Is dit tokkie? Boodschappen , kar mee naar huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee hoor, ook met vier kinderen. Sowieso op zaterdag. Maar dan kunnen ze ook mooi wat tillen ;)

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind het ook behoorlijk aso/tokkie, niet doen dus. ;)

Ik zou gewoon voor die Eur 70,- de zware en houdbare dingen bestellen en laten bezorgen. Dan kan je tussendoor de verse dingen halen met de kinderwagen of zo'n boodschappentas op wielen. Of een bolderkar aanschaffen. Anders gewoon 'savonds de auto pakken wanneer je man thuis is.

Er zijn genoeg mogelijkheden lijkt mij zonder er met de winkelwagen vandoor te gaan. Zeker aangezien je niet van plan was hem meteen terug te brenegn maar pas de volgende dag? :)

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff checken of er niet zo'n automatisch blokkeringssysteem op zit als je buiten een bepaald gebied komt. :D anders heb je er nog niks aan ;)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind dat eerlijk gezegd ook echt niet uitzien en inderdaad best wel tokkie :D

Waarom koop je niet gewoon een trolley, zo'n boodschappenwagentje met wieltjes, dat gebruik ik ook omdat ik niet zwaar kan tillen, zo'n trolley koop je voor een paar euro bij de Action en ziet toch net wat netter uit haha.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het mag officieel niet en kunt er boete voor krijgen. Neem zelf als ik te voet ga zo'n boodschappen tas op wielen mee :) . Toen de kindjes nog klein waren zo'n uitvouwbare bolderkar :)

6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Volgens mij mag je officieel niet eens een winkelwagen meenemen. Ik vind het ook 'tokkie' trouwens.
    En anders kan je toch zo'n boodschappen tas op wieltjes aanschaffen?

7. natjes

natjes Niet meer actief

Vind het geen gezicht. Hier verderop in de straat ook mensen die het doen, is wel bepaald volk zeg maar. (Wil niet direct iedereen over een kam scheren, maar in dit geval...)

Baal er ook echt van dat je in ons straatbeeld hun tuintje hebt met zo'n winkelwagentje erin. Krijg dat het gevoel alsof je wijk aan het verpauperen is.

8. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik woon niet zo ver van de winkel maar met zware tassen neem ik de kar mee, en breng deze na het uitladen weer terug.

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Vind het er echt beroerd uitzien maar kan me wel voorstellen dát je het zou doen. Al zijn er een hoop opties genoemd.

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Maar als jij aangeeft nog bekkenklachten te hebben dan snap ik het niet zo goed:,los van het tokkie gehalte.

Zo'n karretje kan net even een andere kant op rollen en jij met je dochter in de draagdoek moet die dan maar tegen zien te houden, weekboodschappen leveren een volle en zware kar: lijkt me niet verstandig, geeft flinke belasting.

Ik zou mijn man vragen dit te doen(deed de mijne sowieso toen ik bekkenklachten had).
    Dan maar een uurtje minder verbouwen.

En zo een boodschappentrolley is sowieso erg handig, als je straks beter belasten kan.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat is er tokkie aan dan?

Wij hebben geen auto dus ook weinig keus.

In een trolley? Net of ik daar een volle winkelwagen in krijg ;)
    Buggy gebruiken we allang niet meer.
    En een servicebalie zoals iemand opperde is hier niet bij de lidl

Heel soms doen we het dus als we een volle wagen hebben. Alleen bij de lidl.
    5 minuten heen, gauw de kar leeg halen en dan gaat hij weer terug.

Laten staan thuis vind ik idd ook niet netjes en dat zou ik ook nooit doen

En wij zijn allesbehalve tokkie.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Dat ligt er aan hoe ver je van de supermarkt af woont en of je de kar direct terug brengt. Heb een tijdje zo dichtbij in een supermarkt gewoond dat ik sneller de kar mee naar huis kon nemen en leeg pakken dan een ander naar de auto brengen en toen deed ik het vaak als ik veel boodschapoen had, bracht dan wel direct de kar ook weer terug

13. Verox

Verox Niet meer actief

Het "lenen" van een winkelwagentje om je boodschappen mee naar huis te brengen, en ermee over straat lopen vind ik niet asociaal.
    Maar zorg wel dat je het dezelfde dag nog terug brengt.
    Het vervolgens in je tuin laten staan vind ik wel asociaal.

Al vraag ik me af of je dit met jouw klachten en een kindje in draagdoek op je buik wel moet willen.
    Een volle kar boodschappen is behoorlijk zwaar en moeilijk te manouvreren over straat. Daar zul je regelmatig je volle gewicht bij nodig hebben om hem recht te houden.

Ik zou toch voor een andere oplossing kijken.

14. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Zou het niet doen, het is idd nogal tokkie. Kun je geen boodschappentrolley en evt eem rugzak meenemen? Ook niet erg charmant maarja beter als zo'n kar meeslepen.

15. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    De vraag is nu al menigmaal gesteld, maar er komt geen antwoordn o.

WAAROM IS DIT TOKKIE???????

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

waarom.... Nou omdat het het vooral ziet gebeuren in de slechtere wijken. Daar staan de winkelwagentjes vrolijk buiten in de tuin, dagen lang.... niet dat dat in wat nettere wijk helemaal nooit voor komt, maar het is gewoon een feit dat dit een bepaalde tokkie achtige uitstraling geeft.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Omdat tokkkie's dit vaak doen.. misschien zitten dr op dit forum ook wel aardig wat tokkies maar vinden ze dat niet van zichzelf haha.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar heb je maar 1 keer pw de mogelijkheid om boodschappen te halen dan?

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik zou dan eerst de gemeentelijke vorderingen eens nakijken want in sommige gemeenten is het verboden om met winkelkarretje verder dan een x aantal meters van de winkel te bevinden.

Wordt je gesnapt krijg je een boete (meende iets van 90 euro)

Buiten dit alles lijkt me het gewoon onverstandig om dit te doen, het karretje stuurt buiten echt niet zo makkelijk als binnen. De stoepen zijn echt niet recht (kan er soms met mijn rolstoel nauwelijks op blijven). Voor mij zou het risico om met kar en al een andere kant op te gaan dan die ik wil en met een baby voor mijn buik gewoon te hoog zijn.

Deel Deze Pagina