Is dit waar??

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door beauty2012, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja de schapen worden in enorme getalen gehouden, lammetjes onverdoofd gecastreerd, 3e graads brandwonden en ze hebben huidrollen aan de achterkantjes die ze er af snijden. Waardoor de schapen bloedende open achterwerken hebben.

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Blossom , bedankt .
    Mag ik ook vragen hoe je het weet ?
    Geen fotos of links graag.
    Maar ik wil me uggs niet weg doen en dat het weer is een broodje aap verhaal is .

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Pff, beetje hypocriet allemaal... Beetje lopen zeuren over Uggs, welke gewoon de beste winterschoenen ever zijn!, maar jullie eten zeker wel allemaal vlees? Waarom zijn varkens, kippen, koeien minder zielig als schapen, honden en katten?!?! Dat is pas iets dat op grote schaal gebeurt, maargoed er moet natuurlijk wel genoeg goedkoop vlees zijn...

Daarnaast ga ik er persoonlijk vanuit dat Uggs gewoon goed worden geproduceerd want ik zou niet inzien waarom de dieren moeten worden mishandeld voor hun vacht?!

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hoezo hypocriet? Bont is een luxe product. En ik let heel goed op waar ik mijn vlees vandaan haal. Die worden niet levend gemarteld.

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Waarom zouden ze de huidrollen er af snijden ?

Ik eet zelf geen vlees , maar mensen die vlees eten weten ook dat biggetjes onverdoofd worden gecastreerd voor de Hema worsten en nog veel meer vlees , ze weten hoe er mee om gegaan wordt maar het doet ze meestal niks . Tenzij ze bio vlees eten ,

Dus ik vrees dat bijna heel Nederland zich hier niks van aan zal trekken .

6. Roxyroxx

Ik heb nog nooit een slecht verhaal dat op feiten is gebaseerd gelezen over Uggs. Naar mijn weten wordt dit gewoon goed geproduceerd.

Ik ben zelf vegetarier en eet niets van vlees, weet ook dat Peta- ambassadeurs Uggs dragen dus ik geloof niet zo in het verhaal dat de schapen van Uggs worden mishandeld, dan zou Peta vast haar ambassadeurs hebben opgeroepen geen Uggs te dragen.

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Ik ben vegetarische . Vanaf me 5e ! Vanaf het 1e moment dat ik ergens opving dat het van dieren was en dat ze geen goed leven hadden.
    Vind mezelf dus niet hypocriet.
    En de mensen die bio vlees kopen ook niet.

Ben het zeker met je eens dat mensen hun kop omdraaien voor varken koekens kippen enzo . En zodra het om een huisdier of een lief zacht konijntje gaat is het erg . Het is allemaal vreselijk !

8. Roxyroxx

Maar serieus, waarom zou Uggs huidrollen van een schaap snijden?! Welk doel hebben ze daarmee?!

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Zoek maar op mulesing.
    Dat doen ze vanwege de urine aan de achterkant die daar blijft zitten en waar vliegen maden in leggen.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Had me bericht aan gepast . Zie nu dat je het dus goed bedoelt . En je heb inderdaad gelijk hoor . Mensen draaien hun hoofd vaak om voor varkens koeien enzo . Alleen voor de zachte lieve huisdieren vinden ze het erg . Ik vind dat belachelijk .

Ik vraag me ook af waarom ze vetrollen van de schapen af zouden snijden ?

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Het wordt steeds zotter !
    Belachelijk , als het echt zo is .
    Maar doet uggs hier echt aan mee ,

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oh jakkes.... dit onderwerp had ik niet moeten lezen! Wat verschrikkelijk zeg.... :(

13. Roxyroxx

Serieus, PETA-ambassadeurs droegen als een van de eerste Uggs... Dat zegt toch genoeg?!

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Sorry hoor maar ik loop niet te zeuren over uggs. Het is iets dat ik toevallig las en wilde weten of dat echt waar was. Ik heb nog helemaal geen conclusies getrokken.

Ik vind het trouwens wel een heel verschil of dieren dood gemaakt worden zonder dat ze er echt wat van merken of dat dieren levend gevild of levend in een hete pan gegooid worden...

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uhm.... het verschil tussen het slachten van een koe ( op de juiste manier ) en het leven villen en koken van een hond vind ik nogal groot.

16. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    En het leven wat ze voor het "normaal" slachten hebben gehad ?
    Ik beschuldig hier niemand het is ook grotendeels onwetendheid dat weet ik ook wel . Maar je kan zeker zeggen dat de dieren gewoon echt gemarteld zijn als je geen biologische vlees koopt .

Weet je hoe de biggetjes gecastreerd worden voor je Hema worst ?
    En weet je dat ze dan harder gillen dan een opstijgende straaljager ?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Daarom koop ik ook heel bewust ons vlees bij de plaatselijke biologische winkel. Zouden meer mensen moeten doen ;)

18. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Aszz , zouden inderdaad meer mensen moeten doen .
    Goed dat je dat doet :)

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik weet niet waar die biggen uit de hema worst vandaan komen maar hier in NL is onverdoofd castreren inmiddels verboden.

20. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Bepaalde ketens doen daar toch nog maar aan mee ?
    Burgerking , domino's pizza ? Gelden alleen voor grote restaurants toch ?
    Hoop dat je gelijk heb en dat het inmiddels helemaal door is .

Deel Deze Pagina