Klaar voor een tweede? twijfel twijfel

Discussion in 'Zwanger worden' started by smarlicia, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Twijfel twijfel twijfel.
    Ik zou de situatie een beetje uitleggen.
    Wij willen heel graag een tweede kindje maar wanneer is daar de beste tijd voor?
    We hebben een kindje van bijna ander half.
    Ik heb een moeilijke zwangerschap gehad en bevalling.
    Heb een jaar moeten opknappen.
    Wij zelf denken omdat ik lichamelijk snel kwetsbaar ben dat we er vanuit moeten gaan dat dit weer zo gaat verlopen.
    We denken ook praktisch als we nu eraan beginnen zitten we niet straks met een kindje die al naar school moet en kan ik rustig bijkomen.
    Met hulp van omstanders.

Of moeten we toch nog even genieten van ons drietjes?

Hoe hak je de knoop door wanneer dachten jullie we zijn er klaar voor?

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    wanneer je wens groter word als je angst ;)

De zwangerschap van mijn dochter was ook alles behalve fijn, eerst HG gehad en vanaf 22 weken in de ziektewet ivm extreme harde buiken/voorweeën oid (gewoon constante pijn in de buik)
    De wens groeide toen dochter 1 jaar was, maar in die periode hadden we een nieuw huis gekocht, en wilden we die eerst helemaal klaar hebben. november/december 2015 gestopt met de pil en wilden we er echt voor gaan. dochter was toen ruim 2 jaar
    De angst dat een volgende zwangerschap net zo zal verlopen als de eerste is altijd aanwezig, maar aan de andere kant verloopt iedere zwangerschap anders dus je weet het nooit, het kan hetzelfde zijn, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Nu zijn we 9 á 10 maanden verder en nog niet zwanger, dus het kan ook even duren voor een 2e wil komen. (2 weken terug een miskraam gehad dus ben wel zwanger geweest)

Dus tja, wanneer er voor gaan, dat is echt je eigen gevoel, wat wil je zelf? is je wens zo onwijs sterk dat je vooral daar aan denkt of is je twijfel toch nog iets groter dan de wens?

3. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Goeie hierboven, wanneer je wens groter wordt dan je angst. Wij begonnen ook met grote twijfel en angst, ondertussen wens steeds groter geworden en angst los gelaten haha! Succes!

4. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Bedankt allemaal!

5. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ja precies!
    Ik had ook de wens maar veel twijfels door vooral lichamelijke klachten. Maar die twijfels zijn in de loop van de tijd weg gegaan en de wens werd steeds groter. Op een gegeven moment twijfel je niet meer :)

6. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Hier ook een rotzwangerschap gehad door HG en na de bevalling ook best een heftige tijd gehad.
    Ook maakte ik me best zorgen om na de bevalling en of het wel eerlijk was naar mijn eerste toe.
    Uiteindelijk heeft de wens van de angsten en vraagtekens gewonnen en zitten we in de eerste ronde ;)

Share This Page