Is dit waar??

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door beauty2012, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dank - zwangerschapsdementie ... sorry :):D

misschien als je het via ebay/alibaba/dhgate direct uit china haalt, dan is die kans wellicht wel aanwezig ... maar hier in de winkels volgens mij niet ... of ik moet er echt overheen kijken ... kan ook

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat is echt onzin. Wasbeerhond bont is helaas erg goedkoop. Surf voor de grap even over de site van Bont voor dieren. Het wordt hier nog in grote getalen verkocht. Vooral de bontkraagjes. En ja..ook bij nep uggs.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb vorig jaar kerst mijn man een dikke gevoerde jas cadeau gedaan. Daar zit een stukje bont aan. Ik was er vanuit gegaan dat dit nep was. Tot ik op het waslabel zag staan dat het echt bont was.
    Schrok me een hoedje. Het was trouwens wel een erg dure jas.

Uggs, tsjah. Ik vind ze niet mooi ( ze zitten wel lekker ) en ik ben er redelijk klaar mee. Ik koop ze niet meer.

Ik ga nu verder wachten tot Bosi komt in dit topic, haha.

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik weet niet of het met Uggs zo is maar dat stukje over die honden is helaas waar. Ook katten worden levend gevild en gewoon van de straat opgepikt. Op PETA staan filmpjes maar die ga ik zeker niet bekijken. Wat ik heel erg vind is dat in Europa dit bont verboden is maar soms toch binnenkomt omdat er geen label opzit. Ik wil dus ook echt geen kledingstuk met bont. Ook geen nep. (vind het toch lelijk.) Het is wel vaak goedkoop konijnenbont of wasbeer maar dan nog:(

Trouwens Uggs komen uit Australie en zover ik weet worden de achterkanten van schapen er zonder verdoving afgesneden om die laarzen te maken. Net zo goor en walgelijk dus. Ik moet ze niet.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Sinds kort is er gelukkig wel labelplicht wat betreft bont.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou ja, dat zal .. maar mijn jassen hebben echt syntetisch bont in de kraag ...

7. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Whaaaaat? Worden ze niet gewoon geschoren dan of snap ik het niet?
    Ik heb inderdaad ook wel filmpjes gezien en veel gelezen over bont, het meeste bont in de wereld schijnt van levende dieren te worden gehaald. Sinds ik dat weet vind ik het echt vreselijk dat er nog mensen zijn die dat kopen. Heb zelf nooit echt bont gehad omdat ik er ook niet zo van houd, maar er zijn genoeg mensen die het niks kan schelen. Zo erg!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De achterkanten van schapen afgesneden?? Lijkt me stug hoor, voor zover ik weet worden gewoon geschoren en worden ze gewoon van leer gemaakt volgens het normale, gangbare proces. Soms denk ik wel eens dat mensen anderen angst in willen boezemen met dit soort rare verhaaltjes.

Ik geloof er iig geen snars van.

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dus het is niet waar?
    Ik heb een keer een foto voorbij zien komen van honden in china die leven in een kokende pan water werden gestopt dus ik dacht dat 't zomaar weleens waar zou kunnen zijn over die uggs.
    In china gebeuren wel meer van dat soort dingen...

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het zal wellicht gebeuren, maar het zijn geen Uggs ... ;)

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Geloof er niks van.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar goed. Ookal vind je het niet in de originele uggs. Dat ze dieren levend villen en anaal electrocuteren is gewoon een vreselijk verhaal. Het gebeird helaas nog zoveel.

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik wilde al geen uggs en nu al helemaal niet.
    Bond is in mijn ogen sowieso fout!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Of het begin verhaal waar is weet ik niet

Maar dat er dieren ernstig voor worden mishandels ( de echte UGGS) is wel waar.

En...er zijn nog heel veel andere bedrijven die vreselijk met mens en dier omgaan om geld te verdienen.

15. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Het ging om de uggs (de nepperds schijnbaar dus, sorry dacht uggs zijn uggs haha), hier is toen nog een docu over geweest, dat als die van hondenbont uit China hier in de schappen zouden komen alle Uggs er onder zouden lijden.

En ja van die capuchons geloof ik dan ook zeker wel, maar moeten ze dat niet in het label zetten dan???

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    #36 blossom85, 23 sep 2013
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
    Tegenwoordig wel ja. Maar ja..wij kijken daar misschien naar, maar veel ook niet. Ook omdat vele nog denken dat een echte bontkraag veel duurder zou zijn denk ik.
    En misschien ook wel omdat het mensen niet interesseert.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Trouwens, voor iedereen die zegt dat uggs in Australiƫ gemaakt worden...niet helemaal waar.
    Ze worden sinds 2 jaar gemaakt in China en daarvoor in nieuw Zeeland.
    Dat ze in China gemaakt worden, betekent echter niet dat er hond en kat in verwerkt zit, waarschijnlijk in de nep variant wel. Maar in echte uggs australia, zit schapenbont en leer ;)

Lomp of niet, lelijk of niet, het zijn de beste winterschoenen ever :D geen 1 schoen kan hier tegenop

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat klopt ja. Had ik ook al vaker gehoord.
    Ik zal de bron niet posten, te schokkende beelden. Bevat oa bloedende achterwerken van levende schapen.

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hoe zeker is het dat er voor echte uggs ook dierenleed leer en wol wordt gebruikt ?
    Uggs zijn toch niet van bont het is gewoon wol ?

Als het zo is wil ik het wel even weten want dan gaan me nieuwe uggs of in stukjes de prullenbak in of verkocht en het geld naar een diereninstantie ! Ik doe daar niet aan mee !

Wat zijn er verschrikkelijke mensen op de wereld zeg !
    Hoop dat ze ooit ook zo gemarteld worden . Dat soort mensen zijn het niet waard om te leven !!!

20. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik wil niet Google ivbm plaatjes die gelijk boven aan staan .
    Dus misschien dat iemand het hier weet ?

Deel Deze Pagina