nou uhhhh als je maar geen losse sterke kruiden thee drinkt ik drink lekker rooibos en groene thee en blijf t lekker nemen zo mag je helemaal niks meer zelfde als kaneel een klein beetje mag gewoon niet een hele berg nee
word er zo gek van t zelfde als met vis van de week aan de verloskundige gevraagd en zij zegt je mag ALLE vis als t maar vers van de visboer komt zelfs lekker tonijn (ook in restaurant die is ook altijd vers en anders even navragen)en de tiramishu in plastic bak bijvoorbeeld van de lidl /supermarkt mag ook gewoon de alcohol is al vervlogen en de eieren zijn daar echt niet meer rauw in dus lekker nemen
nou idd zeg sjonge. gewoon alles met mate. behalve rauw vlees, rauwe kaas etc etc. het welbekende lijstje. en verder allemaal geen fratsen erbij gaan verzinnen. zal wa zij zeg, leven op water en brood. nou ga es een bakkie thee zetten...............
Huh wat raaaaar !! ik drink al heel de zwangerschap alleen maar thee en ook groene thee voornamelijk.. ik had nog aan de verloskundige gevraagd, ze zei dat ik veel water moet drinken.. en vroeg of thee ook goed was en thee drink ik wel minimaal 5 koppen per dag. ze zegt ja dat is ook goed, en ik zei en groene thee zegt ze ja dat is nog beter, dat kan allemaal geen kwaad.. en ik ben nu al bijna 20 weken...
relax.. en drink lekker je bakkie thee.. ja ok gewone thee kan.. je mag ook koffie dus ook gewoon thee..
Over thee heb ik nooit nagedacht of iets gehoord, altijd alle soorten thee gedronken. Ben alleen van de koffie en alcohol afgebleven, en gestopt met roken 2 maanden voordat ik zwanger raakte. Voor de rest denk ik dat als het echt zo schadelijk zou zijn groene thee dat het wel op zo'n voedingswijzer (do's and dont's)zou staan voor zwangere vrouwen.
Ik heb hier laatst ook deze vraag gesteld, omdat ik dit dus ook had gelezen ergens. maar niemand wist hier iets van. ik heb deze vraag ook aan een voedingsdeskundige gevraagt en die zegt dat er zo veel fabeltjes zijn en ook dit een fabel is. en dat groene thee juist gezond is. dusja erg vreemd allemaal, maar dit wekt natuurlijk wel verwarring op.
Tja, ik blijf gewoon aan de thee hoor. Drink hier zo'n 5 koppen groene thee per dag..en al bijna 30 weken zwanger. Dus ja.. Nee ik denk zolang je de voedingsadviezen volgt die 'standaard' zijn is er denk ik niet aan de hand.
ja, ik snap wel, je wilt gewoon niet iets nemen waarvan het ''zou kunnen dat......'' maar voor mij is het ook zo, ik drink en eet gewoon alles wat ik wil zon beetje, beetje relaxed over zijn joh! groene thee heb ik ook veel gedronken voor mijn bevruchting en in de beginweken van zw-schap...nou, niks aan de hand..en ik drink ook allerlei andere soorten thee.. over eten lees ik liever niet al te veel. je moet gewoon eten wat je normaal ook een beetje doet...stress is ook niet goed voor de zwangerschap he8)
Gezond eten tijdens de zwangerschap Drinken. Veel zwangere vrouwen hebben ook meer dorst dan voorheen. Kom hieraan tegemoet door water, thee of sap te drinken. Drink per dag niet meer dan vier koppen koffie. Van te veel cafeïne kan je baby onrustig worden en kan de duur van je zwangerschap bekorten. Thee bevat de helft minder cafeïne, groene thee bevat deze stof helemaal niet. Door warme melk te drinken slaap je beter. Hier zit namelijk het stofje tryptofaan in waar je slaperig van wordt.
rooibosthee mag je net zoveel drinken als je wilt want daar zit geen caffeine in of andere schadelijke stoffen. van de andere theesoorten mag je niet meer dan 3 kopjes per dag.
