Visite met kids...spulletjes opbergen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi!
    Vorige week was mijn zus op visite met haar zoontje van 2.
    Natuurlijk harstikke gezellig, maar hij zit de hele tijd aan mijn spulletjes.
    En ik het al zo weinig prul in de woonkamer omdat ik zelf 2 kids heb.
    Nu is het natuurlijk niet erg als je kind even ergens aankomt, maar ik vind het wel zeer vervelend dat mijn zus er maar bij zit en het allemaal toelaat.
    Ik heb 2 zilverenwaxine houders op m'n salontafel staan die sloeg hij er elke keer express af! En ze zei er niks van.
    Nu heb ik er zelf wel wat van gezegd en ze opgeborgen.
    Maar hij ging gewoon door met mijn vaas met bloemen die heeft ie dus ook kapot gemaakt.

Nu is mijn vraag vinden jullie dat het mijn verantwoordelijkheid is dat ik de spullen opruim als er andere kinderen komen of is het de verantwoordelijkheid van de ouders van de kinderen dat de kinderen er niet aankomen?

Ik hoef voor mijn eigen dochter het niet op te ruimen op de 1 of andere manier vind ze mama haar spullen niet interressant.

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Nee kom zeg! Natuurlijk is dat jouw verantwoordelijkheid niet! Je hebt zelf 2 kinderen rondlopen! Die zitten er toch ook niet aan!
    Nee, dit is echt aan de moeder (jouw zus) om haar kind duidelijk te maken dat hij/zij er niet aan mag zitten!
    Mooie boel zou dat zijn dat jij je inrichting moet veranderen omdat je visite krijgt!
    Wat zei je zus toen die vaas stuk ging dan? Je krijgt toch wel een nieuwe van haar? Of reageerde ze toen ook niet?

x

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik vind het absurd!! Je zorgt toch zeker wel dat je een leeg huis hebt als er een kindje meekomt op visite!

En nu dan serieus... nee het is haar verantwoordelijkheid om haar kind te leren dat het niet aan andermans spullen mag komen. Jij hoeft niet alles op te bergen maar ik kan me voorstellen dat je dat nu wel gaat doen, al is het de omgekeerde wereld. Tuurlijk kan er een keer per ongeluk iets omgestoten worden maar als het expres gedaan wordt en er wordt niks van gezegd tegen het kindje vind ik dat niet kunnen.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee ze reageerde er totaal niet op...ik gaf hem op zijn kop want want tja zij zei niks tegen hem en toen moest hij huilen.
    Ging ze hem gewoon troosten.
    Krijg dus ook geen nieuwe van d'r denk ik.

Ik vind het al erg dat ik haar kind moet straffen, het is nogal een pittig jongentje heb soms het idee dat ze langs komt om hem hier even te laten uitrazen en zelf lekker rust te nemen.

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik vind ook dat de ouders er iets van moeten zeggen. Tuurlijk hoort het niet jouw verantwoordelijkheid te zijn. Maar hier is het ook precies zo hoor. Kindjes gaan dan in laadtjes snuffelen elk kastje open doen alles eruit vissen en maar ergens neer smijten enz. Wel jammer dat sommige ouders daar niets van zeggen. Ik zou wel steeds duidelijk maken aan mijn kind het niet te doen.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

jij bent hier niet verantwoordelijk voor hoor, kom op ..

vind het altijd zo erg om alles weg te moeten halen voor andermans kinderen. Ze leren ze maar dat ze dat niet mogen dat prent ik er bij Kyano ook in..

zaterdag vierde ik mijn verjaardag en toen kwam mijn schoonzusje ook met haar kids, ik ben iemand die wilt dat er altijd wat te eten of te drinken op tafel staat als er visite is en vaak een leuk plantje ofzo. Ik ga dit dus nooit weg halen voor andermans kinderen, maar mijn schoonzusje haalt dan alles van tafel omdat anders haar kind van 1,5 er gaat zitten, ja dag ben gekke henkie niet, vind niet dat ze dat mag doen en heb dat zat ook gezegd maar ze vond dat ik me aanstelde en niet zo moest zeuren :( ..

jij bent in mijn ogen dus echt niet verantwoordelijk en zou als ik jou was er ook echt wat van zeggen tegen je zus..

7. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik vind ook dat jij je spullen gewoon moet kunnen laten staan. En als ik het zo lees, denk ik dat je het best wel tegen je zus kan zeggen, dat je liever niet hebt dat je neefje aan jou spullen zit en het vervolgens vrij gericht kapot aan het maken is. Tenminste dat maak ik op uit het verhaal. Het is toch niet meer dan normaal dat je, je kind bijbrengt niet aan andermans spullen te komen, tenzij het mag van diegene?
    Ik ga het mijn kind in elk geval wel bijbrengen. ;)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee ik vind het niet jouw verantwoordelijkheid maar die van de ouder.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat toen wij visite kregen met een kindje waarvan wij al aan de lijfe hebben ondervonden dat het toch naar alles grijpt ik de dingen waarvan ik het heel erg zou vinden als het kapot zou gaan (ook speelgoed van Kylian) wel even heb vervangen door dingen waaraan ik een stuk minder waarde hecht.:D

Groetjes Anita

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Heel irritant. Ik vind ook niet dat jij je hele huis aan dat kind moet aanpassen, je zus is verantwoordelijk voor haar zoontje.
    Een vriendin van mij had ook zo'n kind wat overal aanzat en toen ik er wat van zei, zei ze alleen 'oh, we zijn goed verzekerd en bovendien, wacht maar af, dat doet die van jou over een jaar ook :(. Nou, ondertussen is mijn dochter al ouder hoor, maar zo gedraagt ze zicht nog steeds niet en ik zorg er toch wel voor dat mensen geen last hebben van haar als ik ergens op visite ben. Heb haar gewoon nooit meer uitgenodigd.
    Maar als het mijn zus is, zou ik het gewoon even heel duidelijk zeggen dat je dat niet in je huis hoeft en de spullen die hij molt, zou ze mooi mogen vergoeden. Kijk, een ongelukje kan gebeuren, maar dit is duidelijk omdat ze er niets aan doet. Ik vind het gewoon aso.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @chantal1984: Dat deed mijn zus eerder ook alles van tafel halen voor hem toen ie rond een jaar of 1 was. En het werd overal neergezet, vervolgens kon ik het allemaal weer opruimen toen ze weg was.

Nou gelukkig vinden jullie ook dat de verantwoordelijkheid niet bij mij ligt. Voelde me gewoon ook bezwaard om hem te straffen, maarja zij deed gewoon werkelijk niks.

Volgende keer als ze komt zeg ik het eerst dat ik het de vorige keer niet leuk vond hoe het gegaan is.
    Ik heb geleerd dat ik het niet moet pikken dat andermans kinderen mijn huis afbreken.

In 'n kraamtijd kreeg ik visite van een gezin afkomstig uit hetzelfde land als mijn man...die kinderen hebben toen werkelijk mijn hele huis overhoop gehaald. Ik was zo kwaad dat ik ze de deur uit heb gezet! Ben je ook ff net bevallen!

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vind dat ook niet jouw verantwoordelijkheid, een ongelukje kan gebeuren, maar als moeder hou je je kind toch wel in de gaten.
    Robyn moet ook altijd overal aanzitten, maar dat mag ze van ons gewoon niet. Afgelopen zaterdag waren we op verjaardag bij schoonzus en zwager, en ja dan hou ik haar goed in de gaten, en zorg ik ervoor dat ze van spullen waar ze niet aan mag komen gewoon afblijft.

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik ken die types..;)

Zeer iritant..

Als er bepaalde kinderen hier komen worden hier ook waarde volle spulletjes weggezet..

Esmee weet dat ze niet aan de "spulletjes" mag zitten , enkel aan haar speelgoed.

Ik vind ook dat je je kind moet leren niet aan vazen, glazen, kopjes mag zitten..

