Ha meiden Ik vind mijn melk wat ik afkolf altijd al erg weinig (100 cc), maar nu met die warmte kolf ik per keer maar 70 cc af! Hebben jullie dat nou ook? Of heeft het niks met warmte te maken? X
Nou ik wilde dezelfde vraag stellen....Ben vanochtend met kolven begonnen om een voorraadje aan te leggen, Irem had aan 1 borst gedronken dus ik ging de andere kolven, komt er maar 20 cc uit . Ik merk ook wel dat ze minder vol aanvoelen, zelfs vannacht. Irem had om 21.00 uur gedronken en kwam pas om 5.30 weer, nou normaal zou ik dan echt stuwing hebben maar niks hoor....Vreemd! En ik hoop maar dat het door het warme weer komt!
jep, ik denk ook dat het komt doordat je minder vocht binnenkrijgt of meer vocht verliest... je zweet namelijk meer... dus meer drinken (pfff!! nog meer?? )
Ik kolf juist meer omdat Renske meer drinkt, en mijn produktie omhoog gaat. Ik zit juist weer met ploftieten, willen jullie wat lenen?
Evenstar: hee meis ben je daar weer, ja graaaag, hahaha! Waarom moet je nou eigenlijk veel drinken als je borstvoeding geeft? Of stel ik nou een domme vraag?
evenstar, ja graag Ik let erop dat ik veel (water) drink maar het lijkt nog niet echt te helpen. Voor Irem heb ik wel genoeg maar ik kan niet kolven en dat is erg lastig. Extra aanleggen voor productie mag ik niet vanwege Irem´s reflux. Iemand behalve extra drinken nog tips?
Sorry, begrijp ik het goed dat je niet extra mag aanleggen? En als je productie dan wat terugloopt (dat kan gewoon eens gebeuren, ondanks dat ze goed drinkt) dan moet je toch regelen? Is echt weer zo'n artsenadvies. Je kunt prima een keer extra aanleggen als je productie wat dipt, anders help je je borstvoeding om zeep, en dát is pas slecht voor (reflux)kindjes!
vaker kolven? ik weet niet hoe je nu kolft? maar bv 1x of 2x extra kolven... in het begin zal het mss niet zoveel opleveren.. maar ik denk na enkele dagen dat je productie wel omhoog gaat..
Ik zou juist wel vaker aanleggen, je kindje heeft met warm weer (reflux of niet) extra vocht nodig!! Ik vind het een raar advies, hoewel ik geen ervaring heb met reflux... ik zou juist zeggen dat het voor haar beter is om kleine beetjes met kortere tussenpozen te drinken? Bij mij gaat de produktie ook omhoog van extra kolven, ik moet er zelfs een beetje voorzichtig mee zijn.
Dat is alleen voor jezelf, omdat de borstvoeding vocht onttrekt aan je lichaam. Je krijgt er geen hogere productie van!
Juist!!! Dat was dus ook het advies van de kinderarts hier! Ik mocht wel vaker aanleggen, dat was zelfs nog beter dan die beurten van 45 minuten per keer! Dat is teveel melk en dat kan dat klepje niet aan, dus komt de melk omhoog etc etc.
Mocht je het toch bij kolven houden: sintocinon neusspray werkt goed. Ik gebruikte het nooit meteen, maar pas als de stroom verminderde, om zo een nieuwe toeschitreflex te krijgen. Maar niets werkt zó goed als een zuigende baby.....
Ja ik kolf al extra op de dagen dat ik vrij ben. Vandaag 1 keer na de ochtendvoeding en 1 keer na de 2e voeding. S avonds doe ik t niet meer, heb ik een paar keer gedaan maar leverde niks op. Die neusspray...ben ik een beetje terughoudend in. Ik vind het een beetje eng die hormonen in je neus...
Bedankt voor de tips. Wat betreft niet vaker aanleggen ivm reflux: dat is geen advies van de kinderarts, maar ik heb zelf ondervonden dat dat hier echt niet werkt. Soms wil Irem ´s avonds echt niet slapen en leg ik haar bijvoorbeeld anderhalf uur nadat ze gedronken heeft nog een keer aan om haar in slaap te krijgen, maar dan spuugt ze dus drie keer zoveel en is het nog meer huilen (en dat horen we hier helaas al genoeg). Dus dat werkt niet, vandaar.
Ah, ok, nou als het niet werkt niet doen natuurlijk Hoe lang drinkt ze per keer, en zou je haar wat korter kunnen laten drinken misschien? Naar, dat ze er zo'n last van heeft
Ze drinkt meestal een kwartiertje, nu met dit weer anderhalve borst. Ze drinkt erg gulzig en vlot, vandaar dat het nooit zo lang duurt. Ik zou het wat korter kunnen proberen, maar ik vrees dat mevrouw het daar niet mee eens gaat zijn . Ik heb vandaag extra veel gedronken (en waterijs gegeten, haha) en het voelt nu wel weer aardig gevuld allemaal.
Ik had een keer ergens gelezen dat havermoutpap goed zou zijn voor de productie! Dus bij een flinke dip in combi met extra kolven/aanleggen en drinken geprobeerd... na een paar dagen had ik weer stuwing!!! (kan uiteraard ook door het extra kolven komen, maar dit is zo'n baat het niet schaat het niet iets!) Maar na 3 gigadippen in 5 weken.... pffff trek het niet meer om het weer op te krikken