Zoontje wil alleen maar potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Hansje123, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Mijnnzoontje is 20 maanden en een goede eter. Maar het lit we
    Of hij het ruikt tegenwoordig. Alles wat ik heb gemaakt wil hij niet meer eten, ook al laat ik het hetzelfde eruit zien.

Kom ik daarna met een potje van olvarit en meneer eet het gewoon op.

Belediging voor mijn kookkunsten uiteraard! Hihi

Maar is dit herkenbaar voor andere moeders? Is het een fase weer?
    Ik probeer nu wel elke avond gewoon eten en als hij het niet eet pak ik alsnog een potje. Of moet ik het anders aanpakken? Ik wil natuurlijk dat hij van de potjes af gaat

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dan zou ik de potjes helemaal weglaten.

3. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Dus gewoon cold turkey en dat hij er zelf dus achterkomt dat als hij het niet eet hij helemaal geen eten heeft. Bedoel je dat? Hoe lang zou het duren , paar dagen?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon geen potjes meer aanbieden. Hij heeft snel genoeg door dat er niets anders meer komt, net als hij nu weet dat er een potje komt als hij zijn gewone eten niet opeet.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als onze dochter niet eet, heeft ze dikke vette pech. Ze krijgt niks anders alleen het toetje krijgt ze gewoon wel..

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nou zou ik dan ook niet doen.. Ik zie een toetje als een soort beloning van goed eten?

7. LittleMonsters

Niets anders geven als ze honger krijgen gaan ze wel eten.

Mocht hij nou echt niets gaan eten.. Al geprobeerd om jou eten in een ovaria potje te doen?

8. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik geef het potje niet in een potje, maar gewoon op een bord, maar toch heeft hij het door blijkbaar.

En van het toetje, ik heb juist begrepen dat je dat niet als een beloning moet gebruiken en juist altijd moet geven, ook al heeft ie niet gegeten. Anrs gaan ze straks rond de drie jaar echt niet meer eten omdat het niet leuk is en een moetje. Dat heb ik begrepen, dat je altijd het toetje moet blijven geven

9. Tennes

Tennes Niet meer actief

Bij mijn zoontje precies hetzelfde verhaal....meneertje wilde alleen maar potjes. En die heb ik hem ook gegeven. Voordat wij gingen eten kreeg hij een pot om vervolgens met onze maaltijd bij ons aan tafel te zitten met een eigen bordje met eten erop. Wij hebben hem tijdens de maaltijd min of meer genegeerd en gezellig gekletst. Hij is toen vanzelf dingen in zijn mond gaan stoppen....uiteindelijk na zijn 2e verjaardag heb ik hem bij elke maaltijd de keus gegeven. Met papa en mama eten of een pot. Eerst koos hij vaak voor een pot, maar rond de 2,5 wilde hij ineens geen potten meer. Hij eet nu volledig met ons mee. De ene keer zijn bord leeg, de andere keer vrijwel niets.
    Ik geef zijn eten niet gepureerd oid. Hij krijgt hetzelfde op zijn bord als wij.

Een toetje krijgen ze altijd. Ik zie een toetje als onderdeel van de maaltijd en niet als een beloning.

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou ook geen potjes meer geven.
    Gewoon mee eten en anders maar niet.
    Zoals ik het lees weet je zoontje heel goed dat hij 'iets lekkers" (olvaritpotje) krijgt als hij niks eet. Als je het hem dus blijft aanbieden, dan zal hij daar gebruik van blijven maken.
    Als hij over de rest van de dag gewoon eet dan is het niet zo erg als hij eens een keer geen avondeten krijgt. Binnen een paar dagen eet hij het wel als hij maar honger genoeg heeft.
    Eet hij wel al gewoon stukjes fruit of moet dat ook nog geprakt?
    Anders zou je ook kunnen proberen om zijn warm eten niet te prakken maar in stukjes te doen. Hem zelf een lepel en vork geven en hem zelf laten eten, meestal vinden ze dat erg leuk om te doen.
    Mocht hij alles nog geprakt willen, dan zou ik eens overleggen met de huisarts of het CB, misschien dat er dan iets anders aan de hand is.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    O ja, toetjes geef ik hier ook altijd. Ongeacht of ze goed of slecht gegeten hebben. Yoghurt of vla zie ik niet als verwennerij. Ik heb ook wel eens luxe toetjes en die krijgen ze niet als ze niet goed eten, dan krijgen ze ipv het luxe toetje yoghurt of vla.

12. LittleMonsters

Ik zie het persoonlijk anders.. Geen eten geen toetje..

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier eten we nooit toetjes omdat ik dat niet nodig vind, scheelt weer gedoe ook.

En zou het idd cold turkey doen.

14. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Hij wil zijn avondeten over het algemeen geprakt en door elkaar. Grote stukken eet hij niet. Hij eet ook geen fruit, moet hij niets van hebben. Terwijl hij het wel lust. En hij wil niet zelf eten maar gevoerd worden.

Het stomme is dat hij Wel gewoon zijn boterham eet en ook gewoon zlf met een vork.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar wat doet hij dan als je hem eten voorzet?

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ja, maar een boterham is natuurlijk zacht. Eet hij wel harde dingen? Anders misschien toch eens vragen of de huisarts in zijn keel wil kijken. Misschien heb je gewoon een eigenwijs kindje hoor, die kans is ook erg groot en op zich natuurlijk geen ramp, maar dan heb je een medische oorzaak iig uitgesloten. Hoe eerder je daar bij bent hoe beter.

En als er niks aan de hand is, dan misschien toch even doorzetten, hij gaat echt wel eten als hij honger krijgt.;)

17. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wachten en als het niet snel genoeg gaat gillen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En wat doe jij dan?

Ik zou zeggen: laat m lekker gillen. Ik ga hier echt niet meer lopen voeren, potjes lopen kopen of lopen prakken en husselen bij mn zoontje. Laat je hem wel met z'n handjes eten ook?

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Verplaatst naar 'Voeding'.

20. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    hij eet niet met zijn handjes, dat vind hij vies en dan gaat hij het doro het huis gooien, niet in zijn mond stoppen in elk geval. heb ik geprobeerd

Deel Deze Pagina