ons zoontje van bijna 1.5 jaar ligt vaak bij mij in bed te slapen (en vriendlief in een andere kamer!!) omdat hij (ons zoontje dus) vaak helemaal overdwars in zn ledikantje ligt. Hierdoor kan hij zn voeten niet kwijt of ligt met zn beentjes klem tussen de spijlen van zn bedje wat veel gehuil en slapeloosheid oplevert. bij mijn in bed kan hij dan natuurlijk helemaal overdwars maar vraag me toch af of dit niet handiger kan. Hij is natuurlijk nog te klein voor een eigen groot bed maar lees ook hier soms iets over bedhekjes of co-sleepers. wie heeft hier evaring mee.
Ik denk dat een groot of middengroot bed met een hekje misschien wel een oplossing kan zijn. Op een campingbedje met zijn eigen matras (tijdelijk ofzo).
Toen onze dochter (3 maanden, OK, dus wel flink jonger dan jouw zoontje) met een schreeuw wakker werd toen ze haar beentjes tussen de spijlen had gestoken, heb ik haar in een slaapzakje gedaan. Ze kan nog wel overdwars, maar niet meer met haar beentjes tussen de spijlen!
Wij hebben een co-sleeper gemaakt van het ledikant van ons zoontje. Superleuk en handig!! Kan het iedereen aanraden!
Mijn zoontje (22mnd) is zijn ledikant ook beu. (we gaan ook binnenkort over naar een bedje). Hij wil niet eens tussen ons in slapen, dat is allemaal te krap voor meneer. De laatste weken slaapt ie vaak met papa op de grond van zijn kamer op een lekkere dikke grote dekbed (en vloerbedekking). Hij vindt het heerlijk, zo'n giga 'bed' . Alleen willen wij toch echt dat ie in een bed gaat slapen. TS, ik kan je niet helpen helaas, maar je probleem is herkenbaar.
Een ledikant waar één kant vanaf is en die vasthangt aan je eigen bed. Bvb: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.coochicoos.com/images/co_sleeper.jpg
Elke, ik zie dat jullie zoontje bijna even oud is als onze dochter. We hadden een wiegje aan het bed, maar daar klom ze na 7 maanden al uit. Ik ben erg benieuwd naar jullie verbouwde bedje, hebben jullie er een foto van? Hoe heb je ' t bedje bv. op hoogte gekregen? Misschien kunnen we ook zoiets maken, dochterlief slaapt nu tussen ons in (en drinkt ook nog 's nachts borstvoeding!)
owww op die manier Elke dank je nu snap ik het hihi. Nou das niks voor mij De mijne slaapt gelukkig goed, en ik denk dan niet meer dan wil ze alleen maar spelen haha
Wij hebben een ledikant van de babydump en deze staat op de middelste hoogte, even hoog als ons bed dus. We hebben er één zijde uit gehaald en het ledikant met tie-wraps aan ons bed vastgemaakt. Het matrasje is tegen ons matras geschoven en de 'leegte' is opgevuld met een opgerold deken. Wij hebben onze zoon heel snel, vanaf dat hij begon te kruipen, geleerd om op zijn buik met de beentjes eerst uit bed of de zetel te gaan zodat hij dus niet uit bed zou vallen. Ik kan geen foto plaatsen want ons fototoestel is kapot en ik heb er nog geen foto van... Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
O ja, ik zie het wel voor me. We hebben zoiets overwogen, maar dan bleek er inderdaad nog een gat te zitten tussen de matrassen van ons en haar bedje. Ook kon ze dan overdag niet meer slapen als wij er niet bij zijn, want dan gaat ze er vandoor. We proberen ook om te leren, beentjes eerst, maar als ze uit haar bed kan, dan blijft ze er gewoon niet inliggen, tenzij wij ernaast liggen.... Het handigste zou dus zijn, iets met een hekje wat je dicht kan doe of open kan zetten, misschien kunnen we een KDV stapel-bedje verbouwen...