Chinees zit vol suiker en is juist voor suikerpatienten erg slecht. Mijn tante dacht dat het wel mee viel en ging na het chinees eten haar suiker meten, ze schrok zich dood.
Ja dacht ik zelf ook.... Ik heb het net op de app gevraagd, de vrouw eet graag van de Chinees en zij eet normaal koolhydraatarm omdat haar man dat zo eet. Ze gaat het hem vragen, hij is ook de diabeet. Maar ja, als hij als enige geen Chinees wil/mag dan moeten ze misschien inderdaad voor hem zelf iets anders meenemen ofzo.
Hebben jullie geen slager of poelier in de buurt die vlees met saus klaarmaakt bv. Stokbrood erbij en klaar.
Wat een gedoe zeg. Ik zou lekker 2 soorten soep maken. Broodjes smeren. En daarbij een aantal salades op tafel zetten. Ik neem aan dat tijdens de verjaardag ook nog allemaal hapjes zijn, en taart.
Ik zou het nog makkelijker doen als ik fysiek herstellende zou zijn. Verjaardag van 13:00/17:00 en doeiii. Man zet hapjes ( gekocht in de winkel) en gebak op tafel/ flessen drinken op tafel en alleen lopen voor koffie/thee. Opgelost .
Nou idd. Een kwartiertje is toch prima te doen. Thuis je man op laten warmen en stokbrood bakken krijgt hij vast ook nog wel voor elkaar.
Neem aan dat ts sowieso wel eens boodschappen doet . Je hoeft het niet op dat moment zelf te halen hè ts, dag van tevoren kan ook, of die ochtend. Als je dan meteen vers stokbrood haalt hoef je dat ook niet meer af te bakken
Moet zeggen dat ik jullie nog-makkelijker-doen-tips ook wel erg kan waarderen. Soepen krijg ik wel warm gemaakt, brood en smeersels op tafel. Salades krijg ik ook nog wel voor elkaar, dat is het werk niet zo en als mijn man helpt is dat ook te doen... Ik kan ook eventueel zelf pizza maken, is ook makkelijk erbij en kan ik zittend maken (snijden van de groenten enzo)....zit ik alleen met de koolhydraatarme-personen...Wat kun je voor hun op tafel zetten?
Zou eens bellen en vragen wat ze allemaal hebben. Hier hebben ze idd bv stoofvlees, maar nog veel meer dingen. Je kunt ook voor vis kiezen hier of een combi.
Bij veel supermarkten hebben ze pizzabodems van bloemkool. Koolhydraatarm en dan kan iedereen pizza eten. Soep kan sowieso.
Maak voor de koolhydraat arme eters een pan met kipstukjes met broccoli en paprika bijvoorbeeld met een beetje kruiden ... van te voren even de kipstukjes in bouillon trekken zodat ze lekker zacht zijn en hoppa hebben zij ook wat. Het verbaasd me dat er wordt gezegd dat je beter te veel dan te weinig kan voorzetten ... ik ben het er deels mee eens maar als ik naar mezelf kijk ben ik nog nooit naar een verjaardag gegaan met het idee daar me vol te eten ook al is er diner zeg maar ... als ze nog honger hebben dan eten ze thuis nog maar een boterham ... het is natuurlijk wel uitzonderlijk dat je in de lappenmand zit. Als het echt familie en vrienden zijn hebben ze daar vast begrip voor. Sterkte en succes