is dit voldoende van de afhaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Meid maak het je niet te moeilijk met eten.
    Ga jezelf niet forceren en toch van alles uithalen.
    Eten wat de pot schaft, bevalt het niet dan eten ze thuis.
    Ik vind een half portie chinees en daarbij nog gebakken banaan, loempia's en kroepoek echt ruim voldoende en op=op (maar goed, ik heb een familie die oneindig blijft eten net zolang tot alles op is hoeveel ik ook haal)

tuc vindt dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    sla :p

Popidepi, Whysteria en tuc vinden dit leuk.
  3. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik zou het ook te weinig vinden en idd het dubbele bestellen maar dan ben je echt een hoop geld kwijt. Kun je je man anders niet gewoon een zak friet laten halen bij de friettent met wat snacks erbij? Maar eigenlijk in jouw geval nu zou ik het ook mooi tot 17.00 uur doen. Dat snappen ze toch wel. De volgende keer beter. Mijn zoontje is in december jarig en ik ben dan een eind in mijn zwangerschap. Ik ga me dan ook niet qua eten uit staan sloven hoor, dus het feestje duurt tot 17.00 ;)

4. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dankjewel, lief!

Nic1976 vindt dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Nog makkelijker gedacht... laat de boodschappen voor het feest thuis bezorgen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou dit. Ik ken een paar easy peasy soepen en die zou ik m’n man laten maken. En dan bolletjes met beleg ff door m’n vriendinnen laten smeren. Tadaa. En anders rijden ze daarna maar naar de mcdonalds. Je bent nu ziek, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen:thumup:

Ik mag hopen dat je gasten dat ook begrijpen toch?

Lena1982 vindt dit leuk.
  7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Soep met salade lijkt me prima!
    Dan kan je er broodjes kaas bij doen, krentenbollen, knakworstjes, saucijzenbroodjes, mini pizzaatjes voor de kinderen.
    Je kan ook vegetarische pizza halen en in kleine stukjes snijden, als lekker hapje naast de soep.
    Of van die mini aardappelbolletjes in de oven doen. Mini wraps kan je ook makkelijk zelf maken, besmeren met pesto, plakje zalm, sla en oprollen.
    Of van die bakjes eier-, kip-, kruidensalade met stokbrood. Misschien nog van die kleine appelmoes bakjes voor de kids. Keus genoeg! Je raakt echt wel vol van een bak soep met losse hapjes.

En ik weet niet precies wat koolhydraatarm inhoudt, maar rijk gevulde salades met ei en kip lijkt me prima?
    Witlofsalade doet het hier ook altijd goed, met ei, appel en mandarijn.

Dit kan je ook allemaal makkelijk op plastic bordjes en bakjes doen, heb je ook geen gedoe met afwassen.
    En dan een soort buffet maken waarbij iedereen gewoon langsloopt en iets ophaalt. Drinken neerzetten en klaar.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Je kunt zelfs een buffet maken waarop alle ingredienten los staan zodat iedereen zelf zijn dingen kan samenstellen. Bijv. sla, kipfiletreepjes, surimi, gekookt ei, snoeptomaatjes, plakjes komkommer, mais, etc etc etc. Dan kunnen ze zelf hun salades maken. Losse sauzen erbij zetten voor erbij. Stokbrood en een grote pan soep om zelf uit te scheppen. Eventueel nog kleine broodjes erbij. Niet te moeilijk denken inderdaad.

kleinegup vindt dit leuk.
  9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#89 MMarianne, 29 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2017
    Ik hou echt rekening met de wensen van mensen maar er zijn grenzen, denk dat jij het jezelf nu ook onnodig moeilijk en duur maakt. Ik zou ook voor twee soepen gaan met daarbij salades en broodjes kroket/knakworst en piccolini's. En dan eventueel wel een koolhydraatarme huzarensalade maken voor de koolhdraatarme diëters, erg lekker trouwens.

