Hoi, mijn zoontje heeft een ingewikkelde medische geschiedenis. Hij heeft voedingsstops (kreeg via een centrale lijn (soort langdurig infuus) zijn voeding) gehad ivm zijn darmen, en heeft een longprobleem. Hij is nu 10 maanden, maar gecorrigeerd is hij 7 maanden oud. Voorheen at hij fruit, al een maand of 3. Na afgelopen januari een voedingsstop te hebben gehad, begon hij zich te verslikken in medicatie. Hierdoor heeft hij een aversie gekregen tegen alles wat dikker is dan melk. Hij gaat braken wanneer hij voeding op zijn tong voelt. Heeft iemand een tip? de dokter weet ervan. Zijn advies is het aanzien. We proberen zo nu en dan een klein hapje, maar hij wil het niet.
Dan zou ik gewoon nog even wachten! Haast is niet nodig, je kleintje heeft nog voldoende aan alleen melk. Mag ik vragen wat hij aan zijn darmen mankeert?
Jeetje dat is niet niks! Maar ik sluit me aan bij Zogelukkig, doe het rustig aan. Ons zoontje heeft zonder die medische rompslomp ook lang gedaan over stukken en het duurde een eeuwigheid voordat het kokreflex weg was. Hij was uiteindelijk 12 maanden toen hij een boterham en avondeten goed kon eten in stukken, alles op zijn tijd. Jouw zoontje heeft al zoveel meegemaakt, die paar weken/maanden extra maken niks uit lijkt me, doe het maar rstig aan. Als het goed is komt het echt vanzelf en anders grijpt de kinderarts wel in toch? Sterkte en hopelijk breken er snel betere tijden voor jullie aan
door een levensbedreigende ziekte is 40% van zijn dikke darm geamputeerd, en de dunne darm is uitgezet geraakt door een beknelling. Zijn darmen komen stil te liggen wanneer hij een infectie ergens in zijn lichaam heeft. Hierdoor volgt gemakkelijk een ophoping voor het litteken in zijn darmen, wat weer kan leiden tot nieuwe beknellingen. Bij elke beknelling wordt zijn voeding gestaakt. Dat is dus handig met veel luchtweginfecties. Dank je wel voor je reactie! Hij krijgt speciale voeding en daar zitten veel calorieen in, Infatrini. Ik weet wel dat het voor de spraak niet zo goed is om geen dikkere voeding te nemen. Maar ja we doen er volgens mij toch niets aan. @Purk, het gaat in dit geval niet om stukjes, maar ook de 4+ voeding en zelfs dunnere zelfgemaakte voeding krijgt hij niet weg, ook pap niet. Ik denk dat we een week lang geen bijvoeding meer gaan geven in de hoop dat hij er zelf zin in gaat krijgen. Dank je wel!
Jeetje wat heftig! Ik had geen idee dat het om alles ging. Idd even staken dan. En wat betreft die spraak, dat komt heus wel goed dat lijkt me echt de laatste van je zorgen. Kan je zoontje hier overheen groeien of is het een soort auto immuunziekte?
Ok, wat heftig weer meid. Krijgt hij pre-logopedie? Ik denk dat dat echt zal helpen bij hem. Ze kunnen je begeleiden in de voeding, leren slikken, leren eten, straks met spraakontwikkeling enz Verder echt rustig aan doen, hij moet al zoveel doorstaan... Dikke knuffel!
Ik heb geen tips, wil je alleen veel sterkte wensen met je zoontje, is niet niks. Maar om je misschien gerust te stellen, Lisa heeft van 2,5 maand tot 8 maanden helemaal niets gegeten en gedronken en praat heel goed met nog geen 2 jaar. Was er ook bang voor, maar voor niets dus gelukkig. Hij drinkt wel flessen? Dat is ook al heel goed voor de mondmotoriek.
Ik heb de dietiste ook gesproken, daar gaan we half maart naartoe, ze had het ook over eerst aanzien en anders misschien logopedie. Ik ben blij dat hij in elk geval nog wel drinkt, maar ook bang dat hij hiermee zal stoppen als we doordrammen. Ik hoor van veel mensen dat het een wonder is dat hij uberhaupt nog drinkt, misschien moet ik me er nu eerst maar even bij neerleggen en blij zijn dat hij drinken kan. @snoopy dank je voor je ervaring. @purk, nee het is gewoon mazzel of pech.