10.4 w zwanger icsi, 4 dagen teruggezet?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sjak, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

He meiden,

Heb net een echo gehad met 10.4 w, maar volgens de echo-dame (ziekenhuis) was het de termijn van 10 weken. Omdat wij icsi hebben gehad, maakte ze zich een beetje zorgen...
    Nu lees ik overal op i ternet dat dit vaker gebeurt. Ze zei ook dat we ons niet te druk moeten maken of stressen.
    Wat moet ik hier nou mee?
    De baby is nu 3,25 cm. Net onder de groeicurve. De vorige echo, vorige week met 9.4 weken was de baby 2,51, precies op de groeicurve. Dus is een kleine afbuiging.

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap meegemaakt (iui), werd tijdens de termijnbepalingsecho ook 3/4 dagen terug gezet.
    Later tijdens de echo voor de combinatie test is dit weer aangepast.
    Weer veel later in de zwangerschap liep zoonlief zelfs bijna 2 weken voor op groei.
    Wat mij betreft blijft het lastig inschatten en zou ik me als het kindje er voor de rest goed uit zag en een prima hartslag had, niet al te veel zorgen om maken.

3. sjak

sjak Niet meer actief

#3 sjak, 24 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2015
    Dank je poppenkop, dit lees ik veel op internet, maar het zit me wel een beetje hoog hoor. Hartje was goed, hij/zij bewoog en was verder goed in beeld te brengen. Ze zei ook wel dat ze moeite had met meten, omdat deze vruchtzak achter ligt. (Ik was zwanger van een tweeling, baby 2 is nog maar 1,2 en is al iets gekrompen. Maar de vruchtzak zit er nog wel.

4. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Met die termijn is het echt halve millimeterwerk en een klein meetverschil is snel ontstaan. Waardoor je zo op een paar dagen verschil uit komt.

Ik zou me niet te druk maken in elk geval.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb bij mijn zoons heel veel echo's gehad, bij de jongste in die periode zo'n 2 per week. Dat was zenuwslopend, dan zou ik weer 3 dagen worden teruggezet, dan weer niet, dan weer wel, etc.

Om de termijn exact te bepalen, moet je heel nauwkeurig meten, een millimeter meer of minder maakt al uit, zo'n kleine meetfout is heel snel gemaakt.

Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat de echoscopiste aangegeven heeft zich zorgen te maken, dan hoort ze er een arts of verloskundige bij te halen en niet zelf haar bevindingen naar de patient te communiceren.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Dit zette me aan het denken Berte... Ik heb haar opgezocht op internet (waar blijft je privacy :)) ze is echoscopist en verloskundige...

Ik lees veel op het internet dat het millimeterwerk en dat het vaak weer teruggedraaid wordt. Er is ook nogal verwarring geweest over welke baby nu baby 1 was en welke baby 2. En welke is nu wel doorgegroeid en welke niet. Eentje lag nl achter op de ander, maar de vergelijking is gedaan met de echo van vorige week.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier gaf de gyn altijd aan dat de metingen maximaal een week mochten afwijken. Dus een week naar boven of beneden. Het meten is niet heel erg nauwkeurig, het klopt niet altijd precies op de dag. Dus bij een afwijking van vier dagen hoef je je zeker geen zorgen te maken!

8. sjak

sjak Niet meer actief

Dank je jippie!

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Meten is erg lastig. Om even aan te geven bij ons deed ze donderdag drie metingen 1e was 10.6 /2e 11.4 en 3e 11.2 dus er zit ook heel wat dagen verschil tussen. Onze kleine was heel beweeglijk en schijnbaar lag ie wat opgerold bij de eerste meting en daarna weer wat meer recht. Uiteindelijk bleef ze bij de 11.4!!

Ik zou me geen zorgen maken, maar ik begrijp heel goed dat je dat wel doet!

10. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ook ik ben 4 dagen teruggezet na 10wk echo. Ondanks dat ik weet wanneer ik zwanger ben geraakt en regelmatig ben met menstruatie.

Nu met 18 weken en nog wat dagen blijkt mijn baarmoeder ook hoger te zitten dan 18 weken..

Wanneer ze zo klein zijn is het meten niet altijd precies. Zolang je verder goed groeit.. Is er niks aan de hand.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat had ik ook altijd idd! In 5 minuten mat ze steeds een paar mm verschil en dat kan dan wel een week verschillen qua groei. Ik moest ze er dan ook geen zorgen om maken, maar ik vond dat ook moeilijk hoor. Uiteindelijk bleef mijn dochtertje steeds meer achterlopen (met 13 weken al 3,5 week achter qua groei, maar zij had een afwijking die dat veroorzaakte) en mijn zoons gingen steeds meer voorlopen. En ik wist vooral bij mijn oudste precies wanneer ik zwanger was geraakt, want we hadden maar 1 keer zonder condoom geklust die maand. En toch was hij 5 dagen groter met de 12 weken echo. Mijn man kan veel, maar niet 5 dagen terug in de tijd schieten :D

12. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik ben ook een dag of 4 terug gezet bij de termijnecho. Ik ben niet zwanger geworden via een medische behandeling maar weet wel exact de dag waarop ze is verwekt. Bij mijn andere twee zwangerschappen ben ik ook 3 of 4 dagen terug gezet.
    Het meten komt heel nauwkeurig. Ik zou me niet teveel zorgen maken, alhoewel ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Deel Deze Pagina