ik weet het niet meer.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by keina, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    hallo,

gisteren is mijn zoontje 1 geweest, dus tijd om zijn schema eens flink om te gooien! maar hoe? vind het allemaal zo verwarrend!
    hij mag nog maar 300ml melk, maar hij krijgt nu nog 500ml melk!
    en wel of niet nog met pap aanbieden?
    en ik wil over op koemelk, maar hoeveel vitamine d moet ik dan erbij geven?
    en zijn er dingen die hij absoluut nog niet mag hebben? en dan denk ik aan alles!!! van vis, rauw vis, vlees, rundvlees, roodachtig vlees, groentes, fruit, zuivel. mag hij nu alles proberen?
    dus ook bijv. een keertje optimel drink?
    ik vind het allemaal nog wel eng, blijf liever bij het goed oude vertrouwde hahaha
    ook met avond eten, vind altijd heel moeilijk om te bepalen of hij wel genoeg krijgt.

nu zit hij nog op dit schema, och: pap fles 200, fruit, 2 boterhammen + fles 100, cracker sap, warm+danoontje, voor slapen pap fles 200.

ik zat te denken aan, och: 1 boterham, met 150 melk, fruit met sap, 2 boterhammen met rest melk och, of evt sap, fruit met sap, warm eten met toetje (danoontje), voor slapen pap fles 150 melk.

liefs keina

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Keina,

Nog gefeliciteerd met je zoontje zijn 1e verjaardag! Dat is altijd een behoorlijke mijlpaal.

Je mag nu nog maar 300 ml melk per dag geven. Je zou 1 fles kunnen laten vervallen en vervangen door water/thee zonder suiker/diksap/ (verdund) vruchtensap en de flessen die je nog geeft kunnen veranderen in 150 ml. Hoe je het bedacht hebt is het prima! Je kunt hem dan het beste 10 microgram vitamine D erbij geven.

Je zoontje is nu 1 jaar, dus laat hem maar lekker met alles mee eten! Optimel zou kunnen, maar ik zou het je niet aanraden. Kindjes wennen heel snel aan een zoete smaak en willen dan niks anders meer. Leverworst liever nog niet te vaak (1-2x per week), in verband met vitamine A. Daar moeten kindjes niet te veel van binnen krijgen want dit kan schadelijk zijn. Verder is het fijn als je zuinig kan zijn met zout, het liefst zo weinig mogelijk.

Groetjes Linda

3. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    de vitamine d, ik heb druppels, mag ik dat in een fles melk doen?
    want dat geklooi met lepel vind ik niet handig.

de optimel was maar een voorbeeld, omdat het vaak van die light producten zijn.
    ik ken kindjes die bijv. chocomelk drinken.
    ik vind hem daar nog zo klein voor! dus vandaag die vraag.

groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ja hoor, de vitamine D druppels kun je gewoon in de fles doen.

Groetjes van Petra.

Share This Page