Is dit tokkie? Boodschappen , kar mee naar huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Het verbaasd me een beetje dat zoveel mensen dit Tokkie vinden.:( Ik snap als je deze dagen in je voortuin laat staan oke maar toch niet als je snel heen en weer loopt:( Het mag niet dat is wat anders maar echt Tokkie? Nee ik vind van niet.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tokkie = aso. Dit vind ik ook best aso, want je doet iets, wat niet mag en waar anderen last van hebben (bijvoorbeeld de winkel, de buurt, andere mensen, die een karretje nodig hebben, etc) en alles puur alleen voor je eigen gemak.
    Mja, volgens mij past de term Tokkie hier best goed.

3. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Als je idd de halve wijk door moet is het misschien een beetje raar. Bij ons zit aan het einde van de straat (8 huizen) de supermarkt. Op de fiets of met de auto slaat dus nergens op. Wij nemen dus de kar wel mee en brengen hem daarna terug. Op zaterdag staan er zelfs auto's in de straat geparkeerd die boodschappen moeten doen. Nemen ook hun kar mee. Dus ik zie het probleem niet :)
    Wel netjes terug brengen en niet laten slingeren of ergens anders achterlaten!

4. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ja sorry, vind dat wel tokkie eigenlijk :)
    Al zou dat hier ook een stuk makkelijk zijn maar nee durf dat echt niet!

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zal wel aan mij liggen maar wat is er aso aan het mee nemen van de kar met boodschappen om hem vervolgens weer netjes terug te brengen?

Toen ik laatst een pees ontsteking in mijn pols had kon ik ook die zware boodschappen niet tillen, heb toen ook bij de week boodschappen even de kar mee naar huis genomen, heb de tassen in de gang gezet en ben de kar weer terug gaan brengen.

Wat is daar aso aan? Ik snap het niet.

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier de lidl eigenlijk tegen de achtertuin aan. Ik neem als ik boodschappen ga doen ook de kar weleens mee. Dit omdat we in een doodlopend straatje wonen en ik met de auto meer tijd kwijt ben met rijden naar de winkel. Met de fiets trouwens ook. We brengen dan wel de kar meteen terug. Er zijn mensen in het straatje (dat zijn al van die tokkie figuren) die hebben gewoon standaard een karretje voor de deur staan. Dat vind ik pas tokkie. Ik zal zo eens een foto plaatsen.

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Nou dit dus. En die staat er dan dag en nacht. Bij de mensen die daarnaast wonen staan er ook karretjes altijd.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      6
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113

Het is ook helemaal niet aso... er wordt weer eens erg overdreven ( hormonen denk ik :D)

Wij wonen in een hele nette buurt met dure huizen( niet eens belangrijk...maar even voor de situatieschets). In onze straat ( omdat we echt heel dichtbij wonen) nemen mensen voor even de kar mee. Dat is echt bijna net zover als het parkeer terrein om de supermarkt.
    Dan brengen ze het gewoon weer terug.
    Dit ook met toestemming van de supermarkt.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    haha wat een onzin, als iemand nou een half uur aant boodschappen doen is en de kar is bezet, of iemand boodschapt tien minuten brengt het thuis en tien minuten later de kar weer terug.... big deal,
    ik kreeg laatst ook commentaar omdat ik een mandje meenam naar de auto om uit te laden............................... zwangere vrouw, seriously!! ik ga alles zeker zo tillen?? (was tas vergeten) wil ook wel milieuvervuilende tassen gaan kopen, maar zo kon het ook! uitladen en terug brengen, big deal...

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Had je het gevraagd of je het mandje even mee mocht nemen? Andrs vind ik het terecht dat je commentaar krijgt.
    Ik zou in zo'n geval dus wel 'toestemming' vragen aan het personeel, met excuses dat ik zo 'slim' ben om een tas te vergeten. Of anders inderdaad een stevige tas kopen die je meerdere keren kan gebruiken.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hoor hier veel, zware boodschappen, klein stukje, te veel moeten tillen , auto of fiets is geen optie etc. Dat is toch niet het probleem van de winkel. Ga eventueel 3x in de week ipv 1x grote boodschappen of zorg voor een eigen wagentje, bolderkar of tas.
    Vind dit geen excuus om eigendommen van de winkel mee te nemen. Veel winkelwagentjes hebben tegenwoordig slot op de wielen. Erg jammer dat dit moet. Een wagentje maken kost rond de 200 euro per stuk. Van mijn mogen ze strenger controleren. En boetes uitdelen.
    Het is eigendom van de winkel en hoort op het terrein van de winkel te blijven . Voor vervoer van de winkel tot aan huis moet je zelf zorgen

En mandjes mogen niet voorbij de kassa. Terecht dat hier op gewezen wordt. Idd tas kopen zoals elk ander mens dat zou moeten of zo in je handen dragen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zwanger zijn is toch geen excuus voor het niet kopen van een tasje? Hier gaat trouwens het alarm af wanneer je je mandje mee naar buiten wilt nemen.

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb niet alles gelezen, dus reageer op eerste post. Nee ik zou dat niet doen. Hier bij ons kan het niet eens, want daar zitten sloten op de wagentjes. Zodra ze meer dan zoveel meter van de winkel zijn, schiet het slot op de wielen en kun je niet verder duwen.

Ik zou een boodschappentrolley kopen bij Blokker of Bol.com ofzo. Doe je daar alles in. Hoef je niet te sjouwen en hoef je ook geen wagentje van de winkel mee te nemen.

14. Amare

Amare Niet meer actief

Wil je de winkelwagen laten staan of wil je hem direct terugbrengen na de boodschappen? Vind ik ook nog een verschil in zitten.

15. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Heb niet alle 18 pagina's gelezen, kan me een beetje een voorstelling van maken wat daar allemaal in staat :D;)

Ik zou het niet doen, woon ook dicht bij een supermarkt maar zie mezelf echt niet met zo'n winkelwagen naar huis lopen, zou me bij elke stap echt kapotschamen... :) Is een bolderkar geen leuk idee? Kids mee, slotje erop bij de winkel en boodschappen er in weer naar huis. Lijkt mij echt ideaal in jouw situatie...

16. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Vind ik inderdaad wel een beetje anders.. laatbik het zo zeggen:
    Als het verder weg is en je de winkel niet meer kunt zien (dus ook een hoek om ofzo) vind ik het niet kunnen. Als het een een beetje de afstand naar een geparkeerde auto voor de winkel is moet het best kunnen als je m direct terug brengt

17. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    vind ik niet Tokkie, vind ik gewoon aso...
    je zou het gewoon aan de winkel kunnen vrágen....het wagentje is van hun...

18. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    even afgezien van het feit of 'aso' is. Het is in sommige gemeentes gewoon strafbaar om een winkelkarretje te ver van de winkel mee te nemen. Bij steeds meer gemeentes staat dit namelijk in de plaatselijke verordening of er staat in de winkel aangeven dat je het winkelwagentje niet van het terrein af mee mag nemen.
    het boete bedrag is 90 euro.

Winkelwagentje mee? Betalen! - NOS op 3

gewoon even een artikel.

19. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Of anders je boodschappen laten bezorgen tot het beter gaat met je bekken? Is volgens mij goed te doen, zeker als het weekboodschappen zijn is het het denk ik wel waard

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.268
    11.879
    113
    Maar dat is een heel ander verhaal dan. Jullie wonen en tegenover de supermarkt en je hebt toestemming van de supermarkt. En je brengt het na gebruik ook nog eens terug.

Deel Deze Pagina