Is dit tokkie? Boodschappen , kar mee naar huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hier doe ik t ook. Niet altijd...maar als ik toch teveel meeneem dan gedacht dan gaat hij mee. Ik woon zo'n kleine 50 meter van de super.

2. mamajudith

3 dec 2013
    80
    0
    0
    Handig toch! Hier de supermarkt om de hoek dus neem het karretje eigenlijk altijd wel even mee naar huis.
    Wel breng ik het karretje na het legen weer netjes terug. Want een karretje in de voor of achter tuin vind ik wel heel erg tokkie!

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik vind het niet zozeer tokkie maar zou het echt niet doen. Het loopt echt ruk met zo'n kar en icm bekkenpijn is dat echt geen aanrader.
    En hem niet terugbrengen vind ik ook niet netjes.

Bij winkels met zo'n afgebakend gebied is het heel duidelijk niet de bedoeling dat je buiten dat gebied komt dus als je dan aan je kar gaat hangen om hem daar voorbij te sleuren, dan vind ik dat wel echt vreselijk asociaal.

Als ik jou was zou ik idd voor een (inklapbare) bolderkar gaan of gewoon 1 keer per week 's avonds met de auto.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Geniaal! :D Zal wel wat kosten om aan te leggen allemaal, maar blijkbaar halen ze het er toch uit, dus die karretjes zullen toch wel vaak meegenomen worden als ze zo'n systeem invoeren.

5. Donkerblauw

27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet kunnen en inderdaad nogal tokkie overkomen.
    Zorg gewoon voor een handige trolley, hoeft je je ook niet kapot te schamen voor een boodschappenkar in de tuin....

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Thuisbezrgen was ook zeker een optie, maar dat kan pas vanaf 70 euro en dat geven we eigenlijjk niet uit aan weekboodscappen erg jammer want zou echt een top uitvinding zijn. Hier blokkeren de karretjes trouwens niet..

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Trouwens... Ik heb juist last van mn bekken bij het rijden met een winkel karretje.....

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Laat je de kids alleen thuis of lees ik niet goed? :p

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Als iemand zijn kinderen nooit alleen thuis zou laten, dan ben ik dat wel :p Dat zou wel erg bizar zijn😂. Mijn man zit dan uiteraard thuis!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Heb trouwens ook nog nooit een karretje bij iemand in de tuin zien staan. Iedereen brengt het karretje voor zover ik weet gelijk weer terug. Ook nooit last van blokkerende karren, is maar 1 stoep verder ook, dus hoef ook nergens op te gaan tillen.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik doe dit altijd, heb geen rijbewijs en doe de weekboodschappen in 1x, 's avonds terwijl mijn man bij de kindjes blijft. De Dirk is naast de deur en ik zet de boodschappen binnen in de gang en breng dan direct het karretje terug.
    Verre van tokkie hoor vind ik..

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Precies hetzelfde hier dus. Heb echt nog nooit gedacht dat het tokkie zou zijn 😂. Ik heb ook geen rijbewijs.

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Ik vind het ook een beetje aso. Zie je hier alleen in de 'mindere' buurten.

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Als het echt niet anders kan.. Maar wat is nou een uurtje boodschappen doen in het weekend? Eén van jullie snel alleen of gezellig met z'n allen. Dan is er vast nog heeeel veel tijd voor andere dingen :
    )

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

In het weekend heb ik nog steeds geen rijbewijs, en ik doe liever zelf alleen de boodschappen even snel dan met z'n allen.. Als mijn man ze doet ben ik altijd veel meer geld kwijt. ;) Dan maar even 5 minuten tokkie hoor..

16. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Ik heb ook de winkel dichtbij de deur en ik ga echt niet de auto pakken voor die 100 meter. Ik neem altijd de kar mee en breng hem terug als ik klaar ben.
    het is zelfs zo dat je in een straal van 200 meter de kar mee mag nemen. Ff ter info.
    werk zelf bij de super om de hoek en zelfs collega's zeggen zelf al hoe makkelijk het is als je zo dichtbij woont.
    en nee ik woon niet in een tokkie buurt. Hele nette buurt juist

17. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Mijn vader doet dit ook in t weekend met de grote boodschappen.
    Hij woont in een van de netste gedeeltes van t dorp en niemand die hem gek aankijkt. Maar als je de parkeerplaats hebt is het misschien 30meter lopen naar zijn huis.
    Lijkt me alleen niet fijn lopen bi.

18. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Afgezien van het hele tokkie verhaal of niet.

Maar lopen achter een karretje... ik had ook bekkeninstabiliteit maar juist achter zo'n karretje had ik er nog meer last van. Laat staan over straat met baby op je buik...

Ik zou gaan voor de fietskar, of gewoon in het weekend ff met de auto...

Wij hadden de eerste 2 jaar helemaal geen auto en deed alles met de kinderwagen, als je zo dichtbij woont kun je toch ook een keertje extra...

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik reed elke week wel met het boodschappenkarretje mee naar huis. Maar na het inruimen vd boodschappen liep ik wel direct mee terug. (Ong 8-10 min lopen) (Geen voortuin of achtertuin) bovendien dat vind ik wel zo netjes. Het maakt trouwens wel een enorm lawaai. Maar meerdere mensen deden dit in onze buurt. Tja, sommige namen de fiets mee. Wil je zo boodschappenkar, die van Ikea waren toentertijd betaalbaar en stevig genoeg.

20. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Maakt niet uit wat anderen vinden of zeggen joh. Ik dacht aan zo'n huishoudbeurs karretje.

Deel Deze Pagina