is dit voldoende van de afhaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik ben herstellende van een zware operatie, maar heb 2 kindjes die samen hun verjaardag willen vieren met enkel de naaste familie. Normaal maak ik vanalles zelf, maar dat gaat nu niet, dus dacht ik aan afhaalchinees...
    Maar hoeveel dan?
    We zijn met 11 volwassenen, 2 tieners, 4 kindjes (die niet veel ervan zullen eten....)
    Onder de volwassenen zijn enkele matige eters (3 a 4) de rest normaal.
    Ik wilde beginnen met taart natuurlijk.

Wat later Chinese en gewone tomatensoep met stokbrood en kruidenboter/creme

Dan de afhaal:
    - 8 stokjes saté ajam met saus
    - 2 portes gebakken banaan
    - foe yong hai met vlees en bakje bami/nasi of rijst
    - tjap tjoy zonder vlees en bakje bami/nasi of rijst
    - babi pangang en bakje bami/nasi of rijst
    - bag kway yuh (vis en groenten) en bakje bam/nasi of rijst
    - mihoen goreng met vlees

toetje (nog geen idee....)

Ik heb weinig ervaring met afhalen en kan dus de hoeveelheden erg moeilijk inschatten....
    Is dit zo voldoende?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe groot de bakken zijn...
    maar ik vind het wel wat aan de weinige kant...
    Ik weet niet hoe het met houw familie zit, maar hier word altijd hoed babi pangang gegeten, dus sowieso 2 bakken zou ik daarvan nemen.
    En ik zou nog van een ander ‘populair’ iets 2 bakken nemen.

Dan neem je nog lekker 3 porties van die kleine loempiaatjes :D

En wat over is eet je zelf lekker de volgende dag op ;)

Overigens zou ik me er nu nog niet druk om maken maar gewoon die avond zelf een rondje doen wie wat wil hebben, fan bestellen en ophalen :)

MrsDiablo vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.065
    113
    Het lijkt mij erg weinig. 8 stokjes sate? Kan niet eens iedereen wat krijgen.

MrsDiablo, Nescio, 2littlemonkeys en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Volgens mij is dat echt (veel) te weinig.
    Ik zou minstens 2x zoveel bestellen.

(Wat niet op gaat kun je altijd later nog eten)

Mamaa6 en roundandaround vinden dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Vond ik ook al! Die 8 stokjes zouden mijn vriend en ik alleen al in onze holle kies stoppen. ;)

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Eens met boven ganger er. Hier eten ouders regelmatig chinees mee en dan gaat er 1 bak babi spek, 1 babi bangang, 1 portie gebakken banaan, 1 extra bak met vlees en 2 bakken nasi erdoor. Zijn dan met 4 volwassenen en 2 kids.

7. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    wat de sate betreft, er zijn er slechts enkelen die dat eten (3 vegetariërs en 2 lusten geen sate en de kinderen eten het niet...)
    Ik ben zelf vegetarisch, dus wat vleesgerechten betreft heb ik ook echt geen idee, maar 2 keer zoveel bestellen is echt veel te veel toch met vooraf en nog toetje?

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.695
    113
    Met zijn 4 en aten wij laatst 1 bak nasi, 1 bak bami, 4 satee stokjes, bak fou young hi, bami panggang. Dan hadden we goede borden vol 2 x.

Je kan ook een rijstafel bestellen. Gaat vaak per persoon. Wel doen wij dan 2 of 3 personen minder rekenen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gewoon doorgeven wat je wil hebben en met hoeveel personen je bent en waar je eventueel wat meer van wil. Dan flansen zij wel wat in elkaar hoor ;)

Manque vindt dit leuk.
  10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit, maar dan het aantal mensen ruim naar beneden afronden. Laatst voor 6 volwassenen en 4 kinderen een rijsttafel voor 6 personen besteld en toen hadden we iets minder dan de helft over. Voor 4 personen zou waarschijnlijk redelijk op zijn gegaan.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Vind het ook weinig... zou er ook babi pangang extra bij doen en nog iets van vlees/vis en een extra bak bami/ nasi

