Is dit tokkie? Boodschappen , kar mee naar huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Waarom niet?
    Stel je hebt ontzettend last van rug- of bekkenklachten, zou je dan ook volle zware tassen moeten meezeulen met alle pijn tot gevolg?
    Laat een ander maar denken wat ie wil hoor!
    Je brengt het karretje toch terug naar de winkel als je klaar bent met uitpakken?

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Het mag niet. Ik heb zelf jaren in een supermarkt gewerkt en die karretjes zijn echt duur. Het gebeurde erg vaak dat de karretjes nooit meer teruggebracht werden. En de supermarkt kon opdraaien voor de kosten.
    Ik vind het daarom wel tokkie, haha!

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    #143 Warboel, 10 sep 2014
    Laatst bewerkt: 10 sep 2014
    Joh iedereen vind nogal snel van alles 'tokkie'. Zo'n akelige mentaliteit. Getuigt enkel van het vooroordelen, beoordelen en afkraken wat iedereen doet. A
    ls iemand iets doet zoals een ander dit niet zo snel zou doen, dan is deze al snel 'tokkie', 'aso'of ordinair. Walgelijke gewoonte vind ik dat. Sorry!

Zolang je dat ding niet steelt voor eigen gebruik, snap ik het probleem niet zo eigenlijk. Maar goed, ik ben dan ook VOOR het leven en laten leven.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.068
    2.560
    113
    Limburg
    Wij wonen 50 mtr van de supermarkt af. Beetje nutteloos om dan met de auto te gaan voor de wekelijkse boodschappen, dus ja, wij nemen de winkelkar mee naar huis, laden m uit en brengen deze ook meteen weer terug. Niemand die daar raar van op kijkt.

5. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt super aso! Sowieso is het geen gezicht, ik zie het ook alleen in aso wijken en het mag officieel niet.
    Er zijn veel betere opties, ik zou daar naar zoeken want de wieltjes van die karren zijn er niet op gemaakt om zulke afstanden buiten af te leggen.

6. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
  7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Tokkie.... :(

Vind het niet tokkie hoor, mits je het meteen weer terugbrengt. In je tuin zetten vind ik dan wel weer tokkie. ;) maar man, even heen en weer met een karretje, come on... ;)

8. p1982

p1982 Niet meer actief

hier kan het niet eens gaat na zoveel meters een slot op de wielen

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ze zijn er niet voor bedoeld.
    Vaak zit er ook een soort slot op wat na een bepaalde afstand de boel op een blokkade gooit omdat de supermarkten zich blauw betalen aan de gestolen winkelwagens.
    Als je nou erg dichtbij woont en de kar direct terugbrengt ok...maar anders zou ik het eerlijk gezegd ook niet ok vinden.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik deed het vroeger ook altijd.
    Dan bracht ik hem natuurlijk meteen weer netjes terug, maar zag geregeld achtergelaten winkelwagentjes staan. Dát vond ik wel Tokkie ja...

11. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verstaan we nou eigenlijk onder 'tokkie'? Asociaal?

12. Amare

Amare Niet meer actief

Tokkie volgens Wikipedia:

De term tokkie wordt (voornamelijk in Nederland) gebruikt als een scheldwoord voor een persoon of groep mensen met overheersend negatieve kwaliteiten of asociaal gedrag.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het maar een raar zicht.
    Het winkelwagentje is eigendom van die winkel dus zou het ook op hun grond moeten blijven.
    Ik vind het niet tokkie als je het onmiddellijk terug brengt maar vind het wel een raar zicht. Ik zou blijven staan om te kijken, misschien blijft diegene dan ergens achter hangen of krijgt die de wagen niet de stoep op haha. Ik zou dus even kijken en lachen. Dat zal ook wel tokkie zijn :p
    Als het een oud vrouwtje of een zwangere of een moeder met 3 kinderen is en die woont aan de overkant van de winkel zou ik wel helpen als het niet lukt. Maar binnenin wel effe gniffelen :)

14. KimK

KimK Niet meer actief

Ik vind t wel tokkie ja. Maargoed hier zie ik vaker in t bos ineens winkelwagentjes staan van de lokale buurtsuper dus wat dat betreft link ik het meteen daar aan en vind ik t aso.

Maar wat ik niet goed begrijp waarom niet of zware boodschappen laten bezorgen of een x per week met vriend boodschappen doen? Of jij met de auto. Met jouw bekkeninstabiliteit wil je toch niet zo'n zware kar trekken/duwen?!

15. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nee, ik vind het niet kunnen. Ook niet als je hem daarna weer snel terug brengt. Die karretjes horen gewoon op het terrein te blijven.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Omdat het illegaal is. Verboden bij wet. Zwaar onbeschoft en assosiaal.
    Tokkie staat voor mensen met asociaal gedrag. Tokkie gedrag maakt je echter niet meteen een tokkie maar begrijp dat mensen dat wel kunnen denken

17. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Ik vind het wel een beetje tokkie.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik vind het ook wel een beetje Tokkie, maar als ik vlak naast het winkelcentrum woonde zou ik het wel doen, maar dan daarna gelijk de kar terugbrengen. Niet in de tuin laten staan in geval, dat kan echt niet.

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik woon 50 mtr bij de winkel vandaan, en neem alleen de kar mee naar huis als we een verjaardag hebben. dan heb ik veel pakken drinken, en dat ga ik gewoon NIET tillen. ik vind t pas tokkie om voor die 100 stappen de auto te nemen. verder doen we dagelijks/ om de dag boodschappen, gewoon met een boodschappentas

20. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

En dat komt door van die tokkies die zo'n kar meenemen...

Nee het mag niet eens, koop lekker zelf een trollie oid waar je de boodschappen in kan doen .. je neemt het mandje toch ook niet naar huis?!

Deel Deze Pagina