Is dit waar?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boordevol, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Sinds de warme dagen drinkt mijn zoontje bijna alleen de borst en weigert eten (pap, groente etc.). Op zich vind ik dit niet erg al probeer ik wel steeds bijvoeding aan te bieden.

Nu wordt hij 's nachts erg vaak wakker (vooral weer sinds die warme dagen). Omdat het telkens ernaartoe lopen niet meer gaat neem ik hem weleens in bed en dan wil hij bijna elk uur even drinken. Hij zoekt en pakt zelf de borst en drinkt een paar slokken, soms echt een hele voeding en gaat dan verder slapen.

Nu zei het CB een tijd geleden dat als ik vaak aanbied hij niet de achtermelk krijgt. Echter drinkt hij de hele nacht van maar 1 borst (die ik de volgende nacht weer omwissel) omdat hij normaal gesproken niet zo vaak zou komen. Door alleen 1 borst aan te bieden moet hij toch ook de achtermelk binnen krijgen of drinkt hij echt alleen de voormelk als hij vaker komt en slechts een paar slokken drinkt?

Ik kreeg ivm zijn lage gewicht (tenminste, slechte groei) ook het advies een borstvoeding door een flesvoeding te vervangen zodat mijn borsten meer rust krijgen en daardoor ook de achtermelk wordt gedronken. Ik heb met dit advies niets gedaan want ik vind het best zo. Al was ik eveneens de mening toegedaan dat hij niet veel gegroeid was maar de bijvoeding moet hierin verandering brengen naar mijn mening.

Doe ik het echt verkeerd?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik weet het niet zeker, maar volgens mij als je vaker aanlegt krijgen ze net wel de achtermelk... omdat er dan minder voormelk in een borst zit word het meer gemixt zeg maar... zo zal je zien dat als je een borst met stuwing kolft er eerst wat "wit water" uitkomt (hele lichte melk) en als ik een borst kolf waar een uur eerder uit gedronken is krijg ik wel "volle melk" ...
    ik ben natuurlijk maar een leek op dit vlak dus zou even andere reacties afwachten... ik ben benieuwd of ik enigszinds gelijk heb :)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als jij elke keer van borst zou wisselen en hij zou enkel en alleen steeds een paar slokjes drinken, zou dat wel kunnen, maar zoals je het doet is het helemaal prima hoor! En krijgt hij echt genoeg achtermelk.
    Heb je z'n groei al ingevuld op de curve van www.borstvoeding.com? Zou best kunnen dat hij het daarop heel prima doet hoor! Niet elk CB neemt in het beoordelen mee dat BV-kids na 4 maanden gewoon wat langzamer groeien dan KV-kids...
    En een BV vervangen door KV is echt nonsens. Gewoon wat vaker aanleggen als hij honger heeft, dan krijgt hij melk waar hij op groeit :)

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hoi Rozemarijke, ja, zijn groei staat daar netjes ingevuld. Het CB heeft wel gelijk hoor, hij kwam in 2 maanden tijd nog geen 200 gram aan. Maar dat zag ik zelf ook al en hij zit al sinds hij 4 maanden is in dezelfde maat kleding. Hij ging hard tot 4 maanden. Je ziet ook echt dat hij niet in zijn lijntje groeit. Ze vonden het verder geen punt omdat hij actief is. Ik maakte me zelf zorgen waardoor ze zeiden evt een flesvoeding geven. Maar in eerste instantie zeiden ze dus dat het geen enkel probleem was gezien zijn beweeglijkheid.

Maar fijn dat hij in elk geval wel de achtermelk krijgt door gedurende de nacht 1 borst aan te bieden.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Sharon, bedankt ook voor je reactie. ik dacht zelf ook door 1 borst aan te bieden dat hij het wel binnen moest krijgen dus dat is wel fijn.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik laat eline altijd 1 borst helemaal leeg drinken, als ze dan nog honger heeft bied ik haar mijn andere borst nog een x aan... das ook mooi voor de productie

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Die productie zit wel goed. Voor de warme dagen zaten we op ongeveer 5-6 voedingen. Dat is nu veeeeel meer geworden omdat hij niet wil eten en alleen melk wil drinken. Dan moet hij dus ook vaker drinken om verzadigd te zijn. Hij drinkt wisselend soms 1 borst en soms 2 borsten. Ik voel wel dat hij ze helemaal leegdrinkt (vaak).

Deel Deze Pagina