Voeding bij 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Minny, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wat geven jullie een kindje van bijna 8 maanden?

Mijn zoontje krijgt dit:

rond 7 uur borstvoeding
    rond 10 uur fruit
    tussen 11 en 12 borstvoeding en beetje brood
    rond 15 uur borstvoeding
    half 6 groentehapje
    19 uur borstvoeding

en 's nachts 1 a 2 keer borstvoeding.

Geef je bij Borstvoeding ook pap?

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    7.00 fles
    9.30 fruit
    12.00 brood en daarna nog de fles
    16.00 fles
    18.00 warm eten
    20.00 fles + rijstebloem

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wisselt het met de tijden maar ze krijgt 's morgens eerst bv, half uur/uur later brood als ik ook ontbijt. Einde van de morgen weer bv. Rond de middag brood. Ergens halverwege de middag nog een keer fruit en bv. Avondeten, bv voor het slapen gaan.
    Laat in de avond nog bv en 's nachts 1-2x. Tussendoor soms rijstwafeltje en verder slappe thee of water te drinken.
    Hier geen pap. Maar eigenlijk dus een beetje zoals bij jou met dan 's morgens nog brood.

4. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik heb ongeveer het zelfde schema, alleen geef ik alleen de eerste voeding nog borst, tussen de middag pap met opvolgmelk, de fles smiddag en savonds is ook opvolgmelk.
    Ik geef ook nog yoghurt na het eten. En hieperdepiep snachts geen voedingen meer, hij slaapt van 7 tot 7.
    Maar qua tijden gaat het hier helemaal hetzelfde...Alleen wil het brood er nog niet zo in, helaas...

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik ben mijn zoontje wél pap gaan geven (van opvolgmelk), maar dat was omdat ik de bv wilde gaan afbouwen. Als je dit niet wilt, hoef je geen pap te geven hoor! Het belangrijkste is dat je kindje voldoende granen binnenkrijgt en dat kan ook door brood.

Daarnaast: bv geeft je kindje nog lang genoeg voldoende voedingsstoffen, dus alle extra voeding is nog echt bijvoeding.
    Je schema ziet er prima uit hoor!

6. Sooze81

Sooze81 Lid

28 okt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    7.00 pap
    9.00 fruithap
    11.00 fles
    12.30 wat brood (evt met wat boter en/of appelstroop) en water
    15.00 fles
    17.00 avond eten
    18.00 naar bed

Tussendoor water. Wat fijn dat je nog borstvoeding geeft! Ik ben er na 5 maanden mee gestopt en mis het wel!

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier BV rond 5-6u en 8-9u.
    9u-9u30: boterham met boter of rijstwafel
    11u BV
    13u BV en daarna een stukje fruit
    16u BV en soms een stukje groente
    18u groente, soms wat aardappel of pasta erbij (hier eet hij vaak maar erg weinig) en daarna BV
    20u-20u30 BV en slapen
    23u30-00u BV

Soms 's nachts ook nog voeding(en). Dit is erg wisselend, nu heeft hij weer 3 nachten geslapen van 00u tot 5u maar de week daarvoor dronk hij 's nachts om het 1.5u... (regeldaagjes?)
    Wij geven hier alles à la Rapley, er gaat nog maar weinig bijvoeding binnen.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties..

Ik heb mijn zoontje vanmorgen brood met fruithap als beleg gegeven. Lekker sappig en hij vond het heerlijk. Daarna nog een paar gewone hapjes fruit om het weg te spoelen. Wel een aanrader en zeer gezond beleg!!!

Hij slaapt nu, dus ff bedenken wat ik hem straks ga geven als hij wakker wordt. Denk eerst de borst en daarna een rijstwafeltje..

In het begin wou ik ook alleen maar a la Rapley, maar vind het zo'n gesmeer. Erg he, potjes zijn gewoon erg handig..

Deel Deze Pagina