eej dames.. ik vroeg me eigenlijk af wat nou precies die ovulatietesten zijn en wat je daarmee kan zien? is dat zodat je kan zien wanneer je ei springt? en dat je dan moet klussen? alvast bedankt voor jullie reacties
Met een ovulatietest meet je de hoeveelheid luthetisch hormoon (LH) in je urine. Bij veel vrouwen is daarvan altijd wel een beetje aanwezig, maar vlak voor je eisprong stijgt de hoeveelheid enorm. Dit wordt de LH-piek genoemd. Met een ovutest krijg je dan een teststreep die net zo dik of nog dikker is dan de controlestreep. Zo'n 24 tot 48 uur na je piek springt je ei. Soms duurt de piek wel een dag of langer en springt je ei dus al als je nog piekt. Sommigen hebben ook een hele korte piek en kunnen 'm daardoor zelfs missen. Begint je streep dus duidelijker te worden, dan kun je misschien twee keer per dag gaan testen. Klussen heeft het meeste zin voor je ei gesprongen is, dus 2 en 1 dagen voor je ei. Je eitje blijft maar een uur of 6 bevruchtbaar en zaadjes hebben even tijd nodig om binnen te geraken. Dus direct klussen zodra je je LH-piek krijgt is wel handig! Op www.clearblue.nl kun je deze info trouwens ook vinden. Succes met het vinden van je ei!
Blijft je ei echt maar ongeveer 6 uur bevruchtbaar ? das wel heel kort.... dacht dat het wel ietsje pietsje langer zou zijn...
kosten deze testen echt zo duur? of had ik gewoon het dure merk.. namelijk 30euro.. voor 3stuk bij de etos.. of moet ik het ergens anders zoeken
Hier op de site zijn ze een heel stuk goedkoper! Komt op ongeveer 1,50 per test. Je kan in het menu aan de linkerkant "webwinkel" aanklikken. Succes!