Denk dat dit het ook wordt met zoontje zijn verjaardag volgende week :D

10. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Toen ik koolhydraatarm at nam ik zelf mijn eten mee als we op een verjaardag bleven eten. Vind ik volkomen normaal.

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik ben heel benieuwd naar het recept voor koolhydraat arme huzarensalade, als je dat zou willen delen, heel graag!

Ik kreeg in ieder geval een app terug dat ook hij gewoon alles van de Chinees eet op bami nasi en rijst na.... Verbaasd me wel een beetje maar ik ben dan ook niet thuis in wat het precies inhoud en of ze af en toe dan toch zoiets eten of hij misschien dan extra prikt of medicatie gebruikt..... Geen idee....

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Alvast aan het oefenen voor volgende week? :D

Eppo82 en Whysteria vinden dit leuk.
  13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou gewoon een pan tomatensoep en een pan met kippensoep maken (evt. een extra pan courgettesoep oid). Stokbroodje, kruidenboter, soepstengels en evt een salade erbij en klaar is kees. Voor de kinderen kan je (van te voren) pannenkoeken / poffertjes bakken, hot dogs of mini pizza halen.

Scheelt ook een hoop geld ;) Voor zoveel personen Chinees halen kan qua bedrag nog best aardig oplopen.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je een aantal stokbroden haalt en 1 stokbrood in 3 stukken snijd heb je een mooi stukje brood. Kan natuurlijk ook in 4en.
    Dan haal je sla, salade (bijv eier, huzaren, aardappel etc), brie, kaas, ham, zalm, kruidenkaas, komkommer, tomaat, ei of wat je zelf lekker vind.
    Je gooit alles op tafel incl de soep en zegt dat ieder zelf mag pakken/maken wat hij wil.

Evt kun je voor de kinderen nog knakworstjes in croissantjes maken, die doen het hier goed (vooral de partijworstjes in kleine croissantjes).

Je bent minder kwijt dan de chinees, hoeft niet weg tijdens het feest of zelf heel veel te doen. En volgens mij voor ieder keuze wat ze willen.

Zo doen wij het althans en men vind het heerlijk.

15. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    #95 famofthree, 30 nov 2017
    Laatst bewerkt: 30 nov 2017
    Ik denk dat jij je zelf drukker maakt om het koolhydraat arm als hunzelf zo te lezen want als hij allles van en chinees wel eet . Is of hun kennis van koolhydraat arm niet zo goed of hij past zijn dieet op die maaltijd aan, dat hij dan ervan uit gaaat dat deze maaltijd een deuk in zijn dag maakt zeg maar. Zou ik ook doen.

Een gewone salade met sla en gekookt ei/augurk/zongedroogde tomaatjes/mais en dan los feta blokjes ( gewoon uit de supermarkt in zo'n bakje) en een yoghurt basis sla dressing en/of olie basis sla dressing .( koolhydraat arm en vegetarisch ) Evt nog een huzaren salade ofzo.

wat tapas hapjes , jumbo/ah hebben dat gewoon kant en klaar in bakjes, kunnen ze zelf kiezen.

bolletjes en los beleg
    met 2 soepen .

Juist met al die dieet wensen zou ik niet zelf gaan smeren/opdienen gewoon op het aanrecht neerzetten en in buffet vorm gaan halen.

En vraag je man/ zus/moeder /tante /buurvrouw om alles te snijden en voor te bereiden . Geloof me dat hele feestje gaat jouw al zoveel energie kosten dat het in mijn ogen totaal niet wenselijk is dat jij ook maar iets doet! Iedereen wil met liefde tapas op een bordje leggen en ew simpele salade in elkaar flansen.

16. MMarianne

:roflmao: ...als ik wil rijmen lukt het niet :p

17. MMarianne

18. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Of een pan bloemkool nasi. Is echt heerlijk en echt snel klaar. Voor de kinderen lekker kroepoek erbij.

Deel Deze Pagina