huilmomentje 's nachts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jalou, Mar 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn zoon van 15 maanden gaat altijd rond 19.00 naar bed, zonder problemen. We kleden om, poetsen tanden, lezen een boekje en wensen iedereen weltrusten. Hierna gaat hij slapen. Maar sinds een week of twee wordt hij rond 2 a 3 uur wakker en begint te krijsen.

De 1e week ben ik snel naar hem toegegaan, uit zijn bedje gehaald, getroost en toen sliep hij verder. Maar sinds 1 week doe ik dat niet meer. Ik heb het idee dat hij ons aan het bespelen is. Overdag is hij ook aan het draken en als hij begint te huilen is het een heel dwingend huiltje.

Dus nu negeer ik het en laat hem liggen. Soms duurt het 5 minuten, soms 20. Helaas ben ik dan wel wakker en nu ik zwanger ben slaap ik al slecht en kan dan slecht in slaap komen. Heb nu het gevoel dat ik al 2 weken nachtdienst aan het draaien ben:(

Ik hoop zo dat dit een fase is en dat het snel weer voorbij gaat.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    wij hebben dit ook gehad rond die leeftijd.
    Vaak droomde hij dan.
    I kging er even heen, aai over het bolletje en klaar.
    Later ging ik er ook niet meer heen. na 3 nachtjes nooit meer gebeurd.
    Overigens liet ik hem nooit overstuur worden! Dus als het te erg werd ging ik toch naar hem toe.
    Ook zijn muziekje opnieuw aandoen hielp hier, dan hoefde ik er ook nie theen kon gewoon met de babyfoon.

3. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik vind het bij mijn zoon een fijn lijntje tussen overstuur worden en dwingend huilen. Inmiddels ken ik hem goed genoeg om daar het verschil tussen te kunnen horen:) Als het echt te lang duurt ga ik wel kijken en als ik zeg dat het 20 minuten duurt, dan is het geen 20 minuten aan 1 stuk. Dan zitten daar pauzes tussen.

Maar ik blijf het inderdaad lastig vinden om goed in te kunnen schatten

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    MAar volgens mij is het heel normaal. Zolang hij niet overstuur is mag hij best mopperen vind ik altijd.
    Hier ook soms zacht gehuil uit zijn kamer maar ga niet direct er heen. Ik wacht altijd ff af en vaak is het zo weer over.

5. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Inderdaad, anders blijf ik er 's nachts uitkomen. Hij heeft overdag al bewezen een dramaqueen te kunnen zijn. Krijsen om zijn zin te krijgen zonder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is. Hij zet het 's nachts gewoon door.

nu moet ik wel zeggen dat hij vandaag goed te pruimen is, dus ik heb hoop voor de nachten:)

Share This Page