is dit vruchtwater?

Discussion in 'Zwangerschap' started by goldy, Jul 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb vanacht eigenlijk niks meer verloren en ook nog geen pijn ofzo gehad maar nou heb ik toch even de vk gebeld voor de zekerheid en zij zei dat het waarschijnlijk geen vruchtwater was want anders was ik vanacht wel een paar keer nat geweest. Dus denk dat het vals alarm is :):( maar toch bedankt allemaal!

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Raar dat ze niet komt kijken om
    Te controleren. Hoe kan ze nou zien door de tel of het geen vruchtwater is.

3. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het antwoord al gegeven. De kans is groot dat het gewoon urine is. Je blaas zit nu behoorlijk in de knel en een andere houding (staan of bekken kantelen) kan je helpen je blaas helemaal leeg te krijgen. Dat gebeurt in jouw geval dus waarschijnlijk ook zonder dat je je daarvan bewust bent.

Mijn eerste bv begon met scheurtje in de vliezen. Vruchtwater onderscheid je door kleur en geur echt goed van plas.

4. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    He,
    ik zie dat je bijna op jouw einde bent maar door jouw vraagje, ben ik ongerust seg.
    Ik heb dat ook als ik ne geplast heb en ik sta nadien recht, dat er ook nog wat vochtverlies is, een druppel dik ongeveer.
    Ik dacht dat dit gewoon beetje urine zou zijn...maar begin ik te twijfelen of het vruchtwater zou zijn!??
    Ben vorige week naar gynae geweest en alles was in orde, geen opening etc....
    Ik denk dat ik morgen ook eens ga bellen...

5. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ ninja, ze zegt omdat ik verder geen vocht meer ben verloren het geen vruchtwater is, omdat het dan steeds een beetje er uit blijft lopen.

@ sjana, ik denk zoals druif zegt dat het misschien een beetje restje is van het plassen en dat als je opstaat die druk erop komt en het er een beetje uit loopt. En vooral als het maar een druppel is dan lijkt het me geen vruchtwater.

Morgen moet ik naar de vk voor controle dus dan vraag ik het daar nog een keer na.

6. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Als het vruchtwater was zou het inderdaad blijven lopen, dus ik snap het wel. Zelfs als je vliezen zijn gebroken, of er zit een klein scheurtje in wordt er nog steeds nieuwe aangemaakt. Ik herinner me nog dat ik me maar bleef omkleden omdat ik steeds weer nat werd en het uiteindelijk maar heb opgegeven. Toen kwamen de weeeen.

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Oehhh goldy dan ben je volgens mij echt zenuwachtig!! Xxx

8. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha ja nou gaat het wel weer maar ik werd me toch zenuwachtig gister avond, nou weet ik tenminste wel hoe ik me ga voelen als het echt begint!

9. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    vind t toch raar dat de vk niet even komt controleren.. ik had namelijk hetzelfde en ik bleek een scheurtje bovenin mijn vliezen te hebben. De vk heeft met een wattenstaafje gecheckt of t vruchtwater was. Kans op infectiegevaar is groot, dus ik ben na 2dgn wachten ook ingeleid toen. Ik verloor ook alleen tijdens het plassen wat vocht.. Ben blij dat ze het gecontroleerd heeft, risico's op infectie zijn groot hoor....

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Haha ben je daar vast op voorbereid! Voelde me vandaag beroerd!! Was ook bang dat ik zo zou gaan bevallen maar tot nog toe niks aan de hand! Ben ook nog maar 34 wk dus het liefst nog ff blijven zitten! Xx

11. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja die kan idd beter nog even blijven zitten! Gaat het nu weer wat beter met je dan?

12. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Goldy: ja miss heb je gelijk. Ik zal ook s even informeren x

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja bij mij braken de vliezen en dat was wel duidelijk er kwam een hele vloedgolf uit. Ook kwamen de weeen direct daarna.

Maar er zijn zat mensen met een heel klein scheurtje waarbij het niet zo hard gaat en die denken dat het urine is.

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ja gaat weer wat beter maar heb wel veel krampen. Moet morgen weer naar vk dus ben benieuwd!

15. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Klopt. Zo ging het bij mij ook. Maar dan nog is er een groot verschil met urine. In kleur en geur, maar ook in het feit dat je steeds weer wat verliest. Ook als je niet hoeft te plassen.

Share This Page