Vreemd hoor. Op de Franse fora zie ik ook helemaal niets over dat groene thee slecht zou zijn (juist het tegendeel). Welk boek is dat precies dat je hebt gelezen? Nu lust ik geen groene thee maar wel gewoon zwarte thee en koffie. Gewone Supermarkt thee is echt niet slecht voor de vrucht hoor. Je kan wel aan de gang blijven zo...
Van die fruit wellness heb je ook kruiden wellness met aloe vera, die zou ik niet drinken want dat schijnt wel kwaad te kunnen. Groene thee heb ik zelf wel gedronken, maar niet zoveel. Misschien rooibos? Of gewoon witte thee online bestellen en laten bezorgen?
Ik heb ook gehoord dat je beter geen venkelthee kan drinken. Venkel mag je namelijk ook liefst niet eten. En kaneelthee of thee waar kaneel in te vinden is, kan je beter ook niet drinken. Verder heb ik niks kunnen vinden van andere soorten thee, zolang je maar op de verpakking kijkt of 1 van onderstaande kruiden erin verwerkt zijn. Dit heb ik gevonden op de site baby-op-komst.nl: Het voedingscentrum adviseert voorzichtig te zijn met het gebruik van venkelthee en bepaalde kruiden. In venkel, basilicum, anijs, nootmuskaat, folie, drago, pesto en kaneel komen namelijk van nature de aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol voor. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risicos voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect.
haha jeetje ik wist niet dat het zo een schok teweeg zou brengen, anders had ik het lekker voor me gehouden. heb al eens eerder een miskraam gehad en ik heb er alles voor over om dit keer op zijn minst gezond te leven. Verder moet ieder natuurlijk lekker doen waar zij zin in heeft. Als jij niet zonder je dagelijkse kopje thee of koffie kan gewoon lekker blijven drinken. Vooral als "men" inderdaad zegt dat het gewoon gezond is. verder ben ik er niet gestresst over hoor, ik vroeg me alleen af of iemand hier ooit van had gehoord. ik dus, zoals de meesten hier, ook niet. Wel kan ik zeggen dat Frankrijk vrij overdreven is als het op zwangerschap aankomt en het inderdaad vaak als een ziekte wordt gezien. zo krijg je hier geen echo voor de 12 weken omdat ze zeggen dat de straling schadelijk is voor de baby. uberhaupt krijg je er maar 3 in je hele zwangerschap. thuis bevallen is verboden, je gaat verplicht naar een ziekenhuis of maternite. en zo zijn er wel meer voorbeelden. Vandaar dat ik me afvroeg of het de franse paniek was of een feit. Maargoed het is je eigen zwangerschap, lekker doen waar je je goed bij voelt zou ik zeggen. Ik drink overigens geen groene thee, maar was aan het overwegen over te stappen. Nu dus besloten dat niet te doen voor degenen die met me mee hebben gedacht over eventuele alternatieven; bedankt voor de tips rooibosthee vind ik echt niet te drinken dus dat wordt hem niet. al die kruiden houd ik ook niet van dus dat scheelt. blijft het dus zwarte thee of citroenthee.
Hoi, In Frankrijk heb je wel lekkere kruidenthee's die denk ik geen kwaad kunnen (heb ik tijdens mijn vorige en huidige zwangerschap wel gedronken) en deze zijn bijv. Vervenne of Melisse thee..heerlijk met een beetje honing... groetjes, flienerd
lees net dat je niet van kruidenthee houdt....misschien maar gewoon wat siroop dan hahaha. Ik denk dat als je van die Caro achtige nep koffie koopt (is franse oploskoffie niet gemaakt van koffiebonen) dat dat ook geen kwaad kan, maar daar moet je dan maar even over laten informeren. Dat is namelijk een oploskoffie gemaakt van een soort wortel van een of andere plant. (het klinkt zo een beetje vaag, en wat geitenwollen sokken achtig, maar het is best te drinken) Het niet thuis mogen bevallen is niet alleen in Frankrijk maar in veel westerse landen. Het is volgens mij eerder een uitzondering dat het Nederland wel kan. Succes met je zwangerschap!