Iemand verstand van glasvezel-internet verwijderen?

Discussion in 'De lounge' started by MissyZuilen, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben in onze nieuwe woning een aansluiting van XMS voor glasvezel internet/tv en bellen.
    Wij wensen hier geen gebruik van te maken, maar dat kastje ervan staat enorm in de weg en we zagen ook dat het kabeltje/glasvezelverbinding gescheurd is.

Ben al 10 x heen en weer wezen bellen naar XMS en Reggefiber (die levert dus die kastjes), maar krijg maar geen antwoord op mijn vraag:
    aangezien het een koopwoning betreft, mogen wij zelf dit kastje + kabeltjes etc van glasvezel verwijderen/afkoppelen?

Weet iemand hier iets vanaf?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kan je de kabels niet gewoon in de muur terug stoppen , nadat ze losgehaald zijn uit kastje en er een afdekplaatje overheen maken? Kastje naar zolder en als je het ooit verkoop kan het zo weer aangesloten.

Zou even een kennis/vriend/familie lid met ict kennis het los laten halen en knap opbergen.

o ja en alles binnenshuis is inprincipe jullie verantwoording, dus ook of je het wel of niet hebt hangen, maar kan wel zijn dat dat kastje in bruikleen is! dus dat wel goed opbergen.

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @mimi83, ik begreep inderdaad dat dat kastje van de netwerkbeheerder zelf is en dus in bruikleen en dat zo'n kastje al gauw 500 euro kan kosten. Dus die gooien we zeker niet weg.

Bedankt voor de tip, zal es aan een goeie vriend van ons vragen of hij er iets mee kan met het kabeltje wegwerken en loshalen van het kastje. Daar waag ik mezelf liever niet aan hihihi..

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Niemand verder?

5. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,506
    14,006
    113
    Female
    Geen idee, hier staat dat kastje gewoon in de meterkast.
    Maar zou je het uit praktisch oogpunt niet kunnen laten staan? Ivm verkoop huis later etc.

Reggefiber is volgens mij onderdeel van kpn, anders hun bellen?

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hoe zo hangt dat kastje in de weg?
    Hangt tocht in de meterkast?
    Ik zou hem of lekker laten hangen.
    Of zelf weg halen en boven op zolder neer leggen.

Zou niet aan de kabel gaan trekken. Straks trek je wat onder de grond stuk, en moet je halve voor tuin weer opengehaald worden.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee hangt helaas niet in de meterkast. Anders liet ik hem wel gewoon hangen. Hij hangt midden in de woonkamer, precies in het zicht dus echt opvallend en lelijk.

Share This Page