Vraagje over voeding..

Discussion in 'Prematuur' started by Lima 84, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Hoi Dames,

Onze tweeling is met 35+4 geboren en hebben 13 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze zijn nu sinds afgelopen maandag thuis en geef Nutrilon Standaard 1 voeding. 7 flessen van 60..... (ze wegen allebei nu rond de 5 pond) Dit werkt ontzettend goed voor Lotte. Alleen heeft Koen nogal last van spugen. Weet 1 van jullie of ik hiervoor nutriton mag gebruiken? Op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor prematuur baby's. Ik zou anders vandaag 38 weken zwanger zijn.....

Ik hoop dat 1 van jullie het weet / ervaring mee heeft...

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Hallo,
    Gefeliciteerd met je kleintjes!
    Ik zou zelf nog geen nutriton geven maar dat is mijn eigen gevoel. Ik weet niet of het mag. WIj gaven andere voeding. Wij gaven omneo maar je heb ook voeding voor spugende babytjes. Zelf zou ik het even met de KA bespreken. En anders eerst andere voeding proberen. Mijn dochtertje heeft nooit goed gereageerd op standaard nutrilon.
    Groetjes

3. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Gefeliciteerd met je kindjes!
    Mijn zoontje kwam thuis met 36 weken, en ik gaf hem gewoon Nutrilon. In het ziekenhuis kreeg hij ook al nutrilon, maar dan wel speciaal voor prematuren idd. Er werd mij toen verteld dat dat huis niet meer nodig was, en heb dat dus ook niet gedaan.
    Maar er is dus wel een speciale prematuren nutrilon, maar die zal misschien op recept zijn? Hoe het met spugende kindjes zit weet ik niet, want daar heb ik eigenlijk niet mee te maken gehad.

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Bedankt voor jullie reacties :)

In het ziekenhuis kregen ze ook "gewoon" Nutrilon standaard 1 dus vandaar dat ik dit ook voor thuis heb gekocht. Ze drinken dit moeiteloos op alleen spuugt koen wat terug.
    Ik moet maandag over een week toch met ze naar de KA en zal het dan even navragen.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn mannen zijn met 34+6 weken geboren en hebben 14 dagen in het zh gelegen... Ik heb vanuit het ziekenhuis een recept gehad voor Nutrilon Nenatal 1, dat is dus dieetvoeding voor prematuurtjes! Ze zijn nu 2 maanden en we zijn nu langzaam aan het overstappen naar standaard! Dus 2 schepjes standaard en 2 schepjes nenatal. Heb 1 fles geprobeerd met alleen standaard maar die kwam er net zo hard weer uit hahaha Mss toch je ka even bellen en vragen over nenatal!

6. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Die bedoel ik inderdaad, die kreeg Quinn in het ziekenhuis ook Nutrilom Nenatal

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Maar ts bedoelt nutriton dat is johannesbroodpitmeel icm nutrilon.
    Wij zijn vrij snel in overleg met de kinderarts begonnen met nutriton maar weet niet meer precies hoe oud ze toen was...
    Maar aangezien je toch maandag naar de ka moet zou ik het inderdaad even overleggen!

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou me pas zorgen maken als er hele voedingen naar buiten komen en hij er zichtbaar last van heeft. Simone spuugt ook regelmatig iets terug, en ik heb een beetje gelezen over reflux en hoe dat de slokdarm kan beschadigen maar zolang ze goed blijft drinken en niet huilt na de voeding mag ze van mij mondjes teruggeven.....

Ik geef trouwens bv dus ik ben misschien daardoor ook minder snel geneigd om daar iets doorheen te doen om het tegen te gaan.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Wij zijn ook vrij snel begonnen met het toevoegen van Nutriton (JHBPM). Volgens mij kan dat weinig kwaad. Je hoeft niet meteen veel te geven. 2 of 3 schepjes kan al baat hebben.

10. Clauo1

Clauo1 Lid

Aug 9, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi gefeliciteerd! Wij hebben nog 7 maanden na thuiskomst nog nenatal gegeven. Deze is dikker dan gewone voeding. Toen wij onze dochter mee naar huis namen (2100 gram) spuugde ze ook hele flessen eruit. We mochten gewoon johannesbroodpitmeel toevoegen. We gebruiken het zelfs nu nog. Het is gewoon een verdikkingsmiddel en kan volgens mij verder geen kwaad.

Wij gaven idd ook maar 1 of 2 schepjes meer niet.

11. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb er voor gekozen toch Nutriton toe te voegen met als resultaat dat koen lang niet meer zoveel spuugt als gisteren. Het is niet helemaal weg maar wel minder :)
    Zoals ik begrepen heb is het "alleen" een middel om de voeding mee in te dikken dus vandaar de keuze....

12. Clauo1

Clauo1 Lid

Aug 9, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het geholpen heeft!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik heb niet alles doorgelezen, maar heb voor L. ook vanaf ong. 3 wk Nutriton gebruikt ivm lichte reflux. Ze was 7wk te vroeg, en de Nutriton hielp super! Was op advies van de KA trouwens.

14. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Wij zijn over gegaan op AR van nutricia.
    En hij spuugde er niet meer van.

Mijn zoontje is ook met 35,4 weken geboren.
    13 dagen ziekenhuis en toen hij een week thuis was hebben we de AR gegeven.
    Stond ook op niet voor prematuurtjes maar gewoon geprobeerd en ging erg goed.
    Geen gespuug meer

Share This Page