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wij eten met z’n tweeen twee keer van twee gerechten met bami. Voor 13 mensen zou ik dus 7 gerechten (met rijst/nasi/bami/mihoen) halen. En saté en gebakken banaan ernaast (of samen als één gerecht laten tellen oid). Ik bestel sowieso altijd liever wat extra...en Chinees is (in tegenstelling tot veel andere dingen ;)) de dag erna ook nog prima te eten. :)

Biny vindt dit leuk.
  13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat het veel te weinig is. Maar het hangt er uiteraard vanaf hoe groot de bakken zijn. Waarschijnlijk eten de tieners wel als volwassenen. Dan heb je dus eten nodig voor 13 volwassenen en 4 kinderen. Persoonlijk zou ik op dat moment kijken wie waar zin in heeft en dan pas beslissen wat en hoeveel je bestelt.

De meeste chinezen hebben trouwens een maandmenu met enkele populaire gerechten. Meestal is een maandmenu voor 2 personen, maar je kunt er wel met 3 a 4 personen van eten. Je zou dan bijvoorbeeld 3 keer het maandmenu kunnen bestellen en dan nog wat extra's erbij zoals satestokjes, gebakken banaan en mini loempia's erbij. Of een rijsttafel bestellen voor ca. 12 (?) personen. Dan is er voor elk wat wils.

Fijne verjaardag(en)!

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Klinkt ook een beetje weinig, maar ligt ook aan de grootte van de bakken en of het grote eters zijn.
    Je kunt beter teveel bestellen (en er eventueel de volgende dag van eten) dan dat je elkaar aan moet kijken omdat je nog trek hebt, maar het eten op is.

Biny vindt dit leuk.
  15. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    En als toetje zou ik ijs kopen. Cornetto's/magnums en waterijsjes voor de kinderen.

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vind het ook weinig. Met Chinees reken ik vaak een halve bak groente/ vlees pp. Volgens mij zijn die bakjes bij elke Chinees wel hetzelfde. Alleen met bami en nasi kun je zover ik weet voor groot of klein kiezen. Ik zou gewoon een aantal keer het maandmenu bestellen en kinderen niet meerekenen en de tieners wel in de bestelling. Dus voor 13 personen.

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Vooraf is soep met stokbrood. Dat is heerlijk. Ik ben zelf gek op soep!
    Maar vind ik niet echt vullend.

Zelf zou ik dus minimaal het dubbele bestellen. Ookal zijn er mensen die geen vlees eten.

Ik zou het vervelend vinden als mijn visite naar huis gaat met trek. (Honger zullen ze misschien niet meer hebben, maar trek nog wel)

En als mensen het naar hun zin hebben op een verjaardag, eten ze automatisch waarschijnlijk al meer.

Maar je vraag voorleggen aan de Chinees is misschien handiger. Of een aantal maand menu's erbij ofzo! Dat is meestal ook best veel, en niet zo prijzig.

Sneeuwmees, Mamaa6 en Nikki88 vinden dit leuk.
  18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Erg weinig inderdaad, je wilt niet dat je gasten op weg naar huis nog langs de Mac rijden vanwege de honger neem ik aan. :( Dus inderdaad minstens (!!!) het dubbele bestellen, zelf zou ik drie keer zoveel bestellen van wat jij hebt en nog aanvullen met extra bakken bami & nasi & kroepkoek.

Noorie vindt dit leuk.
  19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Nou dan zijn wij matige eters, dit zou hier best wel genoeg zijn haha.
    Zeker met soep vooraf en een toetje na.
    Toch zou ik iets meer bestellen, en dan maar de rest in de vriezer (of ik zou het dan meegeven ;)).

Niveah vindt dit leuk.
  20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Klinkt mij wel als weinig.

Onze chinees heeft 2 persoons weekmenu's. Daar kun je met 4 personen goed van eten. Ik zou er daar dan drie van halen. Dat komt neer op;
    3 bakken bami/nasi/mihoen
    9 bakken vlees/vis/groente gerechten
    En 3 porties of loempias of gebakken banaan.

Deel Deze Pagina