Het is toch te gek dat je niet eens je koffiekopje op tafel kunt zetten..:(

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier is bijna hetzelfde aan de hand.
    de dochter van mijn broer maakt al het speelgoed van onze kinderen kapot.
    zo heeft ze al 3 spellen kapot gemaakt!
    (á 25 euro per stuk!)
    en denk maar niet dat mijn schoonzus of broer die
    nieuw zullen kopen voor onze kids.

het is dus niet mijn verantwoordelijkheid, maar inmiddels heb ik mijn harde les wel geleerd en bergen wij wel alle spellen op als zij weer komt spelen....
    (erg eigenlijk dat dat moet, maar het geld groeit hier niet op onze rug en van hun hoeven we dus niks te verwachten!)

bij jou dus net zo, ik zou eieren voor m'n geld kiezen en de spulletjes even wegleggen als je zus met haar kind weer komt.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Oh jeetje het is alsof je het over mijn vriendin hebt met een zoontje van 2.
    Die luisterd voor geen meter. Zijn moeder zegt er af en toe wel wat van, maar daar luisterd hij niet naar. En dus gaat hij gewoon verder met al mijn mappen uit de kast te trekken.
    En toen ik er wat van zei ging meneer natuurlijk meteen janken en bij zijn moeder zitten.
    Elke keer moet ik er iets van zeggen, ben daar zo zat van.
    Daarom spreek ik tegenwoordig altijd bij haar af, heeft hij zijn eigen speelgoed en is hij iets minder vervelend.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @consider: dat is inderdaad dan wel zo handig door bij haar af te spreken.

Ik heb zelf een zoon van 7 en die zat ook wel graag aan andermans spullen, maar ik liet dat niet toe. Ik zei er altijd wel wat van. Hij heeft ooit wat kapot gemaakt bij opa en oma maar heb dit gewoon voor hun vergoed.

De waardevolle spulletjes ruim ik de volgende keer op, maar goed dat moet niet betekenen dat ie aan de rest wel mag komen.

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou ik vind dat je zus er zelf van wat moet zeggen,als wij op visite zijn met de kleintjes en ze zitten aan spullen wat niet mag,ook al mag dat van de mensen waar we zijn dan wil ik het nog niet hebben,ze horen niet aan gewone spullen te zitten en zeker niets te slopen:x

Ik had hier toen een collegaatje en die kids deden dat dus ook sloopten alles wat vast en los zat,ik heb toen tegen haar gezegd dat ik daar niet van gediend was,en dat als ze niet oplet dat ze beter kon gaan,maar goed dat is natuurlijk anders als je zus:$

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eigenlijk zou je zus haar kind daar op aan moeten spreken. Als ze dat niet uit zichzelf doet, zou ik vragen: "Ga jij er voor zorgen dat hij niet aan die spullen zit of moet ik het doen?" Misschien niet erg vriendelijk, maar wel duidelijk!

18. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Als het per ongeluk gaat.. zeg ik kan gebeuren.
    Als het express gebeurd... zeg ik er wel wat van.
    Zo hecht ik zelf geen waarde aan spullen, maar kan wel kwaad worden als ze express worden vernield..

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    lekker zeg zo`n neefje. tja hij kan er niks aan doen, maar zn moeder hoort hem te corrigeren.
    ik zou me kapot schamen als alyssa dat bij een ander zou doen.

als ik jou was zou ik een gesprekje met haar aangaan en zeggen dat je het absoluut niet leuk vind dat je neefje het hele huis overhoop trekt terwijl zij toe zit te kijken.
    je moet zeker niet je spullen aan de kant zetten, zij hoort haar kind op te voeden.

liefs doris

20. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,

Niet aan de kant zetten...
    is de taak van de ouders om het kindje te corrigeren.... doen zij dat niet.. dan zou ik als ik jou was het kindje zelf netjes erop wijzen dat het niet mag, omdat het anders kapot gaat....

het zijn immers jouw spullen....

Zou me trouwens kapot schamen als mijn kind zo bij anderen zou zijn.... thuis is mn zoontje soms wel ondeugend, maar bij anderen is hij gelukkig echt lief..!!

Deel Deze Pagina