Zandbak en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by ikkie97, Mar 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Sinds we zulk fantastisch lenteweer hebben is dochterlief volledig verslaafd aan de zandbak. Bij voorkeur samen met mij ;)

Nou weet ik dat je tijdens je zwangerschap moet uitkijken met tuinieren en katten, maar hoe zit dat met zandbakken?
    Onze zandbak is afsluitbaar dus er kunnen geen katten bij komen. Daarnaast was ik grondig mijn handen (en die van dochter) na het spelen in de zandbak. Loop ik nog een risico op iets of is dat verwaarloosbaar?

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Sja, het risico met zandbakken is inderdaad kattenpoep. Als je zeker weet dat er geen katten bij komen (dus de zandbak niet onbeheerd open laten) en je grondig je handen wast dan zou het mee moeten vallen. D'r zijn ook zwangeren die niet onder het verschonen van de kattenbak uitkomen immers. Die wordt aangeraden handschoenen te dragen en goed de handen te wassen.

3. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Als juf zijnde, duik (dook ;) ) ik toch gewoon dagelijks even met de kleutertjes de zandbak in hoor!

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Oei, ik stond hier niet eens bij stil, maar jullie hebben natuurlijk wel gelijk. Wij zijn gisteren ook naar de (openbare) zandbak gegaan en ik heb er geen moment aan gedacht dat ik extra zou moeten opletten. Zal voortaan desinfecterende handcreme meenemen!

5. Flubje

Flubje Niet meer actief

oei, jeetje mina.. ook niet over na gedacht. Gelukkig lik ik mijn handen niet af na de zandbak...
    Bedacht me laatst ook pas dat de geitenboerderij ook een beetje een no go area is, en laten we daar nou net heel vaak geweest zijn de afgelopen 6 maanden..

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mss gewoon handschoenen aan (tuinhandschoenen) als je in de zandbak speelt?

Share This Page