sloeg. Vandaar dat we er niet voor gekozen hebben.

Het laatste gedichtje kan je ook als volgt doen:
    je hebt 2 kleine handjes,
    geef ons er elk één.
    Dan leiden wij je door onze wereld, todat je zegt:
    "ik kan het wel alleen"

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja ik heb er sowieso wel wat aan, het probleem met de taal van mijn vriend hebben we niet, hij is geadopteerd op 6jarige leeftijd en mocht geen portugees meer spreken.
    Maar juist omdat dat iets is wat hem allemaal ontzettend gevormd heeft en hem in de problemen heeft gebracht en dit zo een ontzettend grote verandering voor hem is... ik wil het gedichtje niet te emotioneel maken, maar ik wil dat het 'iets' uitlegt zonder te veel te zeggen.
    Liefde zonder grenzen vind ik al heel mooi.. dat ga ik in ieder geval ergens in verwerken denk ik.
    Ik denk dat ik even hard ga nadenken en stukjes eruit pik die ik mooi vind en er zelf iets nog passenders van maak. Ik was vroeger altijd met gedichten enzo bezig, dus het zou toch moeten lukken.. Als het is gelukt zal ik hier wat voorbeelden plaatsen, kijken of jullie het goede 'gevoel' er bij krijgen ;)

Maar thnx Imani, ik heb er dus echt wel al wat aan.

4. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Succes Janneke!

Ik ben benieuwd wat het wordt.

Deel Deze Pagina