is dit voldoende?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by loesje26, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje mbt mijn dochter van 9 maanden.
    Ik heb haar 9 maanden lang zo goed als volledige bv gegeven en sinds een maandje eet ze wel wat "vast" eten.
    Maar verder dan een half potje fruit, een brood korstje, nijntje koekje en kwart potje avond eten komen we nog niet.
    Flessen drinkt ze ook slecht, meestal komt ze niet verder dan 100ml en dat 3-4 keer op een dag. Daardoor heeft ze s nachts wel honger en wil ze bij mij drinken, erg onhandig omdat ik graag wil afbouwen en zou willen dat ze door slaapt. Nu komt ze 3 keer s nachts (23.00 als we gaan slapen, 2.30 uur en 5.30 meestal..) ze komt dus blijkbaar ergens iets te kort.
    Ik heb al geprobeerd om pap aan haar fles toe te voegen maar dat eet ze dus echt niet.
    Ze is ook van bij geboorte +1 lijn naar -1 gegaan en is ook een kleintje (69 cm en 7,4 kilo)
    Heeft u misschien nog tips?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hoi Loesje,

De eerste hapjes zijn voor een kindje vaak even wennen. Ik lees dat je ongeveer een maand geleden gestart bent met het geven van wat vaste voeding? Waarschijnlijk kost het je dochter wat meer tijd om de hapjes te leren eten. Voor nu is het goed om te lezen dat ze van de hapjes die je haar geeft al iets eet, dat wordt vast en zeker steeds meer! Blijf volhouden, je zult zien dat ze steeds meer van de groente- en fruithapjes gaat genieten.
    Overdag zou je dochter iets meer mogen drinken, we adviseren op deze leeftijd ongeveer 600ml borst- of flesvoeding per dag. Gelukkig krijgt je dochter door de nachtvoedingen wat extra voeding binnen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie prettig is als ze in de nacht wat lekkerder doorslaapt. Om je hierin goed advies te kunnen geven, zou ik haar voeding graag telefonisch nog even met je doorspreken. Zou je telefonisch contact met ons willen opnemen? We zijn te bereiken via het gratis telefoonnummer 0800 022 26 26.

Share This Page